بازدید 2122

نفت به 50 دلار نزدیک شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال تغییر چشم اندازهای کاهشی و پیش‌بینی کاهش تولید نفت آمریکا و حرکت آتش‌سوزی کانادا به سوی قطب نفتی این کشور افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 17 May 2016

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال تغییر چشم اندازهای کاهشی و پیش‌بینی کاهش تولید نفت آمریکا و حرکت آتش‌سوزی کانادا به سوی قطب نفتی این کشور افزایش یافت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با تمرکز بازار بر اختلال عرضه که بانک گلدمن ساکز را بر آن داشت تا چشم‌انداز کاهشی خود در مورد قیمت نفت را به برآورد افزایشی تغییر دهد، قیمت نفت برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و قیمت نفت آمریکا به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته رسید.

قیمت نفت در بیشتر روزهای 2 هفته اخیر به علت توقف عرضه در نیجریه و ونزوئلا و دیگر کشورها، کاهش تولید آمریکا و کانادا افزایشی بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 46 سنت افزایش 48.18 دلار معامله شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات تا 48.28 دلار نیز بالا رفت که بالاترین رقم از ماه نوامبر به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 25 سنت افزایش 49.22 دلار فروخته شد که در نزدیکی بالاترین قیمت 6 ماه اخیر برابر با 49.47 دلار قرار دارد.

بانک ای‌ان زد در یادداشتی نوشت: «افزایش شدت در اختلال عرضه در بازار نفت می‌تواند در کوتاه مدت قیمت‌ها را تقویت کند

اختلال در عرضه نفت یک تغییر در چشم‌انداز نفت گلدمن ساکز ایجاد کرد. این بانک آمریکایی مدت طولانی نسبت به اشباع ظرفیت ذخایر جهانی و یک سقوط دیگر قیمت‌ها به 20 دلار هشدار می‌داد اکنون قیمت نفت آمریکا برای نیمه دوم سال 2016 را 50 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند.

یک یادداشت افزایشی دیگر توسط اداره اطلاعات

گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا که دیروز منتشر شد، نشان داد انتظار می‌رود، تولید نفت شیل نزدیک 113 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 4.85 میلیون بشکه در روز برسد چراکه نزدیک به 2 سال کاهش در قیمت‌ها سود دهی حفاران آمریکا را از بین برده است.

همچنین از دیگر عوامل تقویت قیمت‌ها، آتش‌سوزی در اطراف قطب نفت ماسه‌ای کانادا بود. این آتش‌سوزی که چندی پیش آغاز شده بود، باز دیگر شدت گرفت و به سرعت به سمت شمال حرکت کرد و سبب شد تا آتش‌نشانان بر روی محافظت از تاسیسات نفتی شمال فورت مک موری تمرکز کنند.

بسیاری از کارگران از محل تخلیه اجباری شدند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی