بازدید 2457

بیش از 50 درصد مردم علاقه‌ای به تسهیلات بانکی ندارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید بیش از 50 درصد مردم به هیچ عنوان به سمت بانک‌ها نرفته‌اند، در حالی که 10 درصد بیشترین برخورداری از تسهیلات بانکی را داشته‌اند.
کد خبر: ۵۹۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 30 May 2016

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید بیش از 50 درصد مردم به هیچ عنوان به سمت بانک‌ها نرفته‌اند، در حالی که 10 درصد بیشترین برخورداری از تسهیلات بانکی را داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی اظهار کرد: یکی از گرفتارهای ما فقدان نظام تامین مالی برای واحد‌های خرد و کوچک و متوسط است و متاسفانه سیستم بانکی هیچ برنامه‌ای برای بنگاه‌های خرد و کوچک نداشته است.

وی که امروز در مراسم رونمایی از طرح تامین مالی جمعی و پرتال جامع تعاون سخن می‌گفت افزود: باید نظام تامین مالی را برای کسانی که فعالیت‌های اقتصادی را از سطح خرد و کوچک آغاز می‌کنند طراحی و تعریف کنیم.

ربیعی با بیان این‌که بیش از 95 درصد اشتغال کشور در واحد‌های خرد و کوچک رخ می‌دهد بر لزوم تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر جذب سرمایه‌های خارجی و تجمعی سرمایه‌های داخلی و اعتمادسازی در مردم برای جمع سرمایه‌های خرد گفت: بی‌تردید اشتغال فراگیر نیاز داریم و مسیر این نوع اشتغال از تعاونی‌ها می‌گذرد.

وی در ادامه از اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت تعاون در جلسه دیروز هیات وزیران خبر داد و افزود: به دنبال ایجاد یک بانک تخصصی برای بخش تعاون هستیم و بناداریم در هر استان یک صندوق فرعی ایجاد کنیم.

ربیعی همچنین از ایجاد صندوق‌های رسته‌ای در رسته‌های مختلف تعاونی نظیر زنبورداران با محوریت تولید و اشتغال خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان این‌که ذهنیت‌ها نسبت به بخش تعاون باید مثبت شود و مسائل حاشیه‌ای به کنار رانده شود، خاطر نشان کرد: ایده‌ها در بخش تعاون باید به شکل کارشناسی‌تر و پخته‌تر باشد و از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد و به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان به شکل مطلوبی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در ادامه اظهار کرد: سیاست ما ارتقاء بهره‌وری در بخش تعاون است و به دنبال رقابت‌پذیرتر کردن تعاونی‌ها هستیم.

وی افزود: استراتژی ما در وزارتخانه تعاون رفتن به سمت کاهش هزینه تمام شده کالا و افزایش کیفیت خدمات است و توقعی که از اتحادیه‌های تعاونی داریم این است که در کارآمدتر شدن هیات مدیره‌ها و مدیریت تعاونی‌ها تلاش کنند.

کلانتری با اشاره به ظرفیت اشتغال یک میلیون و 700 هزار نفری تعاونی‌ها افزود: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشور و مردم است که در صورت عدم پیش‌بینی راهکارهای موثر برای حل آن تبعات و آسیب‌های متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه اول برای راه‌اندازی این پرتال را 50 میلیارد ریال ذکر کرد و درباره‌ی بازار مجازی تعاون نیز اظهار کرد: این بازار زمینه تسهیل خرید و فروش تولیدات و محصولات تعاونی را به شکل مجازی فراهم می‌کند.

به گفته وی بازار مجازی آرزوی دیرینه تعاونگران در حوزه مبادلات بخش تعاون بود و با راه‌اندازی آن امکان خرید و فروش محصولات بخش تعاون همانند سایت دیجی کالا فراهم خواهد شد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش و تقویت تعاونی‌های نسل جدید، اظهار کرد: این دسته از تعاونی‌ها به عنوان ظرفیت جدید بخش تعاون معرفی و سهامشان قابل عرضه در بورس است و شرکتهای دولتی تا 49 درصد می توانند در آن مشارکت کنند.

وی از تشکیل 70 شرکت توسعه و عمران شهرستانی خبر داد و افزود: مراحل ثبت و تشکیل هیات مدیره این تعاونی‌ها به تدریج در حال انجام است.

علیرضا ناطقی - مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون - نیز ترویج و ترغیب کارآفرینی در بخش تعاون، توسعه کسب و کارهای تعاون در فضای مجازی، ارائه خدمات تعاونی‌ها، جذب مشارکت جوانان در قالب تعاونی و توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت تعاونی‌ها را از مهمترین اهداف راه اندازی پرتال تعاون برشمرد.

پرتال تعاون

وی گفت: مهمترین ماموریت پرتال تعاون، تسهیل ارتباطات و تعاملات بنگاههای تعاونی، ایجاد مشارکت بین بخشهای تعاونی و ساماندهی و توسعه تعاملات میان تعاونگران در فضای مجازی است.

ناطقی تصریح کرد:‌ از جمله خدماتی که پرتال جامع تعاون ارائه می کند ارائه مشاوره‌های حقوقی و اقتصادی برای توسعه کسب و کارهای تعاونی و فراهم کردن زمینه جذب و مشارکت جوانان در قالب تعاونی‌ها به ویژه تعاونی های دانش بنیان خواهد بود.

مهدی حسین نژاد - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون - نیز در این مراسم با اشاره به رونمایی طرح تامین مالی جمعی اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم منابع مالی تعاونی‌ها را تامین کنیم یکی از راهها این است که تعاونی ها طرح ها و ایده های خود را از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون عرضه و در سامانه تامین مالی جمعی ثبت کنند.

وی با اشاره به نقش این صندوق در تامین مالی جمعی خاطرنشان کرد: در راستای رسالت سازمانی خود حمایت از طرح‌های دانش بنیان و نوآورانه را در دستور کار قرار داده ایم و درصدد هستیم تا با استفاده از برند صندوق در صنعت تضمین و اطمینان بخشی به صحت طرح ها، کارگشایی لازم را جهت تامین مالی صورت دهیم.

حسین نژاد حمایت از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تضمین سرمایه گذاری آنها از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون را هدف این طرح دانست و گفت: طرح تامین مالی جمعی، رویکرد نوینی از تامین بودجه است که بر اساس آن جمع کثیری از سرمایه گذارن در بستر شبکه اجتماعی در طرح ها و پروژه هایی مانند کسب و کارها جدید، نوپا و نوآورانه به مشارکت و سرمایه گذاری می پردازند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، کسب و کارهای نوآورانه را از جمله عوامل موثر در رشد اقتصادی دانست و افزود: پیش نیاز آن اتخاذ راهکارهایی برای اتصال سرمایه با ایده‌های نوآورانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان می توانند برای تامین مالی طرح های خود به صندوق ضمانت مراجعه کرده و با ایجاد زمینه تامین مالی جمعی، رابط بین تامین کنندگان و کارآفرینان باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار