بازدید 12028

"عصر يخبندان 3" پرفروشترین انیمیشن تاریخ

کد خبر: ۵۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۴ 07 August 2009
جام جم آنلاين: انيميشن سينمايي "عصر يخبندان: ظهور دايناسورها" محصول استوديو فوکس قرن بيستم با رسيدن به فروش 551 ميليون دلاري رکورد شش ساله "در جستجوي نيمو" را شکست و پرفروشترين انيميشن تاريخ در بازار بين‌المللي شد.

ورايتي اعلام کرد: "نيمو" محصول مشترک ديسني و پيکسار سال 2003 به نمايش عمومي درآمد و در بازار بين‌المللي 525 ميليون دلار فروخت. نمايش گسترده فيلم‌هاي خانوادگي در سينماهاي سه‌بعدي در افزايش فروش اين فيلم‌ها بسيار موثر بوده و تماشاگران با خيالي آسوده هزينه خريد بليت‌هاي گرانقيمت فيلم‌هاي سه‌بعدي را مي‌پردازند.

انيميشن سينمايي "بالا" محصول ديسني / پيکسار از اين هفته در چند بازار بين‌المللي ديگر روي پرده رفت و از اکران در بيش از 2100 سالن سينما در 23 بازار به فروشي 23.4 ميليون دلاري دست يافت. فروش کلي اين فيلم در خارج از مرزهاي آمريکا و کانادا به رقم 80 ميليون دلار رسيده است.

"بالا" در نخستين هفته اکران در فرانسه 9 ميليون دلار فروخت که حدود يک سوم مجوع فروش "وال ـ اي" در اين کشور است. محصول تازه ديسني و پيکسار در روسيه هم آغازي خيره‌کننده داشت و در هفته اول نمايش عمومي 11 ميليون دلار فروخت. اين در حالي است که مجموع فروش "وال ـ اي" در روسيه 11.7 ميليون دلار بود.

فروش هشت ميليون دلاري "بالا" از اکران در 602 سينماي اسپانيا بهترين افتتاحيه سال 2009 اين کشور را رقم زد. "بالا" در اسپانيا تنها در 161 سينماي سه‌بعدي به نمايش درآمد و 3.3 ميليون هم درآمد داشت. "ظهور دايناسورها" تا امروز پرفروشترين فيلم در بازار بين‌المللي بوده، اما احتمالا اين عنوان به هري پاتر 6 مي‌رسد که در مرز فروش 500 ميليون دلار است.

"هري پاتر و شاهزاده دورگه" در سومين هفته اکران بين‌المللي با 43.4 ميليون دلار در صدر جدول فروش قرار گرفت. اين فيلم در بازار بين‌المللي 493 و در دنيا 749 ميليون دلار فروخته است. فروش جهاني "عصر يخبندان 3" بيش از 733 ميليون دلار و فروش جهاني "بالا" 366 ميليون دلار شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
اقا حواستون کجاست؟ فکر کنم می خواستین بجای اون "بالا" بنویسین عصر یخ بندان ولی بعدا یادتون رفته..اشتباه جالبی بود
داداش. منظورشون از «بالا» كارتون «UP» هست. سوتي دادي خوش بگذره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست