بازدید 3497
سوژه

تائید افشاگری تابناک/ اسدی:در دوره گذشته آرای انتخابات را اشتباه شمارش کردند!

سوال من این است که چرا در ادوار قبلی، مدیرانی که بودند به اندازه‌ای که الان روی برخی مسائل در اساسنامه حساسیت ایجاده شده، روی این موضوع حساسیتی نداشتند؟ چون اصلاً کسی نسبت به آن حساس نبود. بنابراین از روی آن رد می‌شدند، یعنی خودشان تصویب می‌کردند و خودشان هم کارها را انجام می‌دادند.
کد خبر: ۵۸۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 03 May 2016
دبیر کل فدراسیون فوتبال می‌گوید: در دوره گذشته آرای انتخابات فدراسیون اشتباه شمارش شده است.
به گزارش تابناک ورزشی، 
 نحوه انتخاب رئیس فدراسیون در مجمع اینده حرف و حدیث‌های بسیار زیادی به وجود آورده تا جایی که حتی علیرضا اسدی اعتقاد دارد در دوره گذشته آمار اشتباه شمارش شده است. جدیدترین اظهارات اسدی را بخوانید:

این روزها درباره نحوه انتخاب رئیس فدراسیون صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود به خصوص اگر انتخابات برای ریاست به دور دوم کشیده شود. این موضوع کم کم در حال تبدیل شدن به یک جنجال است.

ما دو بحث داریم. یک بحث اساسنامه خودمان است و بحث دوم اساسنامه فیفا. بالاخره ما باید حائز به این باشیم که طبق اساسنامه خودمان عمل کنیم اگر چه این اساسنامه نقص‌هایی هم دارد. حالا سوال من این است که چرا در ادوار قبلی، مدیرانی که بودند به اندازه‌ای که الان روی برخی مسائل در اساسنامه حساسیت ایجاده شده، روی این موضوع حساسیتی نداشتند؟ چون اصلاً کسی نسبت به آن حساس نبود. بنابراین از روی آن رد می‌شدند، یعنی خودشان تصویب می‌کردند و خودشان هم کارها را انجام می‌دادند. پیش قضاوتی نسبت به موضوعی ندارم اما بحثم این است اگر آن زمان حساسیت‌ها روی قضایا درست بود و مشکلی هم در بحث اساسنامه بود، یعنی همین بحث دوم سوم برای انتخاب رئیس در دور دوم که به صراحت در اساسنامه ذکر شده است، این را زودتر به مجمع می‌دادند تا تکلیفش روشن شود چون آوردن رأی دو سوم بسیار مشکل است و تقریباً خیلی کار را سخت می‌کند. در واقع سوال من این است که مگر قبلا در فدراسیون فوتبال انتخابات برگزار نشده است، پس چرا روی این موضوع حساسیتی وجود نداشت؟

اما در سال 90 رئیس در دور دوم در نهایت با نصف به علاوه یک رأی انتخاب شد.

خیر این طور نیست. در آن سال هم در دور دوم باید رئیس فدراسیون فوتبال با دو سوم آرا انتخاب می‌شد اما آرا را اشتباه شمارش کردند!

واقعا این اتفاق افتاده است؟

بله؛ رئیس باید 49 رأی می‌آورد که 48 رأی آورد.

 اما در خبرها این طور آمده که کفاشیان با 46 رأی رئیس شد.

طبق آن چیزی که وجود دارد، کفاشیان فقط یک رأی کم داشته است.

 یعنی یک نفر از اعضای مجمع به این موضوع توجه نکرده که دو سوم آرا برای انتخاب رئیس محقق نشده است.

حرف من هم همین است. این اتفاق برای گذشته است و من هم هیچ پیش قضاوتی نسبت به آن ندارم.

 با این اوصاف انتخابات 18 اردیبهشت در صورتی که به دور دوم کشیده شود، به چه شکلی برگزار می‌شود؟

در هر صورت نمی‌توان برخلاف اساسنامه عمل کرد.

 اساسنامه می‌گوید دور دوم هم دو سوم یعنی در روز مجمع باید این اتفاق بیفتد.

درست است و نمی‌توان این موضوع را تفسیر کرد چون این موضوع با صراحت در اساسنامه ذکر شده است اما باید در همان روز در مجمع راه حلی پیدا کنیم که این مشکل حل شود. در واقع روز شنبه و قبل از برگزاری انتخابات، در این مورد تصمیم‌گیری شده و اعضای مجمع در این خصوص تصمیم گیری می‌کنند. اساسنامه روی این موضوع صراحت دارد و نمی‌توان با اساسنامه، این مشکل را حل کرد پس باید تا روز مجمع صبر کرد و دید در این خصوص اعضای مجمع چه تصمیمی خواهند گرفت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی