بازدید 5196

بازگشت ژنرال‌های وفادار به قذافی به لیبی

روزنامه تلگراف اعلام کرد نظامیانی که زمانی به معمر قذافی وفادار بودند دوباره به این کشور بازگشته‌اند تا به جنگ غرب برای پاکسازی عناصر داعش در شهر سرت بپیوندند.
کد خبر: ۵۸۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 08 May 2016
روزنامه تلگراف اعلام کرد نظامیانی که زمانی به معمر قذافی وفادار بودند دوباره به این کشور بازگشته‌اند تا به جنگ غرب برای پاکسازی عناصر داعش در شهر سرت بپیوندند.

به گزارش ایسنا، روزنامه تلگراف در این باره نوشت: وفاداران به معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی که در جریان انقلاب سال 2011 از حکومت او دفاع می‌کردند برای جنگ با افراطگران در شهر سرت(زادگاه قذافی) به غرب پیوسته‌اند.

بنا به نوشته روزنامه تلگراف فرماندهان هوادار قذافی به لیبی بازگشته و به دنبال آن هستند که از فرصت جنگ با عناصر داعش برای ارتقای جایگاه خود نزد لیبیایی‌ها و بهبود وجهه خویش استفاده کنند.

همزمان نیروهای غربی آماده پشتیبانی از یک عملیات بزرگ برای بیرون راندن داعش از این شهر بندری هستند و نیروهای ویژه انگلیسی و آمریکایی عملیات جمع آوری اطلاعات را در اطراف سرت آغاز کرده‌اند.

ائتلاف مبارزه با داعش نگران است که این گروه تروریستی از شهر سرت به منظور طراحی حملاتی علیه شهرهای اروپایی در تابستان سال جاری میلادی استفاده کند.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفرش به لیبی که پس از تشکیل یک دولت جدید در این کشور در ماه آوریل انجام شدوعده داد تا به لیبیایی ها در جنگ با عناصر افراطگر کمک کند.

اکنون گروه‌های مسلح متعدد لیبی شروع به محاصره شهر سرت کرده‌اند و نیروی مشترکی متشکل از نظامیان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی ، آلمانی و آمریکایی در حال برنامه‌ریزی حمله به این شهر هستند.

داعش به رغم شکستهایی که در عراق و سوریه داشته در لیبی توانسته پیروزی‌هایی داشته باشد هر چند که در تاریخ 21 آوریل شهر مهم درنه را از دست داد.

بر اساس گزارش نشریه تلگراف 2000 شبه نظامی اهل بندر مصراته در حال تجمع در شهر "ابوقرین" واقع در غرب شهر سرت هستند. در این میان در سمت شرق نیز گروه دیگری از سربازان تحت رهبری خلیفه حفتر از ژنرالهای مبارزه کننده با حکومت قذافی در شهر اجدابیا هستند.

در میان فرماندهان ارشد حفتر ژنرال علی کانا، یک جنگجوی طوارقی که برای حکومت قذافی جنگید اما پس از سقوط طرابلس در اوت 2011 به کشور نیجر درهمسایگی لیبی فرار کرد، دیده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی