بازدید 1822

آمریکا رئیس پارلمان لیبی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس پارلمان لیبی اعمال کرد.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 14 May 2016
وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس پارلمان لیبی اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، تصمیم اعمال تحریم علیه عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی (که از حمایت بین المللی برخوردار بوده و در طبرق فعالیت می‌کند) به خاطر چالش هایی است که وی در مسیر پیشرفت سیاسی لیبی ایجاد کرده و حامل این پیام روشن است که دولت آمریکا مانع کسانی می‌شود که در روند تحقق صلح، امنیت و ثبات در لیبی خلل ایجاد می‌کنند.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا در آوریل گذشته تهدید به تحریم عقیله صالح کرده بود. این تحریم‌ شامل محدودیت سفر و بلوکه دارایی‌های صالح بود.

صالح در واکنش به این تصمیم واشنگتن با کم اهمیت خواندن این امر اظهار داشت: این تصمیم هیچ ارزشی ندارد؛ زیرا دارایی در خارج از لیبی ندارم و در بانک‌های منطقه نیز حساب بانکی ندارم که مصادره شود.

وی در ادامه این موضع‌گیری آمریکا را براساس اطلاعات "اشتباه" و در راستای هدف این کشور برای به نفع خود درآوردن روند سیاسی لیبی دانست.

صالح افزود: با وجود این تحریم‌ها، ما تنها طبق قانون اساسی و آنچه منافع مردم لیبی را تامین کند دولت سراج را خواهیم پذیرفت.

این تصمیم آمریکا تنها ساعاتی پس از درخواست رسمی صالح از عبدالله الثنی، نخست وزیر طبرق برای ادامه فعالیتش تا زمانی که شرایط قانونی برای انتقال قدرت به دولت سراج فراهم شود، اتخاذ شد.

این در حالی است که جان اسمیت، یکی از مسئولان وزارت خزانه داری آمریکا بر این باور است که صالح مسئول مانع تراشی در روند سیاسی لیبی است.

این تصمیم آمریکا به آن معناست که تمامی دارایی‌ها و حساب‌های بانکی صالح در آمریکا بلوکه می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی