بازدید 2730

وام قرض الحسنه ناجی واحدهای تولیدی روغن شود

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وام قرض الحسنه ناجی واحدهای تولیدی روغن شود،گفت: دولت برای تولیدکنندگان روغن تسهیلاتی ویژه درنظر بگیرد که با زهم به روزهای اوج برگردند.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 16 May 2016
ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره تعطیلی واحدهای  تولید روغن  در کشور،گفت:روال تعطیلی  واحدهای تولیدی باید متوقف شود؛زیرا با تعطیلی واحدهای تولیدی ما شاهد افزایش نرخ  بیکاری خواهیم  بود،بنابراین اضطراری است که دولت برای تولیدکنندگان روغن تسهیلاتی ویژه درنظر بگیرد که با زهم به روزهای  اوج برگردند.

وام با بهره بالا دردی از واحدهای تولیدی دوا نمی کند/ احیای مجموعه های اقتصادی پس از تعطیلی کار دشواری است

نماینده مردم نکو درمجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه  وام با بهره بالا دردی از واحدهای تولیدی دوا نمی کند،تصریح کرد:زنده کردن  مجموعه های اقتصادی پس از تعطیلی کار دشواری است،البته این موضوع را تجربه به ما ثابت کرد و ازهمین  رو باید چرایی  تعطیلی واحدهای تولیدی کارشناسی شود و دولت با تدابیر اقتصادی  و به طریق تاکتیک های راهبردی  از توقف چرخه تولید روغن در کشور جلوگیری کند.

وی ادامه داد:صنعت  روغن ما نباید وارد چالش های ورشکستگی شود،زیرا این صنعت تاریخچه بسیار  قدیمی دارد و این درحالی است که این صنعت مولد و اشتغال زا حال روز خوشی ندارد،پس باید تسهیلات کم بهره یا وام های قرض الحسنه به سرعت به واحدهای تولید روغن تزریق شود تا این واحدها که در راستای  افزایش تولید داخلی تلاش می کنند،از فعالیت  باز نماند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه احیای مجموعه های اقتصادی پس از تعطیلی کار دشواری است،گفت:واحد های  تولیدی در عرصه کشاورزی نباید به سادگی خاموش شوند تا راندمان تولید در سال اقتصاد  مقاومتی واقدام عمل  با سرعت حرکت کند.

 

دست‌هایی در کار است که کارخانه روغن پارس قو هم مثل چیت ری تعطیل شود

 به گزارش  خبرگزاری خانه ملت،عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران درباره تعطیلی کارخانه قو گفت: ظاهراً دست‌هایی در کار است تا با آلاینده قلمداد کردن فعالیت‌های واحد صنعتی پارس قو قصد دارند زمینه تعطیلی و بیکاری کارگران را فراهم کنند.

علی خدایی  درباره تعطیلی کارخانه روغن نباتی پارس قو گفت: این کارخانه یکی از باسابقه‌ترین واحد‌های صنعتی شهر تهران است که از حدود 5 سال قبل با مشکلات متعددی همراه بود و چندین بار تا مرز تعطیلی رفت اما به هر حال کارگران کار خود را می‌کردند.

وی با بیان اینکه حدود 2 سال پیش این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: تا قبل از واگذاری یک سری مشکلات پرسنلی داشتند اما مشکل خاصی نبود. در دوره‌ای به‌دلیل نبود مواد اولیه تنش‌هایی وارد شده بود اما بعد از اینکه به بخش خصوصی واگذار شد، بحث آلاینده بودن و انتقال مطرح شد، اما الآن بحث از انتقال این صنعت است.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران اشاره کرد: اکثر واحدهای تولیدی در شرایط رکود دچار مشکل هستند چه برسد به اینکه کارخانه‌ای مشکل انتقال داشته باشد. اعضای شورای شهر درباره وضعیت کارگران کارخانه روغن نباتی بیان کرده‌اند که شهرداری حاضر است این کارگران را جذب کند و برخی دیگر بیان کرده‌اند محل کارخانه روغن نباتی قو تبدیل به یک شرکت خدماتی می‌شود و این کارگران می‌توانند آنجا مشغول شوند، این مسائل کدام با انتقال کارخانه همسویی دارد؟

وی گفت: اگر انتقال واقعیت داشت، کارگران این کارخانه باید مدتی که قرار است کارخانه منتقل شود، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گرفتند و با تضمین اشتغال پس از یک سال اشتغال مجدد داشتند، واقعیت این است موضوع تعطیلی کارخانه است نه انتقال کارخانه.

خدایی بیان کرد: ظاهراً دست‌هایی در کار است تا با آلاینده قلمداد کردن فعالیت‌های این واحد صنعتی زمینه تعطیلی و بیکاری کارگران را فراهم کند. حدود یک دهه قبل با شیوه‌ای مشابه شاهد تعطیلی کارخانه چیت ری و بیکاری کارگران آن بودیم.

عضو هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران تأکید کرد: مدیران کارخانه چیت ری آن زمان نقل می‌کردند؛ "در زمینی که اکنون متری یک‌میلیون تومان ارزش دارد دیگر فعالیت نساجی توجیه اقتصادی ندارد".

وی افزود: این احتمال وجود دارد که به زمین کارخانه روغن نباتی قو نیز با‌‌ همان دید نگاه شود.اگر کارفرمایی بخواهد در این شرایط کارخانه را سرپا نگه‌دارد باز هم در بهترین حالت دچار مشکل خواهیم شد و در ‌‌نهایت با پیش کشیدن موضوعاتی همچون ضرورت انتقال کارخانه به بیرون شهر باز هم  امکان تزلزل در امنیت شغلی کارگران وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی