بازدید 27683

مکانی شگفت‌انگیز در یمن

وادیِ ‌حضراموت در کشور یمن قرار دارد که به دلیل شرایط عجیبش، آن را «منهتنِ کویر» هم می‌نامند. در اینجا ساختمان‌های خشتی بلند غیرطبیعی وجود دارد که از دلِ فلاتِ کویری سر برآورده‌اند.
کد خبر: ۵۸۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 09 May 2016
وادیِ ‌حضراموت در  شهر «شیبام» از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب آن را «منهتنِ کویر» هم می‌نامند و این عنوان به خاطر ساختمان‌های بلند غیرطبیعی آن است که از دلِ فلاتِ کویری سر برآورده‌اند.

به گزارش مشرق، این شهر کوچک با جمعیت ۷۰۰۰ نفر، ۵۰۰ خانه گلی دارد که اغلب بین ۵ تا ۱۱ طبقه بوده و ارتفاعشان به ۱۰۰ فوت می‌رسد و همه‌ی آنها از آجرهای گِلی ساخته شده‌اند.

وادی دوان، یک وادی زیبا و تماشایی دیگری است که در همسایگی وادیِ حضراموت قرار دارد. این وادی یکی از انشعاب‌های وادی حضراموت بوده و آن هم متشکل از شهر‌ها و روستاهای متعددی در امتداد پشته‌های وادی و بر فراز ارتفاعات و فلات‌هایی است که آن را احاطه کرده‌اند. بنیاد معماری دوان می‌گوید: امروزه میراث معماری دوان، وادی حضراموت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، چرا که شهرها و روستاهایش در دو دهه اخیر بیشتر تحت محافظت و بازسازی قرار گرفته است و طی این مدت خرید و فروش و ساخت و ساز ساختمان‌های سیمانی در این منطقه زیاد شده است.

دیدنی‌ترین روستاهای این وادی، که در سمت شمال به جنوب واقع شده‌اند «المشهد» است، که آرامگاه «حسن ابن حسن» از قرن ۱۵ در آن قرار دارد که مکانی زیارتی بوده و روستایی در حاشیه کویر است. این روستا که بعد «الحجرین» واقع شده, در حاشیه یک صخره و در میان قدیمی‌ترین روستاها در این منطقه قرار دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
خیلی زیباست اگه عربستان وحشی حمله نکنه
واقعا زیبا بود
بابا چرا موضوع را نشر دادين حالا اگه عربستان تا حالا بمبارونش نكرده بسرافت ميافته و تخريبش ميكنه اونا كه دنبال اخرين نشانه هاي ابادي تو يمن هستند.
هویت کشور های اسلامی در خاور میانه توسط مثلث آمریکا-انگلیس-اسرائیل در حال نابودی است .
واقعا زيبا و قشنگ بود
فقط 15 طبقه بدون آسانسور حتما يه دليل محكم ميخواد كه درستش كنن
اي كاش دليل اين نوع ساختمان‌سازي رو هم توضيح ميداديد
يا اينكه بدون آسانسور چطور از پله ها ميرن بالا تازه خود ساختمان هم روي صخره است !!!!!
یعنی ازچشم عربستان دورمانده؟؟؟؟
شبیه مسکن مهر خودمونه
تقریبا شبیه ساخت وسازهای مسکن مهر میباشد.
خوب بود عکسهای بعد از جنایت آل سعود را هم می گذاشتید.
جالب بود
خیلی زیبا و قشنگه واقعا نظیر نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی