بازدید 3391

نرخ سود بانکی برای بخش کشاورزی باید ۶ درصد باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از ناتوانی دولت ها در ساماندهی نرخ سود بانکی، گفت: بالا بودن نرخ سود بانکی قدرت رقابت پذیری را کاهش می دهد.
کد خبر: ۵۹۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 25 May 2016
سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از ناتوانی دولت ها در ساماندهی نرخ سود بانکی، گفت: یکی از مولفه های مهم در بحث اقتصاد و رونق آن به ویژه در بحث تولید سود بانک ها در حد بسیار پایین است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شرایط کنونی کشور در خصوص غالب بودن تورم و رکود، افزود: این شرایط ایجاب می کند در ارتباط با مسائل مختلف نرخی مشخص برای سود بانکی تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دریافت سود بانکی بالا به ویژه در حوزه های تولیدی هیچ توجیهی ندارد، تصریح کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی قدرت رقابت پذیری را به شدت کاهش می دهد.

وی با اشاره به نرخ تورم در کشور، گفت: زمانی که نرخ تورم نقطه به نقطه و همچنین در حالت کلی 12 درصد است باید نرخ سود بانکی نیز رقمی در همین حدود انتخاب شود

زمانیان دهکردی ادامه داد: دولت فعلی کارهای مثبتی در راستای کاهش نرخ سود بانکی داشته است که نمونه آن کاهش نرخ سود برخی از سپرده ها از 21 درصد به 18 درصد است اما متاسفانه بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشکلات بسیاری دارند.

 

ضرورت گستراندن چتر حاکمیتی دولت بر بانک ها

وی با بیان اینکه دولت ها اقداماتی برای کاهش نرخ سود بانکی کرده اند اما کافی نبوده است، تصریح کرد: سیستم بانکی باید در اختیار دولت بوده و دولت بتواند قدرت حاکمیت و چتر حاکمیتی خود را بر سیستم بانکی بگستراند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: اگر دولت بخواهد در بحث اقتصادی موفق باشد باید از اعتبارات در اختیار یا اعتبارات فنی اعتباری منابعی را در اختیار بانک ها قرار دهد تا به این ترتیب بانک ها بتوانند با ارایه تسهیلاتی با سود پایین تولیدکننده واقعی را مورد حمایت قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر بخواهیم اولویت بندی برای نرخ سود بانکی داشته باشیم باید نرخ سود برای بخش کشاورزی 6 درصد، مسکن 8 تا 10 درصد و همچنین بخش صنعت 8 درصد باشد./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار