بازدید 27152

جنگ شهری خشن در ترکیه

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به دریافت گزارش های نگران کننده از میزان خشونت نیروهای دولتی ترکیه در مناطق شرقی این کشور ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر: ۵۸۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 11 May 2016
تصاویر زیر ، عکس های درگیری های روز گذشته در شهر "شیرناک " در جنوب شرق ترکیه است.

به گزارش عصر ایران، دولت ترکیه می گوید در این شهر و برخی دیگر از شهرهای کرد نشین در جنوب شرق این کشور با گروه های مسلح و تروریستی مبارزه می کند.

به گفته دولت ترکیه  افراد مسلح  گروه پ.ک.ک با جاگیری در خانه ها و استفاده از اماکن مسکونی به عنوان سنگر به مواضع نیروهای دولتی این کشور حمله می کنند.

در ماه های گذشته و با تشدید درگیری ها بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان کرد در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه ، صدها نفر کشته و زخمی شده اند.

تصاویر زیر که طی امروز و دیروز در خبرگزاری های رسمی ترکیه منتشر شده است، نشان دهنده درگیر یهای دو روز اخیر در شهر شیرناک (مرکز استانی به همین نام) در جنوب شرق ترکیه است. ارتش ترکیه اعلام کرده است در نبردهای چند روز گذشته در این شهر بیش از 85 شبه نظامی وابسته به پ.ک.ک را دستگیر و خلع سلاح کرده است.


دیروز  "زید رعد الحسین" کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد  با انتشار گزارشی از وضعیت وخیم در برخی شهرهای کرد نشین ابراز نگرانی کرده و دولت ترکیه را به اعمال خشونت علیه غیر نظامیان کرد متهم کرده است.

بر اساس این گزارش دولت ترکیه متهم شده است با استقرار " تک تیراندازها " در شهرهای کرد نشین ، غیر نظامیان کرد را که در جریان تظاهرات ضد دولتی مشارکت دارند، مورد هدف قرار می دهد.

بر اساس اعلام کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل گزارش های نگران کننده ای از هدف قرار دادن کودکان و زنان توسط تانک ها و تک تیراندازهای وابسته به نیوهای دولتی  ترکیه به دست این سازمان  رسیده است.

دیده بان حقوق بشر نیز دیروز و همزمان با اظهارات کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده است نیروهای مرزبانی ترکیه به بدرفتاری خود با پناهجویان سوری ادامه داده و به سوی آنها شلیک می کنند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر در ماه‌های مارس و آوریل سال جاری میلادی، نیروهای گارد مرزی ترکیه پنج پناهجوی سوری شامل یک کودک را کشته و 14 نفر دیگر را شدیدا زخمی کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
مرگ بر ترکیه
سران نژادپرست ترکیه ای هر آنچه که در عراق و سوریه کاشته اند در شهرهای خودشون برداشت خواهند کرد.
از احمد شهید چه خبر؟
یاد جنگ غزه افتادم واقعا دولت ترکیه غاصبه
به امید نابودی تمام تروریست ها از جمله پ ک ک، پژاک، داعش وغیره
اگه ایران بود حقوق بشر غوغا میکرد
مرگ بر فاشیست....
آتشی که دامن اردوغان آتش افروز راگرفت....
مرگ بر اردوغان نازی داعشی
لعنت به دولت ترکیه و عثمانی
متاسفانه کردها با ایدئولوژی تجزیه طلبی و تشکیل گروههای مختلف تروریستی چنین وضعیتی را در این مناطق و کشورهای منطقه رقم زده اند
ریشه پ ک ک را خشک خواهیم کرد این بار.
اوایل یک همسایه کرد داشتیم واقعا تو شهرمان خیلی دوستش داشتیم اما بعدا گذارم به شهری افتاد واقعا بزرگترین مشکل به نظرم خودشونن تفاهم ندارند و در عین حال نمیخوان قبول کنن میشه با دوستی و برابری زندگی خودشان با خودشان مشکل دارن
خداییش اگه گروه مسلحی مثل پ ک ک یا همون گروه ریگی تو کشور خودمون با دولت میجنگیدبازم اینجوری میگفتین؟
این به ضرر خود کرد هاست!
چون اونا مجبور میشن در سایر مناطق ترکیه مسکن گزینند پس
در اکثریت ترک حل میشن
اینقدر از کردها حمایت میکنید و تروریست را نظامی پ ک ک مینامید نترس این کردها هستند که اخر سر اتش جنگ در ایران را روشن خواهند کرد
از اردغان تروریست که به بهانه تروریستها مردم عادی را نابود می کند کاری عادی است مثل کشتار ارامنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی