بازدید 2950

روند بررسی صلاحیت شفاف شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس معتقد است بررسی اصلاح قانون انتخابات باید از اوایل مجلس دهم آغاز شود چرا که تأخیر در بررسی آن باعث ایجاد شبهه تلاش نمایندگان برای ابقا می‌شود.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 16 May 2016
غلامرضا اسداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس فعلی پاسخگوی نیاز کشور نیست، گفت: مهم ترین موردی که باید در بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس مورد توجه دولت قرار گیرد، افزایش زمان بررسی صلاحیت افراد است چنانچه در دوره کنونی 12 هزار داوطلب داشتیم که مدت زمان کم رسیدگی به صلاحیت، مراجع نظارتی را دچار مشکل کرد.

روند بررسی صلاحیت و نحوه رسیدگی به اعتبارنامه‌ها شفاف شود

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر باید دقت شود روند بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس از ابتدای مجلس آتی شروع شود که با تأخیر در بررسی آن امکان بروز شبهاتی مبنی بر تلاش نمایندگان برای ابقای خود در این سمت وجود دارد که جلوی نتیجه‌گیری این اصلاحات را می گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت با کار کارشناسی قانون انتخابات مجلس را اصلاح و مجلس نیز با دقت آن را بررسی کند، گفت: شبهاتی در روند بررسی صلاحیت ها و اینکه شورای نگهبان تا کجا امکان اظهار نظر دارد و همچنین مسائلی درخصوص اعتبارنامه ها وجود دارد که این موارد باید در قانون انتخابات مورد اصلاح قرار گرفته و شفاف شود.

هشتاد درصد انرژی نمایندگان صرف رفع مشکلات حوزه انتخابیه می‌شود

اسداللهی تأکید کرد: استان شدن انتخابات هزینه ها را در طول دوره خدمت نمایندگی کاهش می دهد چنانچه در حال حاضر 80 درصد انرژی نمایندگان صرف حوزه انتخابیه و مسائل آن می شود و آنها را از رسیدگی به امورات مهم کشوری باز می دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص امکان افزایش جایگاه و نفوذ نمایندگانی در مجلس که تعداد رأی بالاتری کسب کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: این مورد در قانون ما جایگاهی ندارد چرا که نماینده ای نماینده تر نیست و هرکس بتواند حد نصاب را کسب کند و وارد مجلس شود با سایر هم‌قطاران خود یکسان خواهد بود./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی