بازدید 2977

روستاییان و عشایر بالای ۶۰ سال بازنشسته می‌شوند

نمایندگان مجلس وزارت کار را موظف کردند اعضای صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر را که بالای ۶۰ سال سن دارند، بازنشسته کند.
کد خبر: ۵۹۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 17 May 2016
نمایندگان مجلس وزارت کار را موظف کردند اعضای صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر را که بالای ۶۰سال سن دارند، بازنشسته کند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود، با الحاق یک ماده به ماده الحاقی ۴۴ این لایحه با ۱۴۷رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده الحاق شده به ماده الحاقی ۴۴ آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است از طریق صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر کلیه افراد ۶۰ سال به بالا را که ۱۰ سال سابقه بیمه یا کمتر دارند، بازنشسته نماید. افراد کمتر از ۱۰ سال می توانند کسری تا ۱۰ سال را به صورت یکجا به نرخ روز بپردازند.

همچنین حسن کامران به عنوان پیشنهاد دهنده این ماده الحاقی گفت: این ماده در جریان بررسی لایحه بودجه پیشنهاد شد، اما به دلیل نداشتن ماهیت بودجه ای مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت؛ از این رو در جریان بررسی احکام برنامه های توسعه ای کشور پیشنهاد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی