بازدید 3134

تلاش عربستان برای اتحاد استراتژیک با اسلام‌آباد

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان، با بیان اینکه آل سعود به دنبال یافتن متحدان جدید در منطقه است، گفت: عربستان حتی با حضور نظامی در پاکستان، هیچ قدرت و توانی برای ضربه زدن به ایران ندارد، زیرا در چند سال اخیر این مسئله ثابت شده است.
کد خبر: ۵۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 01 May 2016
غلامرضا اسداللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به درخواست ارتش پاکستان از سعودی ها برای حضور نظامی در این کشور برای مقابله با تروریست ها، گفت: عربستان در چند سال اخیر تمام سعی خود را برای یارکشی منطقه ای و ایجاد یک جبهه متحد علیه جمهوری اسلامی انجام داده و در این مدت شاهد اقدامات این کشورها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران بوده ایم.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عربستان از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می کند، ادامه داد: سوریه و عراق در چند سال اخیر به عرصه ای برای عربستان جهت مقابله با محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی تبدیل شده بود و سعودی ها از هر وسیله ای برای حمایت از تروریست ها استفاده می کردند، که این نشان دهنده بینش کم و عدم وجود تعقل و تفکر در هیأت حاکمه این کشور است.

وی ادامه داد: دولت پاکستان در بحث حمله سعودی ها به یمن با هوشمندی عمل کرده و خود را وارد این مهلکه نکرد و امروز شاهد شکست عربستان در باتلاق یمن هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در شرایط کنونی جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که ریشه بسیاری از معضلات منطقه ای و بین المللی عربستان سعودی است و حتی در اقدام اخیر خود سطح تعاملات نظامی با سعودی ها را بسیار کاهش داده، از این رو آل سعود به دنبال یافتن متحدان جدید در منطقه است.

اسداللهی ادامه داد: به نظر من عربستان با حضور نظامی در پاکستان هیچ قدرت و توانی برای ضربه زدن به ایران ندارد، زیرا در چند سال اخیر این مسئله ثابت شده است که تمام تیم های خرابکاری و تروریستی مانند جیش الشیطان و ریگی مورد حمایت این کشورها بوده اند، اما خوشبختانه با اقتدار نظام و هوشمندی دستگاه های امنیتی و نظامی این دسایس دفع شده است.

در هفته گذشته سهیل آمان، فرمانده نیروی هوایی با محمد بن صالح العتیبی، همتای سعودی خود در پایگاه نیروی هوایی در ریاض دیدار کرد.

در این دیدار آمان همکاری مداوم و بی‌وقفه میان نیروی هوایی دو کشور را راضی کننده دانست و به همتای عربستانی خود گفت که نیروی هوایی پاکستان آماده برآورده کردن تمامی نیازهای نیروهای عربستانی درباره آموزش نظامی و استفاده از کارشناسی و مهارت در عملیات علیه گروه‌های تندرو است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی