بازدید 3671

انتقاد از تضمین نشدن فاینانس های بخش خصوصی در بانک مرکزی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: فاینانس های بخش خصوصی از طرف دولت برای همکاری با شرکت‌های خارجی تضمین نمی شود.
کد خبر: ۵۸۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰ 12 May 2016
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: فاینانس های بخش خصوصی از طرف دولت برای همکاری با شرکت‌های خارجی تضمین نمی شود.

احمد صادقیان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: بانکِ عامل آمادگی دارد عاملیت فاینانس را بپذیرد اما این عاملیت باید در بانک مرکزی یا وزارت اقتصادی پوشش داده شود تا سرمایه‌گذاری یا فاینانس خارجی انجام شود که متاسفانه این ضمانت برای بخش خصوصی انجام نمی شود. 

صادقیان گفت: بانک مرکزی اعتقاد دارد در دوره قبل این ضمانت‌ها، بدهی‌ها و بار مالی داشته و تعهداتی به بار آورده است اما با بررسی هایی که انجام دادیم بخش خصوصی در این باره هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد اگر بدهی وجود دارد مربوط به شرکت‌های دولتی یا خصوصی است.
وی افزود : اگر دولت می خواهد برای تحقق رشد اقتصادی از بخش خصوصی حمایت کند باید این موانع را رفع کند.

صادقیان گفت: در شرایط کنونی دولت فقط شرکت‌های دولتی و خصوصی را تضمین و از تضمین بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و فاینانس ‌خودداری می کند. 

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم رشد 5 یا 8 درصدی اقتصادی محقق شود به بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی یا فاینانس خارجی نیاز داریم ، افزود: سرمایه‌گذار خارجی آماده سرمایه گذاری و فاینانس طرح است به شرط اینکه فاینانس در وزارت امور اقتصادی و دارایی یا بانک مرکزی تضمین شود که متاسفانه این فرصت برای بخش خصوصی فراهم نیست.

صادقیان اضافه کرد: از یک طرف می گوییم بخش خصوصی باید رشد کند اما در عمل سیاست‌ها به گونه‌ای است که بخش خصوصی هر روز ضعیف‌تر می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی