بازدید 2593

پروژه تجمیع مدارس روستایی ناموفق بود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ۱۰۰ مدرسه در کشور با یک یا حداکثر دو دانش آموز در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تجمیع مدارس روستایی به مدت یکسال در زمان دولت دهم اجرایی شد اما نتوانست موفقیت آمیز باشد.
کد خبر: ۵۸۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 30 April 2016
قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خانه ملت درباره اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه 43 درصد از مدارس کشور زیر 50 نفر دانش‌آموز دارند، گفت: نمی توان به جهت کم بودن دانش آموزان در برخی مدارس، این مراکز را تعطیل کرد چراکه در سرشماری سال 90 حدود 9 میلیون و 700 هزار بیسواد بیش از 6 سال سن، در کشور وجود داشتند؛ لذا اگر قرار باشد این مدارس نیز تعطیل شود اقدام صورت گرفته با حمایت از روستاییان و مناطق محروم منافات دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمار 43 درصدی برای مدارس زیر 50 نفر دانش‌آموز، جای تعجب ندارد چراکه که بسیاری از مدارس کشور نیز دارای جمعیت 400 الی 500 نفره هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه امروزه نزدیک به 100 مدرسه در کشور وجود دارند که با دانش آموزان یک حداکثر 2 نفره فعالیت می کنند، تصریح کرد: متاسفانه زمانی که راهکاری به منظور ارائه سرویس دهی برای انتقال این دانش آموزان و جمع آوری آنها در یک مدرسه مشخص، وجود ندارد ناچار هستیم در همان روستا این مدارس را برپا کنیم چراکه نمی خواهیم بر تعداد بیسوادان کشور افزوده شود. این روش به مدت یکسال در زمان حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم اجرایی شد اما نتوانست موفقیت آمیز باشد.

وی یادآور شد: اگر در کشوری به وسعت و پهناوری ایران، به منطقه ای دورافتاده مدرسه ای داده نشود این مناطق بعد از مدتی خالی از سکنه خواهند شد و به دنبال آن شاهد مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ خواهیم بود چراکه تمام امکانات را در این شهرها متمرکز کرده ایم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید شرایطی در روستاها ایجاد شود که ضمن باقی ماندن روستاییان در آن، آنها که مهاجرت کرده اند نیز تصمیم به بازگشت بگیرند؛ نه اینکه اقدامی انجام شود که افراد به سمت شهرها سرازیر شوند لذا درحال حاضر بستر لازم برای یکپارچه سازی مدارس وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار