بازدید 2915

اطلاعات: آغازي نو در همكاري با كره جنوبي

رئيس جمهوري کره جنوبي پريروز در حالي وارد ايران شد که دو طرف در حال ترسيم دوران جديدي هستند که پيش روي اقتصاد ايران و کره است.
کد خبر: ۵۸۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 03 May 2016

رئيس جمهوري کره جنوبي پريروز در حالي وارد ايران شد که دو طرف در حال ترسيم دوران جديدي هستند که پيش روي اقتصاد ايران و کره است.

بانو «پارک گئون هِي» در واقع سفر تاريخي خود را به ايران پس از دهه ها در شرايطي عملي ساخت که ايران بسط روابط اقتصادي با دنياي پيراموني را پيش رو دارد و اين امر فرصتي منحصر به فرد براي دو طرف خلق کرده است.

با اينحال بايد يادآور شد که روابط اقتصادي ايران و کره همواره به گونه اي بوده که اين کشور جايگاه ويژه اي در همکاري هاي صنعتي،‌ بانکي و تجارت خارجي ايران ايفا کرده است. اکنون اما سطح روابط اقتصادي در سکوي رشد قرار گرفته و بنابر اظهارات مقامات رسمي،‌ سند همکاري نزديک به 20 ميليارد دلاري روي ميز دو کشور جاي گرفته است.

اما آنچه که در حوزه کاري اينجانب و فعالان معدن و صنايع معدني از اهميت ويژه اي برخوردار است، افزايش همکاري ها در اين بخش است. ايران همواره در بخش فولاد- به عنوان صنعتي مادر- با شرکت هاي بزرگ کره جنوبي همکاري داشته و هم اينک هم مصمم به ارتقاي سطح روابط است به طوري که شرکت هاي ايراني تمايل دارند در اين شرايط از فناوري هاي جديد اين عرصه بهره ببرند.

همانطور که پيشتر هم مقامات عالي کشورمان تاکيد داشته اند، يکي از نکات همکاري هاي جديد ايران با کشورهاي صاحب فناوري،‌ انتقال دانش فني به داخل کشور است که شايد بتوان از آن به عنوان يکي از پايه هاي تقويت همکاري ها ياد کرد. در کنار اين امر تامين مالي و ورود سرمايه خارجي براي طرح هاي ايران از اهميت مشابهي برخوردار است.

علاوه بر اين با توجه به برنامه گسترده اي که براي تجهيز معادن پيش رو داريم،‌ همکاري در اين بخش هم با رعايت ملاحظات فوق مي تواند در بسته همکاري هاي دو سويه جاي گيرد. تجهيزات و ماشين آلات معدني ايران براي دوره توسعه نياز به استفاده از فناوري جديد دارند تا با برنامه هاي بلند مدت همراهي کنند.

به طور قطع و يقين در بخش فولاد که استراتژي خاص خود را پيش رو دارد،‌ ورود ماشين آلات جديد در زنجيره توليد اين کالاي استراتژيک از معدن تا محصول نهايي و همچنين همکاري هاي بانکي در تامين منابع مالي از اهميت خاصي برخوردار است؛ به اين دليل که اين دو عامل،‌ به همپوشاني برنامه هاي يکديگر مي انجامد. اين امر البته در ساير زمينه هاي همکاري در حوزه معدن و صنايع معدني هم صدق مي کند و قابل تعميم است.

چنين به نظر مي رسد که حضور بانو و شخص اول کره جنوبي‌ آغازي براي شکل گيري همکاري هاي بلند مدت دو سويه قلمداد شود. چنانکه ديدار و تفاهم مقامات عالي دو کشور مهر تاييدي بر نوع نگاه حاکم بر اين روابط است.

در ديداري که روز گذشته با مدير عامل و مديران ارشد شرکت هاي «پوسکو» (POSCO) و «پوسکو- دوو» (POSCO DAEWOO )صورت پذيرفت، دو تفاهم نامه همکاري به ارزش يک ميليارد و 220 ميليون يورو در زمينه فولاد و همچنين توسعه بندر پارسيان منعقد شد.

شرکت معظم پوسکو در عين حال زيرمجموعه هايي در حوزه انرژي و فلزات دارد که در مجموع زمينه هاي متعددي را براي همکاري ها در بخش معدن و صنايع معدني ايجاد کرده که سفر رئيس جمهوري کره جنوبي سرآغاز شکل گيري آن ها است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار