بازدید 2770

تلاش هند برای گرفتن امتیاز فعالیت در میادین نفتی ایران برای افزایش واردات نفت

منابع هندی خبر دادند دهلی‌نو تلاش می‌کند تا امتیاز فعالیت در میادین نفتی ایران را به منظور افزایش صادرات نفت ایران به این کشور دریافت کند.
کد خبر: ۵۹۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 25 May 2016
منابع هندی خبر دادند دهلی‌نو تلاش می‌کند تا امتیاز فعالیت در میادین نفتی ایران را به منظور افزایش صادرات نفت ایران به این کشور دریافت کند.

به گزارش فارس به نقل از ایکانومیک تایمز، هند در تلاش است تا برای افزایش واردات نفت از ایران به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای توسعه روابط اقتصادی و انرژی، امتیاز یک میدان کشف شده نفتی را از ایران بگیرد.

منابع هندی گفتند شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین شرکت نفتی هند به ایران پیشنهاد کرده است که حق فعالیت و تولید نفت از یک میدان کشف شده را دریافت کند تا روابط ایران و هند از یک رابطه خریدار و فروشنده به یک رابطه استراتژیک تبدیل شود.

بنا بر اعلام این شرکت، نفت تولید شده از این میدان سپس می‌تواند به هند صادر شود.

شرکت ایندین اویل در سال مالی گذشته 1.2 میلیون تن نفت خام از ایران خریده است. این شرکت در سال مالی که از ابتدای آوریل آغاز می‌شود، در تلاش است تا این حجم را حداقل 3 برابر کند.

بعلاوه شرکت ایندین اویل، شرکت اوان‌جی‌سی ویدش نیز به دنبال مجوز فعالیت در 2 میدان کشف شده از 16 میدانی است که ایران احتمالا به زودی به مناقصه خواهد گذاشت.

میادینی که اوان‌جی‌سی به دنبال آنهاست علاوه بر میدان فراساحلی  فرزاد ب است که مذاکرات در مورد حقوق توسعه آن در مراحل پایانی قرار دارد.

شرکت اوان‌جی‌سی میدان گازی فرزاد ب را در سال 2008 در خلیج فارس کشف کرد. این میدان 12.5 تریلیون فوت مکعب گاز قابل استخراج دارد.

به گفته منابع آگاه، ایران تاکنون به درخواست‌های شرکت‌های هندی پاسخی نداده است. با این حال، ایران نسبت به واگذاری امتیاز فعالیت در میدان گازی فرزاد ب با ذخایر 283 میلیارد مترمکعبی ابراز تمایل کرده است.

منابع آگاه گفتند دهلی‌نو ممکن است در سال مالی 17-2016 به میزان 20 میلیون تن نفت خام از ایران بخرد؛ این رقم در سال مالی گذشته حدود 11 میلیون تن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار