بازدید 5009

افزایش حجم سرکوب مردم بحرین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به انتشار فهرست بگیروببند معترضان بحرین گفت: رژیم آل خلیفه به دلیل ناتوانی در کنترل اوضاع بحرین حجم سرکوب ، بازداشت و شکنجه را افزایش داده است.
کد خبر: ۵۸۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 11 May 2016
مهدی دواتگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: دموکراسی خواهی مردم بحرین اتفاقی که است که در میان بیداری اسلامی آغاز شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که خیزش دموکراسی خواهی علی رغم گذشت 5سال همچنان ادامه دارد، گفت: رژیم آل خلیفه عملا خاک این کشور را در اختیار نیروهای شورای همکاری های خلیج فارس قرار داده است تا صدای معترضان را سرکوب کند.

وی تصریح کرد: ضعف پشتوانه مردمی حکومت های شیخ نشین حاشیه خلیج فارس موضوعی است که میزان خشونت اعضای شورای همکاری های خلیج فارس را تشدید می کند.

این نماینده مجلس نهم گفت: ریاض در هدایت سرکوب ها نقش مستقیم دارد ، سعودی ها بیش از همه نگران موج بیداری هستند. برخورد مستقیم با انقلاب مردم یمن در کنار برخورد خشن با مردم بحرین ترس عربستان را مسجل می کند.

وی گفت: در برخوردهای رژیم آل خلیفه برخورد با شیعیان به مراتب خشونت آمیزتر از بروخورد با دیگر معترضان است. نیروهای نظامی سپرجزیره به شکلی خاموش حذف شیعیان به عنوان اکثریت جمعیتی بحرین دنبال می کنند.

گفتنی است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر «المنامه» گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در سال 2015 میلادی را با عنوان «منامه پایتخت سرکوب نرم»  منتشر کرده است.

این سازمان حقوق بشری در گزارش خود به رصد 156 مورد بازداشت علیه شهروندان بحرینی در پارسال میلادی در شهر منامه اشاره و تصریح می‌کند که از این رقم 120 نفر آزاد شدند، در حالی‌که 36 بحرینی همچنان در بازداشت رژیم آل خلیفه به سر می‌برند. از زمان آغاز انقلاب مردمی در بحرین در 14 فوریه 2011 میلادی تاکنون، 103 شهروند پایتخت نشین در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سرمی‌برند.ظرف یک سال گذشته دادگاه‌های نظام جمعا 165 سال حکم حبس علیه پایتخت نشینان صادر کرده‌اند.

انقلاب 14 فوریه 2011 میلادی مردم بحرین، سه روز پس از سقوط «حسنی مبارک» در مصر و همراه با موج خیزش‌های مردم منطقه علیه رژیم‌های دیکتاتوری آغاز شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی