بازدید 6220
۸

کری: تاجران خودشان با ایران کار نمی‌کنند

وزیر خارجه آمریکا که در لندن به سر می‌برد، مدعی شد که تاجران از تحریم‌های آمریکا به عنوان بهانه‌ای برای کار نکردن با ایران استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 10 May 2016
وزیر خارجه آمریکا که در لندن به سر می‌برد، مدعی شد که تاجران از تحریم‌های آمریکا به عنوان بهانه‌ای برای کار نکردن با ایران استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از دیدار با وزیر خارجه سعودی‌ها، تقصیر ترس تاجران از تبعات تعامل اقتصادی با ایران را به گردن خود آنها انداخت.

بر اساس گزارش رویترز، کری که بنا دارد امروز با نمایندگان بانک‌های اروپایی دیدار و تعاملات آنها با ایران را بررسی کند، گفته که «تجار اگر قصدی برای تعامل با ایران ندارند، نباید از آمریکا و تحریم‌هایش به عنوان بهانه‌ استفاده کنند؛ ... این عادلانه نیست، این صحیح نیست.»

جان کری در بخش دیگری از سخنان خود، منظورش را در یک جمله و واضح‌تر بیان کرد و گفت: «برخی مواقع در این روند (تجارت با ایران) از ما به عنوان بهانه استفاده می‌شود.»

جان کری که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، مدعی شد که دولت آمریکا به بانک‌های اروپایی اعلام کرده که برجام به قوت خود باقی است و مانعی بر سر راه تعامل با ایران نیست.

وزیر خارجه آمریکا البته ماندن تحریم‌ها برای برخی نهادهای خاص از جمله سپاه پاسداران را گوشزد کرد و گفت که بانک‌ها برای دیگر ایرانیان می‌توانند حساب باز کنند و «تجارت مشروع» آنان را تسهیل کنند.

تاجران و بانک‌های خارجی از ترس زیر پا گذاشتن برخی تحریم‌های موجود آمریکا از جمله تحریم «دسترسی به نظام مالی آمریکا»، از تعامل تجاری با ایران پرهیز می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
از تو به یک اشاره،از تجار....
فکر کردی ما نفهمیم آقای کری؟؟!!!!
دولت کلاه گشادی سرش رفت
فکر کردن با غربی ها میشه مذاکره کرد و به نتیجه مطلوب رسید
با سلاام-واقعا" که ااطلاق کلمه"شیطان بزرگ"از مرحوم امام خمینی شایسته شما آمریکایی هاست ،از یک طرف همه مردم جهان را از ارتباط با ایران تهدید و تحریم می کنید، از طرف دیگر می گویید که آنها خودشان مایل به ارتباط با ایران نبستند!!!!!!!!!!
تمام مسلمانان باید تحریم شوند تا برگردند به کشور خود
البته راست میگه شرکتها مطمئن نیستن رئیس جمهور بدی از کدوم جناحه میترسن بیان تا جا بیفتن یکی مثل احمدی بیاد دوباره باید برن واقعا هم همینطوره ما که ایرانی هستیم موندیم حالا مونده اونا
عجب!
آقای کری همواره برای شما احترام قایلم ولی نمیتوانید منکر جنگ روانی رسانه ها شوید به هر حال در آینده نه چندان دور همه به ما نیازمند خواهند شد به دلایلی فنی ما هم یاد گرفته ایم هر چه را میدانیم رو نکنیم همین‌قدر بدانید ما قدرتمان را از خدا میگیریم کافیست.
احمدی نژاد کجات که میگفت قطعنامه ها کاغذ پاره است!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست