بازدید 2025

امید اقتصاد چین به فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ملی چین، رسانه‌‌های اجتماعی، تئاتر و سینما و گالری‌های هنری موتورهای جدید اقتصاد چین، در حال تکان دادن رکود ملی این کشور هستند.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 30 April 2016
بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ملی چین، رسانه‌‌های اجتماعی، تئاتر و سینما و گالری‌های هنری موتورهای جدید اقتصاد چین، در حال تکان دادن رکود ملی این کشور هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، دفتر آمار ملی چین روز جمعه اعلام کرد: «درآمد سه ماهه نخست شرکت‌های فرهنگی چین با رشدی 8.6 درصدی از ابتدای سال به 1.67 هزار میلیارد یوآن (258 میلیارد دلار) رسیده است.» گزارش منتشر شده، 47 هزار شرکت را در سه‌ماهه نخست سال جاری مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده این شرکت‌ها در تلاش برای بهبود اقتصاد جدید چین هستند.

درآمد ناشی از خدمات انتقال اطلاعات فرهنگی که شامل شرکت‌های اینترنتی و برخی از شبکه‌های ارتباط راه‌دور و ماهواره‌ای می‌شود، 27.8 درصد نسبت به سه‌ماهه نخست سال 2015 رشد داشته است. شرکت‌های خدمات تفریحی و فرهنگی شامل آژانس‌های مسافرتی و پارک‌ها رشد فروش 25 درصدی داشته‌اند.

چین در حال افزایش وابستگی خود به مصرف،‌ خدمات و فناوری‌های روز است تا به رشد اقتصادی کمک کند؛ این در حالی است که صنایع سنگین و تولیدات سنتی با رکود شدیدی مواجه شده است.
 
خدمات هنری و فرهنگی نظیر موسه‌ها و مراکز اجرا با رشدی 25 درصد مواجه شدند در حالی که فروش فیلم و تلویزیون و رادیو 24.2 درصد افزایش داشته است. یکی از نشانه‌های این رونق، فروش داخلی بیش از 150 میلیون دلاری فیلم سینمایی «پاندای کونگ‌فو کار3» در ماه فوریه بوده است.

گزارش دفتر ملی آمار چین نشان می‌دهد که درآمد فرهنگی در مناطق مرکزی کشور با صعود 12.7 درصدی  بیشترین رشد را داشته است. در غرب این کشور رشد 7.9 درصد بوده و در غرب چین افتی 5 درصدی را به ثبت رسانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار