بازدید 7665
۶

کوتاهی قد شدید ۷۷۰۰ کلاس اولی

بر اساس نتایج سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی جاری، ۷۷۶۸ کلاس اولی دچار کوتاه قدی شدید هستند.
کد خبر: ۵۸۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 26 April 2016
معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: حدود ۲.۵ میلیارد تومان در طرح خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هزینه شده است.

به گزارش فارس، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس نتایج سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی جاری، ۷۷۶۸ کلاس اولی دچار کوتاه قدی شدید هستند.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار کلاس اولی چاقی و لاغری شدید دارند و ۴۶ هزار و ۶۲۴ نفر نیز دچار شپش سر بودند.

عظیم عراقی در خصوص طرح خدمات حمایتی ویژه کودکان و دانش‌آموزان استثنایی گفت: در نظر گرفتیم خدماتی را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهیم تا آنها بتوانند بهتر تحصیل کنند.

وی این خدمات را شامل سرویس مدارس، کمک هزینه خرید سمعک برای دانش‌آموز کم‌شنوا، دارو، تبلت برای دانش‌آموزان کم‌بینا، عینک، اندام مصنوعی، ویلچر و واکر ذکر کرد و افزود: ۳۸۰۰ پرونده را بررسی کردیم که امکان کمک هزینه برای ۳۶۰۰ پرونده وجود داشت و در نهایت کمک هزینه خدمات به ۳۵۵۵ پرونده انجام شد.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از پرداخت هزینه ۸۹۷ سمعک برای افراد کم‌شنوا به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یا پرداخت هزینه جراحی کشت حلزون به مبلغ ۶ میلیون تومان عنوان کرد.

وی افزود: خانواده‌ها باید هزینه‌ها را پرداخت کنند و فاکتور را به استان ارائه دهند و آنها موارد را به کارگروه مرکزی ارائه می‌دهند که پس از بررسی در حدود دوره ۲ تا ۳ ماه هزینه پرداخت می‌شود.

عظیم عراقی گفت: در شرایط اورژانسی، تمام هزینه‌های بیمارستان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همان زمان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۲.۵ میلیارد تومان در طرح خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هزینه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶
آلودگی هوا. هنوز زود است متوجه این مسئله شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
اتفاقا کوتاهی قد در شهرستان ها که آلودگی ندارند بیشتر است، آلودگی هوا چیز خوبیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
برادر من ،آلودگی هوا و آلودگی صوتی و پارازیت یکی از عوامل است.
تغذیه هم تاثیر زیادی دارد که متاسفانه کمتر به آناهمیت داده می شود.
پارازیت ها . هنوز زود است متوجه این مسئله شوید.
سال1348 دانش آموز کلاس هفتم بودیم یکروز یک اکیپ به دبیرستان آمده قدووزن همه دانش آ موزان را اندازه گیری وثبت کردند .بعدازمدتی کوتاه ترین دانش آموزان راصداکرده وازآن روز همه روزه به آنها یککپسول ویک لیوان شربتی مخصوص میخوراندند این کار تاسه سال ادامه داشت بعدا که همهگی به سن 20سالگی رسیدیم آن دانش آموزان کوتاه قد از همه ما بلندقدتر بودند
ژاپن توانست با تغذیه مناسب ، کوتاهی قد را در بین مردم خود تغییر داده و متوسط قد مردم کشورشان را بالا ببرد.متاسفانه ما همین راه را می رویم ولی برعکس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار