بازدید 54742

رادان: خبر «ترانه موسوی» یک شایعه است

کد خبر: ۵۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱ 11 August 2009
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در رابطه با بازداشتگاه كهريزك پرونده‌هايي تشكيل شده كه نتايج آن اطلاع‌رساني خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سردار رادان امروز در حاشيه مراسم تقدير از خبرنگاران در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين كه آمار كشته‌شدگان در بازداشتگاه كهريزك در برخي از سايت‌ها 69 تن اعلام شده است، گفت: چنين چيزي را كه در سايت‌ها زده‌اند، من نشنيده‌ام و پليس آخرين آماري كه از سوي استاندار تهران اعلام شده است، را تاييد شده مي‌داند.

وي ادامه‌ داد: غير از آن، آمارهايي كه از سايت‌ها ارايه مي‌شود طبيعي است، چون وظيفه اين سايت‌ها آمارسازي است. همچنين آماري كه طي چند روز گذشته نيز در اين رابطه اعلام شده بود، يا اساسا وجود نداشت يا صحنه‌سازي بود.

سردار رادان تاكيد كرد: آنقدر عمليات رواني آنها دقيق بود كه بعضي‌ها را هم تحت تأثير قرار داد، اما بايد توجه داشته باشيم كه جنگ رواني آنها باعث نشود در درون خود شكي ايجاد شود.

وي درباره آخرين وضعيت رسيدگي به بازداشتگاه كهريزك نيز اظهار كرد: نيروي انتظامي تحقيق‌هايي را در اين رابطه انجام داده و پرونده‌هايي را تشكيل داده كه نتيجه آن اطلاع‌رساني خواهد شد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به اين كه گفته مي‌شود افراد رديف اول نيروي انتظامي در موضوع بازداشتگاه كهريزك دخالت داشته‌اند؟ با لحن شوخي به خود اشاره كرد و افزود: من كه معمولا با شماها هر موضوعي را در برابر دوربين به استحضار مردم رسانده‌ام، اما موضوع اين است كه شان خودمان را هم‌شان گزارش‌ها و شايعاتي كه اعلام مي‌كنند، نمي‌دانيم. لذا براي آن كه بخواهيم به اين شايعات پاسخ دهيم، خود را خسته نمي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، شايعه كشته شدن «ترانه موسوي» در اغتشاشات اخير موضوع ديگري بود كه از سردار رادان پرسيده شد.

وي در اين باره گفت: زماني كه موضوع خانم «موسوي»، كشته شدن او همچنين تعرض به وي و بعد هم سوزاندن جسد او عنوان شد، ما هم حساس شديم كه اين چه اتفاقي بود كه همه مي‌دانند، اما پليس كه بايد از اين اطلاعات باخبر باشد اطلاعي از اين موضوع ندارد. در نتيجه پيگيري‌هايي را انجام داديم كه نتيجه‌اي در پي نداشت و در ادامه به سايت جمعيت مراجعه كرديم كه اسم سه نفر با نام «ترانه موسوي» به دست آمد.

سردار رادان عنوان كرد: يكي از اين افراد، دختر دو ساله‌اي بود كه اساسا با خبر اينها هماهنگ نبود. دو تن ديگر هم مورد تحقيق و پيگيري قرار گرفتند كه مشخص شد خانمي كه آنها اعلام كرده‌اند، چندين سال است در خارج از كشور زندگي مي‌كند و با خانواده‌اش هم مصاحبه شد كه موضوع خنده‌داري بود.

وي تاكيد كرد: حرفم اين است كه باز هم بايد منتظر اين شايعه‌سازي‌ها و خبرسازي‌ها باشيم چون اين موضوع كاركرد اين رسانه‌هاست.

سردار رادان ادامه داد: پيش از انتخابات نيز ديديم كه اقدام به شايعه‌سازي كردند و بعد از انتخابات هم اين موضوع طبيعي است.

وي تصريح كرد: دستگاه‌هاي متولي خبر اعم از رسانه‌ها، پليس و ساير دستگاه‌ها آن قدر با مردم صادق هستند كه بتوانند اخبار را به درستي در اختيار مردم قرار دهند.

وي ادامه داد: رسانه‌هاي بيگانه در موضوعات اخير چيزي را كه دنبال مي‌كنند، اين است كه سعي كنند، اراده و توجه نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي را در حوادث تهي كنند كه من نيز از همين جا پيام مي‌دهم اساسا پليس سربازي است كه عاشقي را سر لوحه وظيفه خود مي‌داند و هيچ وقت صحنه را خالي نمي‌كند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با نامه كروبي به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، به گفتن اين موضوع كه من سياسي نيستم و موضوعات پليسي را از من بپرسيد، بسنده كرد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي همچنين در مراسم تجليل از خبرنگاران، اساسي‌ترين راه براي جلوگيري از انحراف خبرنگاران و پليس را چنگ زدن به ريسمان الهي عنوان كرد و قانون اساسي، حب وطن و همچنين نظام جمهوري اسلامي را پايه‌هاي اصلي اين ريسمان دانست.

به گزارش ايسنا، سردار رادان موضوع عقل عافيت‌انديش و عاقبت انديش را در حوادث مهم ارزيابي كرد و افزود:‌ متاسفانه امروز عقل عافيت‌انديش بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد و موضوع عاقبت انديشي به نوعي سرزنش مي‌شود، اما هرچه قدر اعتقاد و التزام عملي به مباني، اصول و پايه‌هاي ارزشي داشته باشيم عاقبت‌انديشي واجب مي‌شود كه بايد در اين راستا هزينه آن را پرداخت كرد.

وي از جمله وظايف خبرنگاران و پليس در حوادث را ‌توجه به موضوع عقل عاقبت‌انديش و عافيت‌انديش عنوان و تاكيد كرد كه وظيفه اصلي خبرنگاران و پليس، از اين دو موضوع بيرون مي‌آيد.

سردار رادان با بيان اين كه معتقد هستيم خبرنگاران بسياري از وقت‌ها در كنار پليس و يا حتي جلوتر از آنها در جامعه حضور پيدا مي‌كنند، ‌افزود: همه ما مدعي هستيم كه زماني مي‌توانيم رسالت خود را به خوبي انجام دهيم كه به ريسمان الهي چنگ زده و دچار تفرقه و گمراهي نشويم.

وي افزود: در رابطه با نظام جمهوري اسلامي طي رويدادهايي كه از اول انقلاب اتفاق افتاده نقش امام (ره) و مقام معظم رهبري تعيين‌كننده بوده است. اساسي‌ترين نشانه ريسمان الهي اين است كه بتوانيم تشخيص دهيم كه پشت سر رهبري حركت كنيم، اما اين به معناي تك صدايي نيست.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: معتقدم كار مشترك پليس ولايت مدار با خبرنگاران ولايت مدار موجب ايجاد احساس امنيت در جامعه خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سردار بتولي ـ معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي ـ همچنين در اين مراسم، اظهار كرد: امروزه چت روم‌، فيس‌بوك‌ و اطلاع‌رساني مجازي با كوتاه كردن زمان انتقال خبر و همچنين در نظر نگرفتن منافع ملي و دخالت در زندگي فردي، رسانه‌ها را به چالش كشيده‌اند.

وي تصريح كرد: رسانه‌ها به شكلي ممكن است در ورطه‌اي بيفتند كه نتيجه آن تامين نشدن منافع ملي است كه در اين راستا خبرنگاران از يك سو بايد با اطلاع‌رساني شفاف، وظيفه آگاه‌سازي را انجام دهند و از سوي ديگر نيز مراقب باشند كه به طور ناخواسته در اين ورطه نيفتند.

سردار بتولي ادامه داد: خبرنگار خوب كسي است كه در كنار تخصص، اعتقاد به ارزش‌ها، درك شرايط، ‌شناخت دشمنان و درك روحيات اجتماعي را نيز مدنظر قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
به نظر من اگر همش شایعه بوده باشه موضوع بازداشتگاه کهریزک واقعی هستش و رهبر انقلاب دستور تعطیل کردن اون رو دادند. پس دیگه این رو نمیتونن انکار کنن.
و در راس اون خود ایشون به عنوان فرمانده مسئول هستند.
ما که سالهاست نسبت به رفتار مامورین نیروی انتظامی گله مندیم و ماهیت بعضی از این ماموران در بازداشتگاه کهریزک نمایان شد.
ولی کاش زودتر از اینها اقدام میشد تا شاهد اینطور رفتار ها نمی بودیم.
راست میگن دروغ گفتن گناه است ؟
من نمیدونم که قضیه ترانه موسوی درست هست یا نه ولی مطمئنم که در کل تهران بيشتر از سه تا ترانه موسوی هست تا چه برسه کل کشور .....
وظيفه سايت ها آمار سازي است و وظيفه شما هم انكار و تكذيب و كاستن آمارها!
شما كه مي‌دوني بيشتر از سه تا ترانه موسوي در تهران و ايران هست لطفا به پليس معرفي شان كنيد تا اين مسئله حل شود!
در مورد شهادت ندا آقا سلطان هر یک از مسئولان یک حرف زد یکی گفت سیا او را کشته، یکی گفت منافقین او را کشته اند، یکی گفت با اسلحه قاچاقچیان کشته شده، یکی گفت نقش بازی کرده است، یکی گفت الان در خارج زندگی می کند و... آقای رادان هیچکدام را شایعه ندانست !!!!
آقا ترانه که شایعه بود.ندا که صحنه سازی بود.روح الامینی که مننژیت بود.کفاش شهید خیابان رودکی هم که جوان ناکام بود.بنابراین ما قانع شدیم .از اینکه اینهمه ارواح و اشباح و خرافات و شوی خیابانی موجبات رنجش خاطرتان را فراهم کرد پوزش میطلبیم.
زوروووووو
سردار جنايات بازداشتگاه كهريزك هم شايعه است ترانه موسوي كه در اركست تهران هستند از مريخ امدند؟
اینا چرا فقط به شایعه ها جواب میدن؟
چرا واقعیت ها رو بی جواب میزارن؟!
دیشب که تلویزیون میگفت خانواده شو پیدا کردن ونشون داد که باهاش تماس تلفنی گرفتن که حرف نزده قطع شد خب اینا تا اینجاش رو که کشف کردن یه زحمت بکشن یه مصاحبه با خانم کشف شده انجام بدن تا همه صاحب عکس رو که خانواده مزبور ادعا میکردند دخترشان است ببینند واین حرفها هم تموم بشه یعنی ارزش نداره این کار رو بکنن اینا که تا اینم جاش رو کشف کردن کشف شون رو ثابت کنن تا مردم هم باور کنند
سلام

مثل اینکه یادشان رفته که شهید ترانه موسوی کشته شده و پرونده اش نیز بسته شده حالا در بین زنده ها دنبال او می گردند. معلوم است که پیدا نمی کنند. بروید و در فوتی های ماه پیش او را جستجو کنید. به ما بگویید این عکس پخش شده برای کدام بشری است.
اوني كه گفته هركي بيش از سه تا ترانه موسوي ميشناسه به پليس معرفي كنه:
دوست عزيز هركسي بايد وظيفه و مسئوليت خودشو انجام بده از جمله پليس. ولي عقل سليم ميگه باتوجه به فراواني نام فاميل موسوي قطعا تعداد ترانه موسوي در ايران خيلي بيش از 3 نفر است. ضمن اينكه اگه يك ترانه موسوي (همسن با اون اشخاص كه در شايعات شنيدم كشته شدند) زنده پيدا شد دليل نميشود كه پس ترانه موسوي ديگري همسن آنها كشته نشده باشد.

از صدا سيما هم خواهشمنديم اين شوهاي مسخره شون رو ديگه ادامه ندهند چون شدند چوپان دروغگو و هرچي ميگند كسي باور نميكنه.
ديگه اينكه كاش ميشد يكجوري مرگ سهراب و ندا و محسن و محمد كامراني رو هم انكار ميكرديد بعد ما هم سعي ميكرديم فكر كنيم توهم زديم كه سهراب اعرابي همسايمون بوده توي شهرك آپادانا. بازم سعي ميكرديم فراموش كنيم كه ساعت 5 داشتيم از سركار ميرفتيم خونه نه اغتشاشگر بوديم نه حتي عرضه اعتراض داشتيم با مقنعه و لباس اداري و كيف .. هم بوديم ولي چند تا باتوم از برادران مهرورز نوش جان كرديم!!! و چند تا فحش!!!
تو رو خدا يه نکته مهم:
رادان راست ميگه که خيلي خنده دار بود چون ترانه اي که اسم بردند گفتند از ايران خروج داشته و ورود نداشته ولي در مصاحبه مادرش گفت : آخرين بار يکسال و نيم پيش براي ديدن ما ايران اومد. تازه اونا چرا عکس خانوادگي شون رو نشون ندادن؟!!!!
بعد از كشته شدن ندا در صدا و سيما گفتند كه همه اينها فيلم بوده آخه يكي ندا رو كشته همين جوري كه نمرده بيچاره بايد معلوم بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار