بازدید 3659

خرید آب سنگین از ایران نیاز تحقیقاتی آمریکا را تامین کرد

«جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که خرید آب سنگین از ایران تامین کننده نیاز تحقیقاتی و علمی آمریکا بود.
کد خبر: ۵۸۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 26 April 2016
کربی در جلسه گفت وگوی روزانه با خبرنگاران ، در پاسخ به این پرسش که اگر ایران به تولید اضافی آب سنگین ادامه دهد و بخواهد آن را در بازار بفروشد آیا آمریکا به خرید از ایران ادامه می دهد ؟،اظهار داشت:ما از وجود برنامه ای برای خرید مکرر از ایران آگاه نیستیم.

وی افزود: خرید آب سنگین از ایران تامین کننده تبعیت از شروط (توافق هسته ای) درخصوص تملک آب سنگین و هم تامین کننده نیاز تحقیقی و علمی ما در بخش تجاری بود بنابراین انجام این کار معقول بود.

کربی افزود: انتظار داریم که آب سنگین خریداری شده در هفته های آینده به آمریکا منتقل شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که «آیا در بخش های دیگری از توافق هسته ای هم دولت آمریکا مایل به کمک به ایران برای عمل به تعهداتش از طریق انجام خریدهای چندین میلیون دلاری است؟ » ، گفت: من از مورد خاصی آگاهی ندارم و کارشناس توافق هسته ای (برجام) نیستم.

کربی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آمریکا برای خرید آب سنگین از ایران پولی به این کشور پرداخت کرده است؟ گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و باید از وزارت انرژی و خزانه داری سوال کنید.

روز جمعه گذشته خبرگزاری فرانسه گزارش داد : وزارت امور خارجه آمریکا خبر خرید 32 تن آب سنگین از ایران را تائید کرد.

این خبرگزاری ازمقر سازمان ملل درگزارشی نوشت: «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است ، این معامله موجب دسترسی صنایع آمریکا به یک ماده مهم می شود و درعین حال ایران را قادر می سازد که مقداری از آب سنگین مازاد خود را بفروشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ پیشتر نیز الیزابت ترودو یکی دیگر ازسخنگویان وزارت خارجه آمریکا درگفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که دولت آمریکا درنظر دارد 32 تن مواد هسته ای را به مبلغ 8 میلیون و600 هزار دلار از ایران خریداری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار