بازدید 2157

مجلس هم اراده جدی برای اصلاح نظام بانکی ندارد

جلسه امروز کمیسیون اقتصادی که دستور کار آن بررسی طرح بانکداری بدون ربا بود به حد نصاب نرسید.
کد خبر: ۵۸۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 15 May 2016
جلسه امروز کمیسیون اقتصادی که دستور کار آن بررسی طرح بانکداری بدون ربا بود به حد نصاب نرسید.

به گزارش فارس، طبق دستور کار تعیین شده، بعد از ظهر امروز باید جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس به منظور بررسی طرح بانکداری بدون ربا تشکیل می‌شد اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، لغو شد.

به گفته ندیمی تعداد اعضای حاضر در جلسه کمیسیون اقتصادی به حد نصاب قانونی دوسوم نرسید که یکی از دلایل آن حضور سه تن از نمایندگان عضو این کمیسیون در کمیسیون تلفیق بودجه برای رفع ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه 95 بود.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه 20 ازدیبهشت ماه طرح بانکداری بدون ربا را برای تسریع در بررسی آن به کمیسیون اقتصادی محول کردند اما از آن روز تاکنون این کمیسیون جلسه‌ای تشکیل نداده است.

با توجه به روز‌های پایانی فعالیت مجلس نهم رفتار نمایندگان به‌گونه‌ای است که اراده‌ و عزم جدی برای تصویب طرح بانکداری بدون ربا دیده نمی‌شود.

صبح امروز نیز ندیمی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس تلویحا درباره احتمال به نتیجه نرسیدن طرح گفته بود: طبق آیین‌نامه باید دو سوم نمایندگان عضو کمیسیون باید به طرح رای بدهند و با توجه به اینکه مجلس نهم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، ممکن است تعداد اعضای حاضر در جلسه به حد نصاب نرسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار