بازدید 9319
گزارش تابناک از صف طولانی و عجیب رقابت در انتخابات اسکی؛

۲۰ کاندیدا برای ریاست فدراسیونی که ۲۰ ورزشکار حرفه ای فعال ندارد!

حضور چهار زن در بین بیست کاندیدای ریاست یک فدراسیون در نوع خود جالب است؛ اما همه اینها نمی تواند از جذابیت رقابت چندین چهره از یک خانواده برای ریاست اسکی بکاهد! فهرست منتشره نشان می دهد طی موردی نادر در ورزش جهان، قرار است دو تن از خانواده کلهر و دو تن از خانواده ساوه شمشکی با یکدیگر بر سر یک صندلی رقابت کنند!
کد خبر: ۵۸۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹ 16 May 2016
دیروز مهلت ثبت‌نام از نامزدهای کسب ریاست فدراسیون اسکی به پایان رسید و در عین ناباوری، بیست کاندیدا برای حضور در این فدراسیون نام نویسی کردند!

به گزارش «تابناک ورزشی»، فدراسیون اسکی که سال هاست ورزشکاران ملی اش، رکورد مهم و بزرگی را جابجا نکرده اند، در پایان مهلت ده روزه نام نویسی، با بیست کاندیدا برای انتخابات آتی رکورد زد تا حداقل در این زمینه رشد کرده باشد.

۲۰ کاندیدا برای ریاست فدراسیونی که 20 ورزشکار درجه یک ندارد!

در میان لیست بلند بالای اسامی نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکی، چندین ملی پوش فعلی و سابق این رشته هم دیده می شود که سودای ترک تپه های برف گرفته اسکی و نشستن پشت میز مدیریت را در سر می پرورانند.

حضور چهار زن در بین بیست کاندیدای ریاست یک فدراسیون در نوع خود جالب است؛ اما همه اینها نمی تواند از جذابیت رقابت چندین چهره از یک خانواده برای ریاست اسکی بکاهد! فهرست منتشره نشان می دهد طی موردی نادر در ورزش جهان، قرار است دو تن از خانواده کلهر و دو تن از خانواده ساوه شمشکی با یکدیگر بر سر یک صندلی رقابت کنند!

همچنین حضور احمد سعادتمند، رکورد دار نامزدی برای ریاست فدراسیون های ورزشی در این فهرست، دیگر چندان شگفتی محسوب نمی شود، زیرا گویا در متد مدیریت برخی، ریاست در رشته ای مثل جودو با هدایت جامعه اسکی ایران، چندان تفاوتی با هم ندارد و مباحثی مثل تخصص هم نیاز نیست و بعد از کسب صندلی قدرت، خودش به آرامی تحصیل می شود!

نگاهی به این لیست بیندازید؛

سیدمصطفی میرهاشمی، رستم کلهر، حسین کلهر، مرتضی ساوه شمشکی، میترا نوری، سیدحسن طباطبایی، سیدحمید مهدوی،احمد سعادتمند، سیدعبدی افتخاری،میرابوطالبی، پیام محبی، سیدمجتبی صید، هوشیار میردامادی، جواد شهلایی باقری، سیروس معدن‌دار، علی ستوده، بیژن خطیبی، بهار خیرخواه، سیدیاسین صید، افسانه شمشکی.

۲۰ کاندیدا برای ریاست فدراسیونی که 20 ورزشکار درجه یک ندارد!

حال اگر از کارشناسان اسکی ایران بخواهید بیست اسکی باز حرفه ای که شبانه روز خود را با این رشته می گذرانند و به جای تدریس در کلاس های خصوصی گرانقیمت و کسب حق التدریس های نجومی از فرزندان متمولین شمال شهر، به تمرین و بهبود حدنصاب خود مشغول اند، معرفی کنید، شاید نتوانند حتی به اندازه انگشتان یک دست هم برای شما نام ببرند.

به نظر می رسد، بر خلاف آنچه تصور می شد، مشکل اسکی ایران تنها ریاست حدود دودهه ای حسین ساوه شمشکی و موروثی شدن پیراهن تیم ملی بین دو سه خانواده معروف مناطق شمشک و دیزین و دربندسر نیست.
گویا اسکی ایران در این همه سال به دلیل انحصار یک فرد در رأس فدراسیون، توان تربیت و پرورش نیرو در حد ریاست اسکی را از دست داده که حالا بیش از نیمی از کاندیداهایش حتی اصطلاحات و قوانین این رشته ورزشی را هم از روی کتاب و جزوه نخوانده اند، چه رسد به دو متر اسکی کردن روی برف که در وضع فعلی توقع زیادی محسوب می شود.

رشته ای که به گواه اعتراف مدیرانش، طی برخی برهه های سال های اخیر از داشتن تیم ملی هم محروم بوده و توانایی پرداخت حق عضویت فدراسیون جهانی را هم نداشته و دو سه کارمند ثابتش هم در دو اتاق تو در تو، صبح را به عصر رساندند تا حقوقشان را گرفته و جلوی تعطیلی کامل فدراسیون اسکی را بگیرند، فکر و تغییراتی اساسی  طلب می کند که سازنده بستر آن وزارت ورزش است؛ وزارتی که فعلا در ماه عسل موفقیت در بیرون راندن کفاشیان از ریاست فوتبال بوده و مشغول چینش های بعدی است.

درد ورزش ایران، غلبه حاشیه بر متن است؛ جایی که همه چیز باید در خدمت توسعه ورزش و کشف استعدادهای هر رشته باشد، همگی برای کرسی قدرت کورس بسته اند و تلاش می کنند سر پیچ منافع فردی از حریف سبقت بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
حقوقهای آنچنانی مدیران وحیف ومیل ادارات همه را به بویی کباب کشانده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
نه آقا جان اصلا داستان پول نیست، رقابتی بین دو تا خانواده کلهر و ساوه شمشکی هست که میخوان ریس باشن!
فقط سید حسن طباطبایی میتواند تحول ایجاد کنه و بس
اصل 23

بیست و سوم

تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد.
اگر این چاه آب ندارد ، برای از ما بهتران، نان دارد!
دو دهه مسئول يكى از ضعيفترين فدراسيون هاى ورزشى كشور!

كشورى كه پر از مناطق بكر براى ورزش اسكى داره و جوانهاى با استعداد!

كشورى كه با همايتهاى مالى/تبليغاتي بخش خصوصى ميتواند وضع اين ورزش و هر ورزش ديگر را ارتقاع دهد.
همه حرف های شما درست ولی ما ادم با استعداد زیاد داریم ولی بدلیل نبود مدیریت خوب و پشتیبانی نکردن نتونستیم در رقابت های جهانی مقام بیاریم . حمایت میخواد
حتی اسم رییس اسبق را هم غلط نوشته ای. معلوم است پژوهش گسترده ای! انجام داده ای. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
داقعا متاسفم برای نوسینده این مطلب که ایشان از همه بی اطلاع ترند. و همچنین کسی که بهش خط داده.
با سلام و خسته نباشید
از بین این بیست نفر یک نفر انتخاب می شود.
ورزشکار حرفه ای از شکم مادر حرفه ای بدنیا نمی آید .
تیتر خبر بسیار غیر حرفه ای است ...
آفرین به نویسنده. چه قلم شیوایی داشته. متنی انتقادی اما منصفانه و البته با ته مایه ای از ادبیات و طنز.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی