بازدید 4985

هشدار وزیرخارجه اتریش درخصوص معامله با ترکیه

وزیر خارجه اتریش در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای یونانی خود هشدار داد که معامله در خصوص آوارگان نباید موجب وابستگی به ترکیه شود.
کد خبر: ۵۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 11 May 2016
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از وین وزیر خارجه اتریش در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای یونانی خود هشدار داد که معامله در خصوص آوارگان نباید موجب وابستگی به ترکیه شود.

سباستین کورتس همچنین گفت:  بستن مرزهای غرب بالکان موجب شده است که موج اوارگان کاهش یابد.
وزیر خارجه اتریش با اشاره به اینکه  اتحادیه اروپا خیلی دیر متوجه مشکلات آوارگان شد ؛ تصریح کرد:  این یک اشتباه بود  که برخی  کشورها؛ کشورهای دیگر را مجبور ساختند امار تعیین شده آوارگان را بپذیرند.ما دیدیدم که  این سیاست موفقیت  آمیز نبود .

وی افزود:  باید به طرح ها و برنامه های هر کشوری در خصوص پذیرش اوارگان احترام گذاشته شود و اتریش معتقد است که باید به  اوارگان در  همان نقطه مبدا کمک شود.
نیکوس کوتسیاس وزیر خارجه یونان نیز با تاکید بر یافتن راه حل مشترک در اتحایه اروپا گفت که امیدوار است تحولات سیاسی داخلی ترکیه هیچ تاثیر و عواقب منفی در معامله اتحادیه اروپا با ترکیه در خصوص اوارگان ایجاد نکند.

 وی تاکید کرد : ما امیدار هستیم که ترکیه  در  مسیر همکاری با اتحادیه  اروپا باشد .
وزیر خارجه یونان با اشاره به اینکه برای اوارگان سوریه احترام زیادی قایل است ؛  چرا که ملت سوریه ملت بزرگی می باشد؛گفت که انان (آوارگان سوریه  ) تنها به  دلیل جنگ کشور خود را رها کرده و به سمت اروپا آمده اند.

وی تاکید کرد:دلیل اصلی بروز موج اوارگان ؛ جنگ است و ما امیدواریم  که در اروپا موجب و افکار ضد جنگ  رشد پیدا کند. ما همیشه معتقد بودیم که باید به اوارگان در اردوگاههای لبنان ؛اردن وعراق کمک شود و متاسفانه اروپا خود را اماده نکرده بود.

وزیر خارجه یونان همچنین با انتقاد از اروپا میگوید  که اروپا در بسیاری از مسایل دورنمای درازمدت ندارد.
وزیر خارجه یونان  می گوید ؛چنانچه اروپا در حل آوارگان موفق نشود ؛ اروپا خسارت بزرگی متحمل خواهد شد.

در این نشست مطبوعاتی وزیر خارجه یونان اعلام کرد که سفیر کشورش در اتریش که به دلیل اختلافات بر سر مسایل آوارگان؛ پیشتر از وین فراخوانده شده بود امروز به وین بازگشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار