بازدید 2881

کسب و کار: خیز آلمانی‌ها برای حضور در صنعت ماشین ابزار ایران

فرصــت‌های پسابرجام به‌تدریج در عرصه‌های مختلف در حال رخ نمودن است و در عرصه صنعت بعد از رفت‌وآمد مسئولان دولتی اروپایی حالا نوبت بخش خصوصی آنها رسیده که بازار ایران را برای فعالیت ارزیابی کند.
کد خبر: ۵۸۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 10 May 2016

فرصــت‌های پسابرجام به‌تدریج در عرصه‌های مختلف در حال رخ نمودن است و در عرصه صنعت بعد از رفت‌وآمد مسئولان دولتی اروپایی حالا نوبت بخش خصوصی آنها رسیده که بازار ایران را برای فعالیت ارزیابی کند.

نخستین گام را آلمان به عنوان یکی از کشورهای صاحب صنعت برداشته و قرار است سمپوزیوم و نمایشگاهی برای رونمایی از فرصت‌های همکاری در زمینه‌های ماشین‌سازی، ماشین ابزار و تجهیزات فلزکاری از 10 تا 12 خردادماه سال جاری با همکاری طرف آلمانی و اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و فعالان صنعتی ایران در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو تحت عنوان AMB IRAN برگزار شود. کارشناسان معتقدند این فرصتی مناسب برای صنعتگران ایرانی است که مشکل تکنولوژی قدیمی و فرسودگی ماشین‌آلات خود را با کمک صنعتگران آلمانی حل کنند ولی آنها در این مسیر با مشکل تامین مالی مواجه هستند که در وضعیت رکودی فعلی صنعت ما، مانع کوچکی هم نیست.

اولویت آلمانی‌ها فروش تجهیزات مورد نیاز صنعتگران ایرانی است

کارل شافر، مدیرعامل اتحادیه ماشین ابزار و ماشین‌سازان آلمان (VDW) در نشست خبری سمپوزیوم AMB IRAN در پاسخ به پرسش «کسب‌وکار» مبنی بر اولویت اصلی آلمانی‌ها از برگزاری این همایش و نمایشگاه گفت: رابطه شرکت‌های آلمانی و ایرانی به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم دچار وقفه طولانی بوده و نخستین هدف ما ارزیابی بازار ایران برای فروش تجهیزات، ماشین‌ابزار و ماشین‌آلات صنعتی به طرف‌های ایرانی است. می‌دانیم که در حال حاضر چین سهم مناسبی در بازار ایران دارد و حضور مجدد ما در این بازار نیازمند زمینه‌سازی و آشنایی بیشتر ما با نیازها و ظرفیت‌های صنعتگران ایرانی است. وی ابراز امیدواری کرد این رخداد بستری برای فروش ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع ایران فراهم کند و در مرحله بعد می‌توان برای همکاری‌های پایدارتر از قبیل انتقال فناوری و صادرات ماشین‌ابزار و تولیدات مشترک به کشورهای همسایه ایران نیز برنامه‌ریزی کرد. در ادامه این نشست برنارد مولر قائم مقام شرکت MESSE STUTGART، این شرکت را بزرگ‌ترین شرکت نمایشگاهی آلمان با سهم بازار 70 درصدی در این کشور معرفی کرد و افزود: ما با کمک شرکت (VDW) و همکاری طرف ایرانی این پروژه صنعت آلمان را به ایران می‌آوریم تا زحمت صنعتگران ایرانی را برای مسافرت به آلمان کم کنیم و نیازی نباشد آنها برای تامین نیاز خود به ماشین‌ابزار مدرن این راه طولانی را طی کنند.

آلمانی‌ها ماشین‌آلات را قسطی بفروشند

همچنین حسن عمادی، رئیس اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش نیز در این نشست با بیان اینکه 2500 عضو این اتحادیه در رسته‌های قالب‌ساز، قطعه‌ساز، ماشین‌ساز، پرس‌کار، مجموعه‌ساز، میل‌لنگ‌تراش، سرسیلندرکار و پمپ‌ساز دسته‌بندی می‌شوند، گفت: اعضای اتحادیه ما مستقیما در این نمایشگاه ذینفع هستند و حضور پررنگی در آن خواهیم داشت. وی افزود: تحریم باعث شد بازار ماشین ابزار کشور ما به تسخیر چینی‌ها دربیاید که متاسفانه تولیدات آنها از کیفیت لازم برخوردار نبود و این موضوع موجب نارضایتی صنعتگران و مردم شد. امیدواریم بتوانیم با کمک طرف آلمانی تجهیزات خود را نوسازی کنیم و با سابقه خوبی که از صنعت آلمان داریم مطمئنا این همکاری یک بازی برد- برد میان ما به عنوان کاربران این تجهیزات، آلمانی‌ها به عنوان صاحبان فناوری و مردم ایران به عنوان مصرف‌کننده نهایی محصولات خواهد بود. رئیس اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش با تاکید بر کیفیت بالای محصولات صنعتی آلمان در مقایسه با سایر کشورها، تصریح کرد: البته تجهیزات آلمانی بسیار گران هستند و ما انتظار داریم طرف آلمانی برای فروش تجهیزات خود تسهیلات لازم را از طریق بانک‌های این کشور برای طرف ایرانی فراهم کند تا ما بتوانیم تجهیزات مورد نیازمان را به صورت اقساطی و با اقساط 5 ساله خریداری کنیم.

به دنبال انتقال فناوری هستیم

حسین ریاحی، عضو هیات‌مدیره انجمن اتوماسیون ایران نیز در این نشست با ابراز امیدواری درباره تداوم حضور صنعتگران اروپایی در کشور تصریح کرد: رویکرد ما در فضای پسابرجام صرفا خرید ماشین‌آلات و محصولات از کشورهای خارجی نیست و قطعا به دنبال انتقال فناوری و دانش فنی به کشور هستیم تا ضمن تامین نیازهای داخلی بتوانیم در افق‌های بلندمدت به مرکز صادرات تجهیزات صنعتی منطقه تبدیل شویم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی