بازدید 2237
معاون اول رئیس جمهور:

دانشگاه محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: دانشگاه محور اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان است و دانشگاه صنعتی شریف در این بین یکی از مهمترین دانشگاه‌ها برای دستیابی به این هدف است.
کد خبر: ۵۹۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 18 May 2016
معاون اول رئیس جمهور گفت: دانشگاه محور اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان است و دانشگاه صنعتی شریف در این بین یکی از مهمترین دانشگاه‌ها برای دستیابی به این هدف است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این جشن یک جشن ملی و حیات مستمر علمی این مجموعه همواره پیشران بوده است، اظهار کرد: این دانشگاه تاکنون افتخارات زیادی آفریده و من از این افتخارات احساس غرور می‌کنم.

وی افزود: بخشی از دوران تحصیلات من نیز در این دانشگاه سپری شده و در طول دوران مسئولیت های اجرایی و صنعتی خود این توفیق داشته ام تا از توان دانشگاه صنعتی شریف در پیشبرد کارهای کشور استفاده کنم. استراتژی توسعه صنعتی کشور با کمک این دانشگاه تضمین شد اما اینکه سرنوشت این استراتژی در دستگاه های اجرایی شد به مسئولان اجرایی بر می گردد. این تصویر مثبت همیشه درذهن من مانده که دانشگاه شریف همواره به حل مشکلات کشور کمک می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین با بیان اینکه دانشگاه شریف در مقطعی ایجاد شد که نهادهای توسعه‌ای در کشور به وجود آمد خاطر نشان کرد: تاسیس یک دانشگاه پر تحرک و همسو با تحولات پرشتاب علمی جهان پاسخگویی به نیازهای کشور و تربیت نیروی انسانی با هدف دستیابی به توسعه از جمله اهداف تاسیس این دانشگاه بوده است. من به عنوان یک مسؤول اجرایی عرض می‌کنم دانشگاه شریف کارنامه بسیار درخشانی دارد.

جهانگیری هم‌چنین گفت: دانشگاه شریف یکی از دانشگاه‌های خوب کشور در داخل و خارج از کشور است و 47 هزار فارغ التحصیل این دانشگاه اکنون مسئولیت‌های مهمی بر عهده دارند. البته یکی دیگر از موفقیت‌های این دانشگاه احساس مشترک و همدلی مجموعه این دانشگاه است که این همدلی منجر به تاسیس کانون دانش آموختگان دانشگاه شریف در داخل و خارج از کشور شده که این کانون یک سرمایه کم نظیر برای کشور است. این دانشگاه علاوه بر سطح قله های علمی قله‌های مهمی از شهادت را هم فتح کرده.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز و آینده دانشگاه شریف بسیار امیدوارکننده است و این دانشگاه در توسعه کشور نقش مهمی دارد، اظهار کرد: مطالبه مردم از نخبگان و مسئولان افزایش سرعت توسعه کشور است. مردم ما در آمد سرانه پایینی دارند و تعداد زیادی فارغ التحصیل داریم که جویای کار هستند. ما در منطقه به لحاظ نیروی انسانی، نظامی و سیاسی در کشورهای منطقه برتری داریم اما باید از نظر اقتصادی هم برتر باشیم. کشور ما ظرفیت‌های زیادی مثل منابع طبیعی و موقعیت حساس جغرافیایی دارد و در منطقه ناامن خاورمیانه ایران کانون ثبات و تاثیرگذاری در مسائل بین‌المللی است که نمونه آن همین توافق هسته‌ای است.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین گفت:‌ مسئولان و نخبگان باید به مطالبات مردم پاسخ دهند. باید برنامه توسعه کشور نوشته شود و ما با سرعت بیشتری به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم و این اقتصاد را جایگزین نفت کنیم. محور اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان دانشگاه است و دانشگاه شریف هم یکی از مهمترین دانشگاه های کشور در این زمینه است.

جهانگیری در ادامه تاکید کرد:‌ اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد باز، برون گرا و در تعامل با دنیا است و مهمترین موضوع آن هم اقتصاد دانش بنیان است که برای رسیدن به این هدف دانشگاه بسیار تعیین کننده است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت:‌ دولت باید به نیازهای دانشگاه شریف توجه کرده و محدودیت های آن را برطرف کند و دانشگاه شریف هم باید موتور محرک اقتصاد مقاومتی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی