بازدید 3120

استراتژی مجلس دهم در مرکز پژوهش ها تهیه شده است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی مجلس دهم در مرکز پژوهش ها تهیه شده است،گفت: با اصلاح آیین نامه مجلس پیوستگی نمایندگان با این مرکز افزایش می یابد.
کد خبر: ۵۸۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 08 May 2016
کاظم جلالی امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) همایش فرایند قانونگذاری؛ الزامات و راهکارها با اشاره به اینکه در گذشته گزارشات مرکز پژوهش ها دیر به مجلس می رسید و دکتر لاریجانی نیز این موضوع را در مراسم معارفه من عنوان کردند گفت: بعد از حضورم در مرکز پژوهش ها تغییراتی را در چارت مرکز پژوهش ها به وجود آوردیم که سرعت تهیه گزارش ها بیشتر شده است.

به گزارش خانه ملت، رئیس مرکز پژوهش ها بیان کرد: همه طرح ها و لوایحی که به مجلس می آید را بررسی می کنیم و گزارش آنها را به مجلس ارائه می دهیم همچنین گزارشات نوبه ای را نیز تهیه و به مجلس می دهیم.

جلالی ادامه داد: برخی گزارش ها مخصوص کمیسیون های تخصصی است که این به آن معنا نیست که سایر نماینده ها نمی توانند از این گزارش ها مطلع شوند.

نقش برجسته دکترلاریجانی در تهیه گزارش های مربوط به یارانه ها

وی افزود: در مورد یارانه ها نیز گزارش هایی را در ابتدای مطرح شدن موضوع پرداخت یارانه ها تهیه کردیم که نقش دکتر لاریجانی در این موضوع بسیار برجسته بود چون دولت در حال حاضر با پرداخت یارانه 45 هزار تومانی دچار مشکل شده است و اگر یارانه 250 هزار تومانی بود مشکلات بیشتری به وجود می آمد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس نهم با بیان اینکه در مورد بودجه نیز گزارش های لازم را در مرکز پژوهش ها تهیه می کنیم گفت: در مورد برنامه پنج ساله توسعه نیز گزارش های لازم تهیه می شود.

جلالی با اشاره به روند ارتباط نمایندگان مجلس با مرکز پژوهش ها بیان کرد: در مجلس دفتر مرکز پژوهش ها قرار دارد و نمایندگان در هر موضوعی که نیاز به پژوهش می بینند می توانند تقاضای خود را اعلام کنند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 5 معاونت در این مرکز وجود دارد گفت: 4 معاونت از آنها در موضوعات حقوقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت پژوهشی می کنند.

وی افزود: کارشناسان مرکز پژوهش ها در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند مگر در مواقع خاصی که رئیس یا هیأت رئیسه کمیسیون غیر از این را تشخیص بدهند. با همت دکتر لاریجانی کارشناسان مرکز پژوهش ها در جلسات صحن نیز حضور پیدا می کنند که امیدواریم این موضوع در آیین نامه نیز قرار داده شود.

رئیس مرکز پژوهش ها ادامه داد: با تغییراتی که در آیین نامه داخلی مجلس ایجاد می شود نقش مرکز پژوهش ها محوری تر خواهد شد و پیوستگی نمایندگان با این مرکز افزایش می یابد.

استراتژی مجلس دهم در مرکز پژوهش ها تهیه شده است

وی افزود: استراتژی مجلس دهم در مرکز پژوهش ها تهیه شده است که البته به این معنا نیست که نهایی باشد بلکه نمایندگان می توانند آن را رد یا اصلاح کنند. تهیه این استراتژی لازم است از آن جهت که در شرایط پسابرجام در زمینه قانون سرمایه گذاری خارجی بایدپژوهش های لازم را انجام دهیم و استراتژی خود را بشناسیم.

جلالی اظهار داشت: تهیه قانون سرمایه گذاری خارجی سبب می شود ظرفیت های بیشتری برای آینده ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی