بازدید 1802

رشد اعزام رایزنان اقتصادی؛از توسعه تجارت تا تحول در دیپلماسی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رشد اعزام رایزنان اقتصادی سبب توسعه تجارت بین المللی می شود، گفت:رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 08 May 2016
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رشد اعزام رایزنان اقتصادی سبب توسعه تجارت بین المللی می شود، گفت:رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند.

رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند

ابراهیم نکو درگفت وگو با خانه ملت،با اشاره به ضرورت افزایش رایزن های تجاری و اقتصادی درخارج از کشور گفت: با توجه به شرایط پساتحریم درحال حاضر اقتصاد باید اولویت نخست در برقراری ارتباط با کشورها باشد و سفارتخانه ها کم کم خود را برای انجام فعالیت های اقتصادی آماده کنند که البته در برقراری این روابط رایزنان اقتصادی نقش مهمی دارند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید برنامه های جدیدی برای اعزام رایزنان به کشورهای مختلف مشخص کند،افزود:وجود آنان برای گسترش روابط اقتصادی مفید خواهد بود و در واقع رایزنان باید هماهنگ کننده میان هیات های مختلف تجاری ایران با کشورهای دیگر و بالعکس باشند.

نکو با تاکید براینکه رایزنان تجاری باید تسلط کافی به قوانین و مقررات ایران و کشورهای مقصد داشته باشند،ادامه داد: این رایزن ها باید اطلاعات خود را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند،همچنین رایزنان اقتصادی برای کمک به بخش خصوصی کشور برای انجام فعالیت های اقتصادی تاثیر گذار هستند.

وی یادآور شد: رایزنان بازرگانی می توانند حضور بخش خصوصی در روابط اقتصادی با کشورها را پررنگ و از طرف دیگر نیز با جلب نظر سرمایه گذاران خارجی آنان را برای حضور درفعالیت های اقتصادی ایران ترغیب کنند.

برقراری روابط سودمند اقتصادی و افزایش صادرات مهمترین فعالیت رایزنان اقتصادی

نکو با بیان اینکه دو کشوری که قرار است با هم تعامل اقتصادی داشته باشند،نیاز به شناخت کامل و همه جانبه از مقررات همدیگر دارند، افزود: رایزنان بخوبی می توانند این وظیفه برعهده بگیرند و اطلاعات خود را به ذی نفعان انتقال دهند.

 وی با اشاره به اینکه بعد از برداشتن تحریم و موانع در توسعه اقتصاد کشور شرایط برای توسعه همکاری اقتصادی با کشورها فراهم شده است،ادامه داد:دراین شرایط رایزنان اقتصادی بیشترین فعالیت را در زمینه برقراری روابط سودمند اقتصادی،رونق تولید و افزایش صادرات بر عهده خواهند داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقتصاد ایران تنها با حمایت از تولید و تسهیل در امر صادرات و واردات اقلام واحد های تولیدی صنعتی می تواند روزهای سبز و همراه با رشدی را شاهد باشد،تصریح کرد: با تقبیح تولید ملی  و تنها گذاشتن تولیدکننده در مقابل تولیدات خارجی با کیفیت پایین و قیمت اندک و نمی توان روزهای خوبی برای اقتصاد کشور رقم زد./

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار