بازدید 15118
بیانیه رسمی سازمان حج و زیارت پس از دو دور مذاکره با عربستانی‌ها؛

با کارشکنی دولت سعودی‌، زائران ایرانی از حج امسال محروم شدند

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان پیش از اعزام به دور دوم مذاکرات، به یازده شرط کشورمان برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال 95 اشاره کرده و حل مشکل صدور روادید را یکی از این مجموعه شروط خوانده بود؛ شروطی که به نظر می‌رسد، هیچ یک محقق نشده تا نه تنها شاهد محروم شدن متقاضیان پرشمار ایرانی به حج امسال باشیم، که اعزام ایشان به حج در سال های آتی نیز دشوار به نظر برسد.
کد خبر: ۵۹۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 29 May 2016
پس از برگزاری دومین دور مذاکرات میان مقامات سازمان حج و زیارت کشورمان و دولت سعودی و انتشار اخباری مبنی بر حل مشکل صدور روادید در کشورمان، سازمان حج و زیارت در بیانیه‌ای رسمی از محروم شدن هموطنان متقاضی اعزام به حج تمتع امسال خبر داد.

به گزارش «تابناک»، این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که پیشتر مقامات سازمان حج و زیارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضیق وقت و ممکن نبودن تدارک اعزام شمار زیاد زائران ایرانی، حضور هموطنانمان در حج تمتع سال جاری را ناممکن خوانده بودند و تأکید داشتند با وجود این، مذاکره در راستای محقق شدن شروط کشورمان را ادامه خواهند داد.

اتفاقی که با اعزام هیأت ایرانی به دور دوم مذاکره با مقامات سعودی رقم خورد و به انتشار اخبار خوشایندی در خصوص رفع مشکل صدور روادید برای زائران ایرانی در کشورمان منجر شد اما در نهایت به صدور بیانیه ای رسیده که در آن از محقق نشدن همین شرط هم سخن به میان آمده و بر پوچ بودن آن تأکید شده است.

این در حالی است که اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان پیش از اعزام به دور دوم مذاکرات، به یازده شرط کشورمان برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال 95 اشاره کرده و حل مشکل صدور روادید را یکی از این مجموعه شروط خوانده بود؛ شروطی که به نظر می‌رسد، هیچ یک از آنها محقق نشده تا نه تنها شاهد محروم شدن متقاضیان پرشمار ایرانی به حج امسال باشیم، که اعزام ایشان به حج در سال های آتی نیز دشوار به نظر برسد.

متن بیانیه سازمان حج و زیارت کشورمان در این باره ـ که در 8 بند تنظیم و در آن بر استمرار اقدامات بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زيارت برای حضور حجاج  كشورمان در مراسم حج سال 1395 تأکید شده ـ بدین شرح است؛

1) نگاه جمهوري اسلامي ايران به حجّ و عمره، نگاهي معنوي، وحدت آفرين، توسعه بخشِ اُخوت ديني و اسلامي و پرهيز از فرقه‌گرايي و طايفه‌گري بوده و هست و شركت با شكوه حجاج ايراني در نمازهاي جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبي(ص)، توّجه جدّي به تلاوت قرآن‌كريم و اهتمام به دعا و مناجات با حضرت احديت، شاهد بر اين است كه جمهوري اسلامي ايران به مراسم حجّ نگاهي فرا ملّي داشته و دارد.

2) جمهوري اسلامي ايران از حجّ گذشته، برنامه‌ريزي براي حجّ امسال را آغاز و نسبت به فراهم ساختن مقدمات برگزاري حجّ 95 اقدامات لازم را بعمل آورد و از آن زمان تا كنون هيچگونه ترديدي براي اقامه حجّ نداشته و همچنان مصمّم به برگزاري حجّی با شکوه می‌باشد.

3) دور اول مذاكرات حج تمتع امسال علی‌رغم پیگیری های جمهوری اسلامی ایران برای امضای به موقع تفاهم‌نامه حج، به علت همکاری نكردن مسئولین سعودی تحت تأثیر مسائل سیاسی، به جای دی ماه 94 با ۳ ماه تأخیر در اواخر فروردين 95 انجام شد که به دلیل عدم قبول صدور ویزا در داخل کشور و عدم امکان استفاده از هواپیمایی جمهوری اسلامی و موارد دیگر نا تمام ماند.

4) برای دور دوم مذاکرات علی‌رغم وعده‌های مسئولین عربستان، روادید برای سفر دوم هیأت ایرانی با 45 روز تأخیر و پس از انتصاب وزیر جدید حج عربستان صادر شد و نهایتاً هیات جمهوري اسلامي ايران با دعوت رسمی وزیر جديد حج عربستان و قول مساعد حل مشکلات در مورخ پنجم خرداد ماه 95 عازم اين كشور شد.

5) در گفت‌وگوهای این دوره ضمن حل مشکل صدور روادید در ایران و استفاده از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در انتقال حجاج کشورمان تلاش گردید تا با توجه به حوادث تلخ گذشته شرايط اعزام حجاج ايراني را با اطمینان از "تأمين امنيت و حفظ عزت وكرامت حجاج" فراهم آید که به علّت ناهماهنگی در سطوح عالی عربستان و تأثیر نگاه سیاسی بر مسائل حج، به اين مطالبات پاسخ مثبت داده نشد.

6) با وجود ادّعای طرف سعودی برای حل مسائل کنسولی، تا کنون هيچ توافق مکتوبی در این خصوص بین مسئولین وزارت امور خارجه عربستان با وزارت امور خارجه سوئیس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی صورت نگرفته است.

7) عربستان سعودي علي ‌رغم تبليغات سوء رسانه‌های خود، تحت تأثیر فضای سیاسی بین دو کشور، حج را به مسائل سیاسی گره زده و بر همین مبنا متن تفاهم‌نامه متداول و هر ساله را تغییر داده است. لذا این دولت سعودی است كه ضمن بهره برداری سیاسی از حجّ و حرمین شريفین،  با حقّ مسلم مردم شریف ایران برای انجام مناسک حجّ مخالفت به عمل آورده و صدّ عَن سَبیلِ اللّه نموده است.

8) اکنون با عنایت به از دست دادن زمان برای برنامه‌ریزی و تدارکات امور حجاج ایرانی و عدم تأمین مطالبات به حق جمهوری اسلامی اعلام می‌شود که به دلیل استمرار کارشکنی‌های دولت سعودی، زائرین عزیز جمهوری اسلامی ایران از حضور در مراسم حج تمتع سال‌جاری محروم می‌شوند که مسئولیت آن بر عهده دولت عربستان سعودی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۷۰
خداروشکر که میلیاردها تومان پول نسیب اعراب نشد. مکه را در قلب بجو
اصلا باشه مسولیتش با مردم، شما اصلا نگران نباش و لازم هم نیست اینقدر توضیح بدی و اسمون ریسمون کنی
حج با عزت مورد قبول ایرانیان است
همه عزیزانی که برای رضای خدا نیت اقامه حج را دارند ، با صرف هزینه حج برای نیازمندان هموطن هم به امید خدا ثواب حج نصیبشان خواهد شد .
حج در خانه است.
خداروشكر
خدارو هزاران مرتبه شكر كه پول اين مملكت از اين كشور خارج نميشه

از مقامات سعودى ممنونيم كه مارو راه ندادن
با سلام میشه متن توافقات با عربستان را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنید با تشکر ملت ایران
ایران باید به درجه ای از اقتدار نظامی و سیاسی برسد که بزرگتر از عربستان هم نتواند برایش تکلیف
تعیین کند . ا
خدا لعنت کنه این محمد بن سلمان رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
عزیز از ماست که بر ماست
مبارک است ان شاالله
مسئولیت آن بر عهده دولت عربستان سعودی چه مسوولیتی؟!سود پولهای مردم تو جیب کی میره؟
خدا خیرتون بده
به همون خدایی که می پرستین - به محک کمک کنین از صد تا حج واجبتره ...
انشالله این کدورت به دشمنی دیرینه تبدیل بشه تا مردم بفهمند که از حج واجبتر هم هست ...

الهی شکر
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
اینو به مولتی میلیاردهای کلکسیونر که برا یه نقاشی میلیاردی پول می دن هم بگو!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
بزرگوار محک رو هنوز نميشناسي
خداروشکر
کعبه همینجاست اگر هزینه مکه رفتن صرف کمک به ایتام و سازندگی میشد تا الان نه رژیم نجس ال صعود انقدر قوی میشود نه مردم خودمون انقدر سختی میکشیدن
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
60 هزار نفر میرفتند یک واجب الهی رو انجام می دادند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
چرا فقط با هزینه مکه رفتن همه چی آباد میشه پس هزینه سفرهای آنتالیل و تایلند و چین چی؟؟؟؟؟
خدا رو شکر
خوب خدا روشکر.
بهتر، حج به قیمت زیر پا گذاشتن غیرت و ذلت پذیری نباشه بهتر، یا حسین، هیهات من الذله، ما شیعه حسین و علی هستیم. کسانی که میخواستید برید حج، به زیارت امام رضا برید و با خدا صحبت کنید، خدا میشنوه حرف دلتون رو، خدا همه جا هست، از رگ گردن به ما نزدیک تره، مهم خدا هست توی عبادت
تو رو خدا اینقدر التماس عربستانی ها رو نکنید،آخه نیازی نیست منت بکشید! اتفاق خاصی نیوفتاده.این همه توهین و تحقیر میکنند ملت ایران رو!بعدشم توی تمام مسائل بین المللی دارن کارشکنی میکنن تا کشور ما رشد نکنه.دلیلی از این روشن تر؟
خدا رو شکر
خدا را شكر ، اما بهتر بود جهت حفظ آبروي كشورمان خودمان زودتر تحريم مي كرديم .
پاسخ ها
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دوست عزیز - همیشه در تصمیم گیری و حراست از عزت و اقتدار ملت - یک قدم عقب تریم( البته مسولین)
چه بهتر!
ایران با این موضوع برخورد مناسبی داشت و علاوه بر حفظ شان ملت ایران جنبه های معنوی را هم رعایت کرد این عربستان هست که باید جوابگو باشد با این سیاست خام و بی خردانش. بچه ها متشکریم
بهتر... تو این اوضاع بی پولی و رکود و بیکاری میرفتن پول به جیب عربستان میریختن که شاید برن بهشت... پیغمبر هم سالها حج نرفت...
خدا را شکر
بهتر پولها را در مملکت خودمان خرج کنید
مثلا چندین عروس و داماد به خانه بخت میروند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
این ملت سر هم کلاه نزاره و حق هم دیگرو نخوره و صبح تا شب بهم دروغ نگه
این چیزهای جایگزین که شما گفتین پیش کشش!!!! انگار رفته بهشت!
با بلایی که این سعودی ها سر این همه آدم بیچاره آوردند و اون همه آدم بی گناه و به کشتن دادن بهتر بود از اول هم مسئولین دنبال مذاکره نرن.اما حیف که ....!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اگر مسئولين دنبال مذاكره نميرفتن،تمام تقصيرها ميافتاد گردن ايران.اينطوري بهتر شد.منم سال آينده نوبتم بود الان با اين وضع تحت هيچ شرايطي نميروم.
خیلی هم عالی.........
خوشحالم که حج امسال کنسل شد امیدوارم برای سال های بعدی تداوم داشته باشد
بهتره به عربستان اعلام کنید که به دلیل بی کفایتی در انجام مراسم حج سال گذشته و مشکلات امسال برای ایران و افغانستان و… باید کمیته ای از کشورهای اسلامی مسوولیت مراسم حج رو عهده دار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
چشم الساعه
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
به نظر شما اگر موضوع بر عکس می بود؛ آیا ایرانی ها پذیرای چنین طرحی برای کشورشان بودند؟

با نگاهی به دیدگاه های مردم، می بینیم که منهای ارزش والای حج، مقوله ضرورت حج برای مردم کشورمان از اولویت بالایی برخوردار نیست. زیرا بر این باوریم که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. آیا بهتر نیست؛ ابتدا کشورمان را بسازیم تا کشور دیگران را؟
یکی شاید عین خودت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نون می دونی دونه ای چنده؟
برنج می دونی کیلو چنده؟
حداقل دستمزد می دونی ماهی چقدره ؟
رسولزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شما دستورش را بدین چشم
خداروشکر،
تا وقتی که آل سعود راس کاره ما هم حج نمیریم. پولش رو به نیازمندان هدیه کنید.
حال يك همت از طرف زائراني كه امسال ميخواستند به حج اعزام شوند لازم است. به دور و برشان نگاه كنند و تحقيق كنند كه چه كسي نيازمند است به كمك كنند و يا جهيزيه يا بخشي از آن را براي يك نيازمند را تامين كنند و يا به يك جوان براي تامين پول پيش خانه و غيره باور كنيد ثواب آن كمتر از حج نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اشتغال ایجاد کنید خود به خود همه چی حل می شود
بهتر این پولها را خرج جوانان بیکار کنیم
پاسخ ها
حیف از این عمر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نه بابا از ایرانی این توقع رو داری؟
ما ملت جیب همو نزنیم انگار رفتیم بهشت و برگشتیم!
در ضمن چیزی به نام و ماهیت واقعی جوان باقی نگذاشتید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
البته اگر پولهایی که ایرانیها هر سال در ترکیه و تایلند خرج میکنند را خرج جوانان کنیم مبلغ ان بیش از ده برابر یک حج می شود
بهتر،حیف این پولها که بخواد تو جیب این نامردهاي وهابی بره.
کارشکنی رو او بسیجی های انجام دادن که به سفارت حمله کردن.
اونا رو باید محاکمه کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دمشون گر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اتفاقا خدمت بزرگی به مملکت کردن تو این شرایط پولمونو تو عربستان تلف نکنیم
رسولزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اتفاقا کار خوبی کردند تا بعضی ها بیدار بشند
خداروشکر. کعبه همین جاست تورو خدا بفهمید خواهش میکنم این رو بفهمید
خدایا شکرت بخاطر نعمتی که از سوی دشمنان به ملت ایران عطا فرمودی
آمین
پاسخ ها
PEYMAN
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مگه اینکه دشمنانمون یه فکری به حالمون بکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
اشتباه منفي زدم
شاید قبولش برای کسانی که نفع میبردند سخت باشد ولی مطمئناً در این اتفاق منافع ما نهفته هست. بایستی زودتر از این ها جواب دندانشکن به سعودی ها میدادیم.
خدا رو شکر
بلکه در امان باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد - واقعا تنها لطف عربا به ایران همین یه کار بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مصداق واقعی عدو شود سبب خیر .....
مبارکه
با کارشکنی دولت سعودی، جلوی هتک حرمت زائران ایرانی و خروج ارز گرفته شد
خبری بسیار مسرت بخش و خوشحال کننده بود
جون هر کی دوست دارید بیخیال مردم بشوید مردم بیش از این حقارت نمیخواهند
خدا را شکر که ارز مملکت خرج رهبران فاسد سعودی نمی شود
چه خبر خوبی
دولت ایران باید بعد از هتک حرمت بیشرمانه پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی ، حج تمتع را تحریم و اوحدی را برکنار می نمود
البته انهایی هم که به سفارت عربستان حمله کردند بهانه خوبی بدست انها دادند من ده سال است که منتظر هستم
خدا را صد هزار مرتبه شکر اینهم از نعمات خداوندی.
خدا رو شکر
واقعاً كه، دلواپسان ديه حاجياى پارسال رو با سفارت سوزى ماستمالى كردن، حالا هم مذاكره با كشورى كه ويزا نميده! هواپيماى مارو راه نميده!

بهمن ٩٣ مادرم رو براى اينكه آرزو به دل نمونه بردم عمره، هواپيماى برگشت كه سعودى بود، غذاى مسافر حتى يه ليوان آب به من ندادن! گفتن تموم شده!!!
با كلى رفتارها و برخوردهاى بد! چه وحدتى! چه مناسك حجى! تحريم حج به آل سعود كلى ضرر مالى ميزد
حالا از موضع پايين مى گين مارو راه ندادن؟!
خواهشا هرکس که میخواست امسال بره به حج ، پولش رو به یک ادم نیازمند کمک کنه . مطمئن باشید ثواب اون کمتر از حج نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
ایرانی سر هم کلاه نذاره و دزدی و اختلاس نکنه و دروغ نگه
انگار به مقام پیغمبری رسیده!
الباقی پیش کشش
كاكو حالاكه مردم دلشون نميخواد برن شما ها چرا جوش ميزنيد بهتر مگه بايد حتما رفت وقتي شخصيتو دينو شرفمونو ميخوان پايمال كنن واسچي بريم ها؟
پاسخ ها
رسولزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
شما الان کجا تشریف دارین
حج همین جاست.به مردمت خدمت کنی حج رفتی.به نیازمندا برسی حج رفتی.دست جوان ها رو بگیری حج رفتی.حج همین جاست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آفرین به این نظر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
یه چرخ تو جامعه بزنی نظرت عوض میشه
خدایا شکر پول بی زبان به حلق وهابی ها ریخته نمیشه
من ذر عجبم چرا مراجع تقلید قبل از این تحقیر ایرانی های مسلمان به دست وهابیون تروریست در یک فتوا حج امسال را لغو نکردند؟؟؟ شرط وجوب حج اولا استطاعت مالیست و بعد از آن امنیت مسلمان است وقتی جان مسللمان در سفر حج در مخاطره باشد و یا به عبارتی امنیت جانی حج گذار تامین نباشد وحوب حج از بین میرود ...چرا مراجع به این جنبه فقهی حج توجهی نکردند؟؟؟
بهترین کار بسیجیان در چند سال

ک برکاتی داشت...از جمله قطع رابطه

و بسته شدن حج..و ان همه پولی ک ب جیب حامیان داعش میرختیم

خدارو شکر
پاسخ ها
رسولزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
اینو خوب اومدی
ایکاش قبل از عربستان وهابی ما حج را ملغی اعلام میکردیم
صد هزار بار شــــــــــــــــــكرررررررررررر
یعنی مجلس شورای اسلامی در ایام حج امسال 50 نماینده غایب نداره!
پاسخ ها
رسولزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
البته غیبت نمایندگان چیزی است عادی
بهتر
باز هم ایران هیچ واکنشی به عربستان نشان نداد!! اگر به جای عربستان یه کشور غربی بود تا حالا........!
مرگ بر آمریکا
باسلام وقتی ملت بزرگوار ایران راضی نیستند به سرزمین سعودی خائن به اسلام و مسلمین بروند مسئولین چه اصراری دارند
خداروشکر
چه طور موقع حمله به سفارت عربستان ،عربستان تشکیل جلسه فوق العاده سران کشورهای اسلامی رو داد و ایرانم شرکت کرد حالا ایران درخواست تشکیل جلسه فوق العاده بده
خدا را شکر بخور بخور کم شد حتی برای یک سال هم که شده
بااین چندهزار میلیارد تومان کلی میشه کارخونه بیمارستان تفریگاه ساخت درکلیه شهرستانها اگه مردم بدونن چقدر ثواب داره!!
صد هزار مرتبه شکر
[Forwarded from اقتصاد به زبان ساده]
◀️سفر حج

@eghtesaderooz

گویند شیخ ابو سعید ابوالخیر چند درهم اندوخته بود تا به زیارت کعبه رود؛
با کاروانی همراه شد و چون توانائی پرداخت برای مرکبی نداشت پیاده سفر کرده و خدمت دیگران می کرد. تا در منزلی فرود آمدند و شیخ برای جمع آوری هیزم به اطراف رفت ...
در زیر درختی مرد ژنده پوشی با حالی پریشان دید؛ از احوال وی جویا شد و دریافت که از خجالت اهل و عیال در عدم کسب روزی به اینجا پناه آورده است و هفته ای است که خود و خانواده اش در گرسنگی به سر برده اند !
چند درهم اندوخته خود را به وی داد و گفت برو؛ مرد بینوا گفت : مرا رضایت نیست تو در سفر حج در حَرج باشی تا من برای فرزندانم توشه ای ببرم !
شیخ گفت : حج من تو بودی و اگر هفت بار گرد تو طواف کنم به زانکه هفتاد بار زیارت آن بنا کنم .

✏️پی نوشت: مجموع هزینه های سالانه ایرانیان به سفر حج، حدود 30 هزار میلیارد ریال است.

@eghtesaderooz
هدف عربستان اینه که حج رو انحصاری کرده تا ایرانیان از دسترس به مکه و مدینه خارج کند و استفاده تبلغاتی نماید .حرمین شرفین برای امت اسلامی است نه برای ال سعود حتما بایداجرای حج بدست کشورهای اسلامی گردد
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. خودمان که عقلمان نمی رسد این پولها را صرف نیازمندان کنیم. پس بهتر است حجی دیگر و مفیدتر برای خودمان بخریم. امیدوارم پولهای زائران تا سال دیگر به بانکها سرازیر نشود که سال دیگر هم به التماس عربستان بیفتیم که اجازه بدهند به حج برویم.
خوب الان پس این کارکنان سازمان حج دقیقا داران چی کار می کنن ؟؟؟

حقوق چه کاری و می گیرن ؟؟
امام فرمودند از صدام بگذریم از ال سعود نمی گذریم
پولشو بدن برای اشتغال زایی و ازدواج و ساخت بیمارستان و راه و مراکز ورزشی تفریحی فرهنگی هنری
سازمان حج و زیارت سابق
خبر خوشي بود كاش مسئولين ما از ابتدا سراغ مذاكره نمي رفتند و به نشانه اعتراض به اتفاقاتي كه در اين سالها در حج افتاده حج را تا عذر خواهي رسمي عربستان تعطيل مي كردند نمي شه
این نتیجه تحریک و سامورت انصار الله یمن بر علیه عربستانه
مگر خدا راضي مي‌شود كه بنده‌اش با اين همه خفت به زيارت و حجش برود.مسلما" نه!
پدران و مادران گرامی حج ازدواج فرزند شماست و اعمال صالح آنها به فرزندانتان جهت خانه دار شدن و خیریه و کمک به بیخانمان خداوند در همان خانه خودتان خود را محضور با شما خواهد کرد.
حج یک جنبه معنوی دارد اما یک صنعت هم هست که عده زیادی از آن نان می خورند
هورا این توفیق اجباری را جشن می گیریم
خانه خدا در دل است و شعور
ای ایران ای مر پر گوهر
حج ابراهيمي حق مسلم ماست
بهترین خبری بود که در سال 95 شنیدم. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. از آنجایی که عالم محضر خداست، خداوند را در همه حال و همه جا میشود زیارت کرد نه فقط در مکه ای که با پول ما بمب روی سر مسلمانان میریزند.
خوشحالم که سرمایه های کشور لااقل تو یک کشور عربی خرج نمیشه.
خدا رو شكر.....
روزی که در دهه 60 حاجی های ما رو به خاک و خون کشیدن باید حج قطع میشد،
محروم شدند؟!!؟!!!!!!؟؟؟ اخه چرا ميگي محروم شدند؟؟!!!
با تشکر از همه عزیزانی که نظر دادند اما یادمان باشد فقط هزینه حج نیست که می توان صرف امر خیریه نمود بلکه هزینه های گزاف سایر سفرهای خارجی همه ساله برخی ها به اروپا و امریکا نیز می تواند صرف این امور شودلذا نباید شرایط پیش امده را محمل تاخت و تاز به اصل سفر حج که از فروع دین است قرارداد.
عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد
حالا هی از دیوار سفارت برین بالا
خب این هم یه تحقیر دیگه. ما باید بعد از فاجعه منا خودمون محرومشون میکردیم. متاسفانه مسئولین، عزت مردم ایران رو جدی نگرفتن
امیدوارم ما بتوانیم مقابله کنیم با شرارت این سعودی ها
بهترین خبر تابناک در سال 95
کعبه همین جاست کجا میروی....
الحمدلله رب العالمین - خیلی خوشحال شدم که پول مردمم تو جیب وهابی ریخته نشد
وقتی خدا همه جا هست پس خانه او هم می تواند همه جا باشد.
پس بهتر است یک خانه سمبلیک در قم بسازیم و با این کار عربستان به وحشت خواهد افتاد زیرا دیگر ابزاری به اسم خانه خدا برای مقاصد سیاسی و یا تجاری بصورت انحصاری نخواهد داشت
دیدی حالا از گرسنگی میمیریم
دوم اخطار
سوم جنگ برای ازاد کردن سبیل الله انشاء الله

این شیوه پیامبر بود از حدیبیه تا فتح مکه
با بیراهی ای که ال سعود درپیش گرفته درباتلاقی که خودفراهم کرده بزودی گرفتارخواهندشدوانشاالله سال اینده کنگره جهانی اسلام درسرزمین وحی باشکوه ترازگذشته برگزارخواهدشد
خدا رو شكر كه كنسل شد
ملت نجيب پس انداز عمرشون ببرن عربستان تا سعوديها بتز و بي ام و سوار بشوند و عليه ما توطئه كنند
بالاخره ما متوجه نشدیم دین از سیاست جدا هست یا نیست اله اعلم
فقط متولیان ازسودهای میلیاردی نمی تونند بگذرند
الهی شکر
اﻟﺒﺘﻪ اﺯ ﻧﻆﺮ ﺳﻴﺎﺳﻲ اﻳﻦ ﻳﻚ ﺑﺮﺩ ﺑﺮاﻱ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻫﺴﺖ. ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ اﺯ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻱ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻬﺎ ﺟﻤﻊ ﻣﻴﺸﻮﻧﺪ ﺭاﻩ ﻧﺪاﺩﻥ اﻳﺮاﻧﻴﻬﺎ ﻳﻌﻨﻲ اﻳﻨﻜﻪ اﻭﻧﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﻳﻚ ﻃﺮﻑ و اﻳﺮاﻥ ﺩﺭ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ! ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺳﻔاﺭﺕ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ اﻳﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﻃﻼﻳﻲ ﺭا ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ اﻧﻬﺎ ﮔﺬاﺷﺖ!
خدا رو شكر.من خودم عمره رفتم به اندازه اي تحقير مي كردن كه حد نداشت.براي همين تصميم گرفتم هيچ وقت مجدد نروم.
ایا امام حسن عسکری که حتی یک بار هم به حج مشرف نشد چیزی از مقامش کسر شد . مقصود توئی کعبه و بت خانه بهانه است.
بهتر. این حاجی ها اگر بصیرت داشته باشند هزار هزار کعبه اطراف خودشون می بینند.
این را به فال نیک میگیریم اینهمه حاجی داریم چه کاری کردن اگه نداشته باشیم چه میشه ؟ فک نکنم آب از آب تکان بخوره
به نظرم بهتر است تابناک جان برای روشن شدن افکار عمومی و احقاق حق مردم اون 5 مورد اختلافی که با عربستانی ها در تفاه نامه داشتیم را بیان کنید تا مردم هم بدانند
پس واجب چی میشه دوباره چسبید به غیر واجب
قدیما چند نفر توراه...... والان .....
بی مسئولیتی .....
مبارك است انشاالله،
امیدوارم تا زمانی که این رژیم سفاک آل سعود بر عربستان حکومت میکند حجی برگزار نشود که پول آنرا برای کشتن شیعیان در عراق و درسوریه و لبنان وجاهای دیگر هزینه کند
فقط خواهشا کسانی که نظر می دهند که پول حج را خرج کمک به محرومان و یتیمان کنیم، این حرفشان را به عمل برسانند. برای شرع هم کارتن خواب های بی شمار سطح شهر برای کمک گزینه خوبی هستند. اگر سر حرفتان هستید شروع کنید
خداروشکر
مگه این عربا اینجوری تحقیرتون کننن که منصرف بشید
من یک کلمه شفاف از ایران نشنیده ام حقیقت را به مردم بگویید شما چه می خواهید عربستان چه می گوید دلیل آن ها چیست شما به چه دلیل آن حرف را می زنید .
چندمیلیون فقیر بیکار بی پول بی همسر بی مسکن ومعتادوبیمار داریم .
به خدا هیچ کس ازایرانی خودمان لایق ترنیست
ربطی به عربستان ندارد
مگر اینکه خود دشمن به ما کمک کند.
خدا رو شکر که حج کنسل شد.
خدا را شکر. با تشکر از آل سعود که این توفیق اجباری را نصیب مردم شریف ایران کرد
آیا درسته که سعودیها میگن، بخاطر عدم موافقت برای مراسم های دعای کمیل و برائت از مشرکین ، نماینده های ایران از اعزام حجاح منصرف شدند؟
حج امسال شما كمك به جوانان براي ازدواج، كمك به ايتام، كمك به نيازمندان كشور، كمك به بيماران سرطاني، ام اس، معلولين نيازمند، كمك به آموزش مناطق محروم، كمك به ايجاد اشتغال، كمك به زندانيان بدهكار. واقعا مسلمان واقعي با اين همه مشكل در كشور، بايد به حج برود؟ پول به آلِ سعود مي دهد؟
خدا رو شکر انشالله تا زمان نابودی حکومت ال سعود تعطیل بمونه به خدا حجی که جان و ابرو و کرامت شیعه امیرالمومنین توش حفظ نشه هیچ ارزشی نداره
تنها کسی که این وسط ناراحت میشه اقایانی هستند که هر سال با سهمیه و فلان رایگان میرفتند حج
بهترین خبری هستش که تو این چند روز شنیدم خدا رو شکر از دست این وهابی های خبیث نامرد راحت شدیم
ان الله علیم بذات الصدور
اولا من از عربستان حمایت نمی کنم همه میدونند که حکام انجا مثل خیلی از حکام دیگر در دنیا و جهان اسلام دست نشانده ابرقدرتها هستند.ولی شما ها و یا متولیان حج و مذاکرات با سعودیها چرا همه امور مورد مذاکره و در خواستهای طرف ایرانی و جواب سعودیها را منتشر نمیکنن
کعبه واقعی در خدمت به بیماران به بی بضاعتها به جوانان جویای کار و ازدواج است
خدا همه جا هست و...
مذاکره برای حج یا فرستادن به قتلگاه آل سعود!!!؟؟؟
از اعلام اين خبر بسيار خوشحال شدم .
خدا رو شکر انشالله این دشمنی پا برجا باشه پول ملت تو حلقوم این اعراب بی تمدن و بی فرهنگ نره
اون وقت كه يه عده از ديوار سفا رت عربستان رفتن بالا حج منتفي شد كه البته عدو شود سبب خير اكر خدا خواهد كلاً حج رو براي هميشه منتفي كنين
مگه عربستان جوابتون کنه ، وگرنه تا دیروز داشتین منت کشی می کردین. خدا رو شکر که این طور شد
مطمئن باشید عربستان بیشتر از ایران ضرر میکنه
چرا هزینه این حج رو به افراد بدبخت نیازمند و .... نمیدن
خدا رو صد هزار مرتبه شکر ، فقط کاش این همه سفر و مذاکره و التماس نمی کردیم
خوب شد نشد، چون با حقارت همراه بود
آیا اصلا ارزشش رو داشت دوباره منت اون جماعت وهابی بی منطق رو کشید وقتی از اول هم مشخص بود اونا دست از دشمنی برنداشته اند و نمیخوان ایرانی ها امسال حج برن؛ چه بسا که اگر قبول میکردن دوباره یه اتفاقی مثل پارسال برای حاجیان در نظر میگرفتن
آره واقعا بهترین کار بسیجیا هی التماس کردند هی عربستان قبول نکرده!!!!!ا
بهتر خدارو شکر
وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم

اصلا شك نكنيد كه تقدير خداوند همين بوده كه مردم را بيدار كند . بيدار كند كه براي خودنمايي نروند حج . پول به داعش ندهند . پول حرام در نياورند و با آن حج بروند . خدا انشالله اين فهم را در مردم ما بيشتر كند . خدا را شكر
مردم ایران بیشتر خود عربستانی ها در بازار های آنجا خرید می کنند.
چقدر مردم از دین برگشتن
خدا روشکر . مگه اینکه اونها کارشکنی کنن.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی