بازدید 3418

اقتصاد مقاومتی؛مجلس دهم و دولت یازدهم

سید احمد نبوی
کد خبر: ۵۸۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 03 May 2016
دهم اردی بهشت 95 روزی سرنوشت ساز برای تشکیل مجلس دهم بود روزی که حدود 70 کرسی مجلس در مرحله دوم مشخص گردید ، مجلس آینده ایران ویژگیهای خاصی دارد از جمله اینکه کمترین روحانی در ادوار مختلف مجلس را دارد ، بیشترین زنان در طول تاریخ مجلس پس از انقلاب را دارا می باشد ، متوسط سنی حدود 45 سال را دارد ، فراکسیونهای مشهور اصلاح طلب و اصولگرا خیلی فاصله آشکار و روشنی به لحاظ اکثریت  ندارند و آمار کسانی که برای اولین بار نماینده شده اند نیز به طرز بارزی زیاد می باشد . با این کیفیت حاضران در مجلس دهم ، به نظر می رسد باید منتظر شادابی و فعالیت ویژه ای در این مجلس باشیم .
 
مجلس دهم در برابر خود با چالش های جدیدی مواجه است از جمله اینکه ، سال آخر دولتی را نظاره می کنند که اعتقاد دارد بایستی به فعالیتهایش در حوزه رفع تحریم ها افتخار کرد و برجام مائده ای است که دولت دکتر حسن روحانی در دامان ملت گزارده است . صرفه نظر از اینکه آیا فرجام برجام کام ملت را شیرین خواهد کرد یا نه ؟ فارغ از اینکه برجام بر معیشت مردم موثر خواهد افتاد یا خیر ؟ بایدبه این موضوع توجه نمود که مجلس دهم قصد دارد با این پدیده چگونه برخورد نماید و آیا بلندپروازیها و بد خلقی های آمریکایی را جدی خواهد گرفت و در مقابل آنان دست به موضع گیری خواهد زد ؟ مجلس دهم با آزمون بسیار مهمی روبرو است از طرفی با اکثریت شکننده ای از اصلاح طلبان که باید در کنار دولت و همراه برجام باشد و از طرفی بی نزاکتی ها و ادامه تحریمها و عدم حرکت رو به جلو آزاد سازی سرمایه های ایران در خارج و استفاده از سوئیفت با هزار اما و اگر را در پیش رو دارد و اینجاست که نمایندگان ملت باید تصمیمی فراتر از جریانهای سیاسی و احزاب اصولگرا و اصلاح طلب بگیرند و البته باید یک اجماع بزرگ فراکسیونی درخور را برای مقابله با زیاده خواهی های آمریکا در مجلس ایجاد نمایند ، شاید نیم نگاه سیاست مداران آمریکا به این مجلس و نوع نگاهش با این پدیده تأثیر بسیار مهمی در تصمیم گیریهای بعدی آمریکا داشته باشد .  
 
اگر نمایندگان مردم قصد ایجاد یک همدلی و همزبانی بزرگ در مجلس را داشته باشند تمامی ابزار آن موجود است از جمله : نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل " را در آستین خود دارند و صد البته پیشنهاد مهم دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایجاد فراکسیون اقتصاد مقاومتی در مجلس دهم که فارغ از جناح بندیهای سیاسی می تواند سد بسیار محکمی برای مقابله با زیاده خواهی های آمریکا در موضوع برجام و تحریم ها باشد و اتفاقاً دست دولت را برای مذاکره قویتر با آمریکا باز می نماید.
 
  دولت باید پاسخگوی نمایندگان مردم باشد و خواسته های ملت را از زبان نمایندگانشان در مجامع بین المللی مطرح نماید و نظرات منطقی این فراکسیون ها همان چیزی است که دولت برای طرح در مذاکرات نیاز دارد .
 
یک شباهت تاریخی در سال 1395 با سال 1367 ایجاد شده است که می توان با استفاده از این شباهت تاریخی و این تجربه گرانبها ، نمایندگان محترم ملت نام مجلس دهم ونام خود را در تاریخ ایران اسلامی ماندگار نمایند . در سال 1367 امام خمینی ( ره ) با استفاده از نظرات کارشناسان نظامی و سیاسی و ... با پذیرش قطعنامه 598 موافقت نمودند و این موضوع را در بیانیه معروف خود اعلام نمودند؛ نوع سخنان امام ( ره ) که بسیار صادقانه و به محضر ملت صادر شده بود فضایی حزن انگیز را در جبهه ها ایجاد نمود که این دردودل امام ( ره ) بخشی از نیروهای رزمنده را به شدت متأثر و منفعل نمود وپذیرش قطعنامه را پایان جنگ تحمیلی فرض نمودند و جبهه ها را تخلیه نمودند ، دشمن غدار با استفاده ار فرصت پیش آمده و با محوریت دفاع متحرک بار دیگر خاک جمهوری اسلامی ایران را مورد ترکتازی خود قرار داد و از نقاط مختلف مرزی وارد خاک ایران شد که داستان طولانی این حمله ها و عقب نشینی های نیروهای نظامی کلاسیک از جبهه ها نیز خود مثنوی هفتاد من کاغذ می باشد و از همه مهمتر عملیات منافقین در ماههای پایانی جنگ تحمیلی بود که قصد داشتند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و بغض و کینه خود را با کشتار مردم ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی ایران نشان دهند .

 پیام امام راحل ( ره )  در اعلام اینکه جوانان خود را به جبهه های نبرد برسانید و این جرثومه فساد را نابود کنید جوشش یک خون تازه در رگهای جوانان این مرز و بوم بود . در حقیقت نقطه اوج جنگ تحمیلی در این چند ماه پایانی جنگ بود و جشن پیروزی در جنگ تحمیلی بود ( هفته دفاع مقدس و پیروزی در جنگ را باید در هفته پایانی این عملیات ها و قبول قطعنامه توسط عراق در مرزها را بعنوان جشن ملی معرفی کرد (29/11/67) و نه شروع جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن به خاک ایران اسلامی در 31 شهریور 59 )  مردم به جبهه ها هجوم آوردند و عراق بار دیگر با تلفاتی سنگین به مرزها برگشت و زمانیکه رزمندگان به مرزها رسیدند و آقا محسن امام فرمانده جنگ از امام ( ره ) اجازه ادامه نبرد را خواست ، ایشان فرمودند که ما قطعنامه را سیاسی نپذیرفته ایم لکن از مرز عبور نکنید و هم آنجا بود که صدام حسین با خفت و ذلت شرایط قطعنامه را پذیرفت  "  
 
شرایط امروز ما با برجام دقیقاً شرایط قبول قطعنامه است که ظاهراً آمریکا فکر کرده است که ایران این پذیرش را از سر ناچاری قبول کرده و بهترین وقت هجوم به ایران است با تحریم های بیشتر و بهانه موشکی و حقوق بشر بار دیگر به ایران ضعیف شده از تحریم حمله ای مجدد کنیم .
 
مجلس دهم و اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نیز می تواند جوشش خون تازه ای در رگهای اقتصادی کشور و جوانان انقلابی این مرز و بوم باشد تا بار دیگر با استفاده مناسب از ظرفیتهای اقتصادی داخلی و عدم وابستگی به نفت دشمن را تا مرزهای قبل از تحریم  عقب براند و این بار او باشد که درخواست اجرای برجام را بطور کامل بدهد .

نمایندگان ملت در مجلس دهم می توانند رزمندگان بازگشته به جبهه ها بعد از حمله مجدد باشند که با فراکسیون اقتصاد مقاومتی و حضور همه نمایندگان از چپ و راست و استقلال برای این کشور باشند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی