بازدید 85520

حمله به خواننده ترک به خاطر افشای ماهیت چند پان‌ترک+ویدیو

شهریاری در این کنسرت با اشاره به اینکه تا آن چند نفر از سالن خارج نشوند، اجرایش را ادامه نخواهد داد، خواستار خروج آنها شد که مسئولان کنسرت این اشخاص را به بیرون سالن اجرا راهنمایی کردند و این خواننده موسیقی ترکی نیز اجرایش را ادامه داد اما این پایان ماجرا نبود...
کد خبر: ۵۹۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 30 May 2016
حمله به خواننده ترک به خاطر افشای ماهیت چند پان‌ترک+ویدیو
پس از آنکه رحیم شهریاری، خواننده موسیقی ترکی در کنسرتش نسبت به اعلام وجود چند پان ترک پاسخ منفی داد و خواستار خارج کردن آنها برای برگزاری ادامه اجرای زنده موسیقی شد، این واکنش در فضای مجازی به شدت انعکاس داشت؛ انعکاسی که این خواننده معتقد است برآمده از رفتار همان چند پان‌ترک است.

به گزارش «تابناک»، رحیم شهریاری، خواننده معروف تبریزی که به دلیل داشتن سبک کاری شاد و متفاوت مورد توجه مردم خصوصا مردم استان های شمال غربی کشور است، در تهران نیز کنسرت‌هایی داشته و ترک‌زبان‌ها شناخت نسبتاً خوبی از او دارند. او در آخرین کنسرتش در مشگین شهر، به نشان دادن نمادهای قومگرایی پان ترکی توسط چند نفر در بین حضار اعتراض کرد.

شهریاری در این کنسرت با اشاره به اینکه تا آن چند نفر از سالن خارج نشوند، اجرایش را ادامه نخواهد داد، خواستار خروج آنها شد که مسئولان کنسرت این اشخاص را به بیرون سالن اجرا راهنمایی کردند و این خواننده موسیقی ترکی نیز اجرایش را ادامه داد اما این پایان ماجرا نبود؛ این شخص که دست روی ماهیت این چند نفر گذاشته بود و تأکید داشت اینها از جایی خط می‌گیرند، با هجمه سنگینی در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک مواجه شد.حمله به خواننده ترک به خاطر افشای ماهیت چند پان‌ترک+ویدیو

این هجمه از زمانی آغاز شد که ویدیوی کوتاهی از لحظه انتقاد او از نشان دادن نماد گرگ و برخی رفتارهای پان ترکیسم در کنسرتش منتشر شد و با تکیه بر همین ویدیو، جو بدی علیه این خواننده شکل داده شد تا او جرأت تکرار نقدهای دوباره را نداشته باشد و دست کم برای جلوگیری از ریزش مخاطبانش سکوت کند.

چند هزار کامنت که عمدتاً علیه این خواننده ترک بودند، محصول مخالفت او با اقدامات تحریک آمیز و فرصت طلبانه چند نفر بود که به گفته شهریاری، در همه اجراهای او چنین رفتاری را انجام می دهند و عملاً رفتاری برنامه ریزی شده را برای تبلیغ پان‌ترکیسم و تجزبه طلبی پی می‌گیرند؛ اما این خواننده به جای همراه شدن با این موج، به نقد این رفتار پرداخته و هزینه‌اش را نیز داد.

شهریاری در ارتباط با حملاتی که با هدایت این چند نفر به او شده، در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک نوشت: «...سه چهار نفری هستند که شهر به شهر با ما می چرخند و نمی دانم چقدر از بعضی کشورها  پول می گیرند که در کنسرت های ما نماد سیاسی نشان دهند، یک وجب از خاک را به کسی نمی دهیم. اون کشورها عزیزند ولی ما کشورمان ایران است، با یک دکمه همه ی اون کامنتها پاک می شود. پس مطمئن باشید به خاطر حضور جوان ها و نوجوان ها، دخترها و خانم ها، این ملاحظات در نظر گرفته می شود. زنده باد ایران، یاشاسین آذربایجان...».

انتظار می‌رود نهادهای مسئول با حساسیت بیشتر نسبت به این گروه‌های انگشت شمار که بر روی موج احساسات مردم سوار می‌شوند، واکنش نشان دهند تا لااقل خواننده‌ای که نسبت به رفتارهای تفرقه انگیز آنها واکنش نشان می‌دهند، با چنان هجمه‌ای مواجه نشود که ترجیح دهند چنین اعتراض‌هایی را به این شکل جدی پی بگیرند.

حقیقت آن است که سوءاستفاده از جو عمومی برای چنین اقداماتی سابقه داشته و مشخصاً همین عمده انگشت‌شمار در برخی از بازی های یکی از تیم‌های تبریزی نیز اقدامات مشابهی انجام بودند که اکثریت تماشاگران از این اقدامات ناراضی بودند و همراهی نمی‌کردند اما این عده سوءاستفاده تبلیغاتی خود را از این رفتارها می کنند. به نظر می‌رسد باید قدر شجاعت امثال این خواننده ترک را دانست.

تعداد بازدید : 1509
دانلود ویدیوی کوتاه از صحنه اعتراض رحیم شهریاری در کنسرت مشکین شهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۵۸
انتشار یافته: ۳۰
زنده باد رحیم شهریاری . وار اولسون کیشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اعتراضات شبکه های اجتماعی به توهین و نحوه برخورد ایشان بوده است.
ایشان می گویند که " می گویم از گوشت بگیرند و بیندازندت بیرون، تو بیخود می کنی، ..."
درود بر رحيم شهرياري عزيز ! فرزند ايران و فرزند آذربايجان.
جاويد ايران و ياشاسين آذربايجان.
هر آنچه انسان ها را بهم نزدیک تر کند خوب است و هرآنچه به اختلاف و شکاف دامن بزند نکوهیده.
مرگ بر پان ترکهای نفهم و خائن
قربان اين هموطن و خواننده عزيز و شريف خودمان برم
تشكر نازنين
زنده باد ايران ، زنده باد اذربايجان ما ،
کار رحیم شهریاری درست بوده ما ترک هستیم و ایرانی نباید اقدامات تحریک آمیز شود
عیبی یوخ‬‎
از این "سه چهار نفر" ها همه جا هست
کسی هم نیست جلوشونو بگیره
درود به شرف و شجاعتش
جناب شهریاری چاکرم (آذری از شیراز)
درودبر شرف اين هنرمند عزيز و متعهد . بي گمان آذربايجان همواره جايگاه و مامن ميهن دوستان بزرگي چون ستارخان باقرخان ميرزا حسن خان رشديه و ... بوده و هست؛ و نبايد اجازه داد مشتي خود فروش و گاها فريب خورده وحدت ملي ما ايرانيان را برهم زنند.
زنده باد آقای شهریاری
زنده باد ایران، یاشاسین آذربایجان
مسئولین در این زمینه کوتاهی میکنند کاملا مشخصه که این افراد از خارج از کشور سازمان دهی میشوند باید با قاطعیت با این افراد خائن تجزیه طلب هر چه سریعتر برخورد شود
کلا باید قدر ترکها رو دونست..
احمدی نژاد هم در اولین حضورش در آذربایجانات علامت گرگ را نشان داد!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
حافظه کوتاه مدت وبلند مدت خراب شده!!!نه!!!
کی نشان داد!!!
افرین به شرف این هموطن شریف
اگه کسی ادعا می کند که غیر ایرانی هست پس توایران چی کار می کنه. باید ایران ترک کنه
زنده باد ایران وایرانی....
آفرین به این مرد بزرگمرد
لازم به ذکر است که ایشان خواننده آذری زبان هستند و نه ترک زبان اصولا ما در ایران ترک زبان نداریم ،ساکنان ترکیه ترک زبان بوده و ایرانیان ساکن در استانهای شمالغربی ایران جملگی آذری بوده و آذری زبان هستند
ترکی بس عزیز است و زبان مادری
لیک اگر ایران نگوید لال باد از وی زبان
آشتباه نگیرین ایشون آذری هستن نه ترک آذری با ترک فرق میکنه پس چرا یه آذری موقعی که توحین میکنه کسی بهش هیچی نمیگه
ای دشمن ار تو سنگ خاره ای من آهنم
جان من فدای خاک پاک میهنم
وقتی اردغان آشکارا بر طبل پان عثمانیسم می کوبد و فی الواقع جنایات عثمانی ها در آذربایجان را توجیه می کند متاسفانه مشتی تاریخ نخوانده وجاهل خود را هوادار او می کنند بی شک اردوغان ته دلش به این آدمها خواهد خندید که قاتل پدران خود را می ستایند. این افراد حتا نمیدانند که پان عثمانیسم اردغان یعنی افتخار ایشان نسبت به گذشته عثمانی در به خاک و خون کشیدن آذربایجان و تبریز کسانی که یک کلمه تاریخ نخونده اند ونمی دانند این مردم کرد و ترک وتات آذربایجان بودند که خانه ها و روستاهایشان ویران شد ولی همدوش سپاه ایران در مقابل عثمانی ها ایستادند و شهید داده اند متاسفانه در سی سال گذشته نقش تاریخ وافتخارات ملی تضعیف شده معلوم است وقتی آن نقش را کمرنگ کنی کسانی می آیند وجایش را پر می کنند - آقایانی که تاریخ ایران را تضعیف می کنید این پان گرگها نتیجه جراحی شما درکتب تاریخ است
این خواننده آذری زبان است نه ترک . لطفا در تیتر زدن هم دقت شود.
ساغول شهریاری عزیز
یاشا غیرتی اصیل اذری شهریاری عزیز
درود بر رحیم شهریاری عزیز
در دنیای امروزه صحبت از جدائی فقط ناشی از کج فهمی و ناآگاهی هستش. در دنیائی که اکثر کشورها در حال برداشتن مرزها و اتحاد با یکدیگه هستن تا پیشرفت سریعتری داشته باشن, صحبت از جدائی فقط نشانه نادانی هستش.
یاشاسین ایران
یاشاسین آذربایجان
من تبریزی هستم . این پان ترکیسم ها ، خدا شاهده یه عده آدم بیکار هستن که وعده های پوشالی عده ای رو باور دارند که معتقد هستند اگر ترک های ایران و ادربایجان و ترکیه با هم متحد بشوند به این افراد پست و مقام های بالای سیاسی خواهند داد . اکثرا تحصیلات سیکل دارند .... !!!!
من ترک ایران هستم نه جای دیگه
من که از این متن و اون کلیپ هیچی نفهمیدم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی