بازدید 4721
۱

عامل قتل فوتباليست جوان شناسايي شد

کد خبر: ۵۹۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 25 May 2016
رديابي يك فايل صوتي نشان مي‌دهد كه عامل قتل اميد دربندي، فوتباليستي كه سه سال قبل به قتل رسيد، سركرده باند سارقان خشن افغان است كه مرتكب چند فقره قتل و سرقت شده است.

به گزارش جوان، پانزدهم مردادماه سال 1392 بود كه خانواده اميد دربندي، فوتباليست سابق تيم نونهالان و بازيكن نوجوانان و جوانان سايپا به اداره پليس رفتند و اعلام كردند پسرشان به طرز مرموزي ناپديد شده است. پدر اميد گفت: پسرم ساعت 10 صبح امروز به فروشگاه رفت تا خواهرش را به خانه بياورد. ساعتي گذشت و خبري از او نشد. وقتي با دخترم تماس گرفتم، گفت هنوز اميد به دنبال او نرفته است. در حالي كه نگران اميد شده بودم، مرد ناشناسي كه لهجه داشت با من تماس گرفت و مدعي شد، اميد را گروگان گرفته است و بايد براي آزادي‌اش 100 ميليون تومان پرداخت كنم. مرد ناشناس تهديد كرد موضوع را به پليس خبر ندهم و قرار شد فردا به من شماره حساب بدهد تا پول را واريز كنم.
 
آغاز تحقيقات

پس از طرح اين شكايت تيمي ازكارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي به دستور بازپرس ويژه قتل براي شناسايي گروگانگيران وارد عمل شدند. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران پليس دريافتند آدم‌ربايان دوباره با پدر اميد تماس گرفته و بار ديگر درخواست پول كرده‌اند.
 
تهديد به قتل


پدر اميد در تحقيقات بعدي گفت: يك روز بعد از گم شدن اميد، مرد ديگري با تلفن من تماس گرفت و شماره حسابي به من داد و گفت پسرم پيش آنها است و خواست پول براي آنها واريز كنم. پس از اين من 10 ميليون تومان فراهم كردم و به حساب آنها واريز كردم اما آنها پسرم را آزاد نكردند. مرد ناشناس بعد از آن چندين بار با من تماس گرفت و گفت بايد براي آزادي اميد 100 ميليون تومان به حساب آنها واريز كنم . من هر چقدر التماس كردم، آنها اجازه دهند با اميد حرف بزنم آدم‌ربايان قبول نكردند و فقط صداي پسرم را از پشت گوشي شنيدم كه مي‌گفت پولي به آنها ندهم. آدم‌ربايان تهديد كردند چنانچه به خواسته آنها عمل نكنم دست و پاي پسرم را قطع مي‌كنند و بعد هم او را به قتل مي‌رسانند.
 
رديابي تماس‌ها

بررسي‌هاي ميداني نشان داد آدم‌ربايان سه نفر هستند. همچنين مشخص شد بعضي از تماس‌ها از كشور افغانستان با پدر اميد انجام شده است. بنابراين اين فرضيه براي كارآگاهان قوت گرفت كه آدم‌ربايان افغاني هستند.
 
ضبط صداي آدم‌ربايان

در حالي كه تنها سرنخ مأموران از آدم‌ربايان صداي ضبط شده يكي از گروگانگيرها بود كه از پدر اميد درخواست پول كرده بود، كارآگاهان تلاش زيادي كردند تا متهمان را شناسايي كنند اما تلاش‌هاي آنها به نتيجه‌اي نرسيد تا اينكه 19 مردادماه جسد اميد در چاهي حوالي كهريزك كشف شد. بررسي‌هاي پليسي نشان داد قاتلان اميد پس از اينكه وي را با ضربات چاقو به قتل رسانده و در چاهي انداخته‌ بودند، به كشور افغانستان گريخته‌اند.
 
شناسايي قاتل فوتباليست جوان پس از 3 سال

در حالي كه پس از گذشت سه سال از حادثه، پرونده قتل اميد دربندي همچنان مفتوح بود، كارآگاهان جنايي اعضاي يك شبكه سرقت مخوف متعلق به مجرمان افغان كه در جريان سرقت‌هاي خشن و قتل فعاليت مي‌كردند، شناسايي و بازداشت كردند. بررسي‌هاي تيم جنايي به سرپرستي قاضي سعيد احمد بيگي، بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي تهران نشان داد اين باند در جريان خريد و فروش سكه‌هاي تقلبي قديمي دو نفر را در تهران به قتل رسانده و از چند مرد ديگر ميليون‌ها تومان زورگيري كرده‌اند.

مأموران در بررسي‌هاي بعدي احتمال دادند كه اعضاي باند سارقان خشن، همان آدم‌رباياني باشند كه سه سال قبل اميد دربندي را براي اخاذي از خانواده‌‌اش ربوده بودند و به قتل رساندند. بازپرس سعيد احمدبيگي براي مشخص شدن اين فرضيه، پرونده اميد دربندي را به صورت دقيق بررسي كرد كه در بررسي فني فايل صوتي يكي از قاتلان اميد دربندي متوجه شباهت زيادي بين صداي ضبط شده با صداي سركرده اين باند شد.

 پس از اين فايل صوتي براي بررسي دقيق در اختيار عوامل تشخيص هويت قرار گرفت كه بررسي‌ها نشان داد صداي ضبط شده همان صداي سركرده باند است. از سوي ديگر مشخص شد تماس‌هاي سركرده اين بند با پدر اميد در همان حوالي محل حادثه ثبت شده است. در چنين شرايطي متهمان به دستور قاضي سعيد احمد بيگي براي تحقيقات بيشتر و روشن شدن راز قتل اميد دربندي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفتند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا باعث تاسفه!!!!!!
پلیس گفته احتمال دارد که یکی از اینها عامل قتل باشد..شما تیتر زدین>عامل قتل شناسایی شد؟؟؟؟!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار