بازدید 47445
نقشه مناطق تحت تصرف داعش در عراق و سوریه؛

مناطق از دست رفته و تصرف شده توسط داعش در یک ماه گذشته

از زمان انتشار آخرین نقشه پناهگاه ها و مناطق تحت تصرف داعش در 31 مارس توسط موسسه مطالعات جنگ، داعش مناطقی را در این دو کشور از دست داده است. نیروهای امنیتی عراق شهر هیت در استان انبار در غرب عراق را در 14 آوریل به عنوان بخشی از عملیات های در حال انجام برای تامین امنیت دره رود فرات، بازپس گرفتند.
کد خبر: ۵۸۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 25 April 2016
مناطق از دست رفته و تصرف شده توسط داعش در یک ماه گذشتهاز زمان انتشار آخرین نقشه پناهگاه ها و مناطق تحت تصرف داعش در 31 مارس توسط موسسه مطالعات جنگ، داعش مناطقی را در این دو کشور از دست داده است. نیروهای امنیتی عراق شهر هیت در استان انبار در غرب عراق را در 14 آوریل به عنوان بخشی از عملیات های در حال انجام برای تامین امنیت دره رود فرات، بازپس گرفتند. نیروهای بسیج مردمی عراق نیز به مبارزه خود برای کنترل کوه های مخول در شمال بیجی ادامه دادند و پیش روی هایی در این منطقه داشتند.

به گزارش «تابناک»، درهمین حال، نیروهای ارتش سوریه در 4 آوریل منطقه القریتین در غرب پالمیرا را از داعش پس گرفتند و توانایی داعش برای گسترش نیرو به غرب سوریه را با اخلال مواجه کردند. 

معارضان سوری نیز در 6 و 7 آوریل منطقه ای را در غرب استان درعا از داعش پس گرفتند و در برابر تلاش های داعش برای گسترش کنترل بر این استان مقاومت کردند. با وجود از دست دادن این نواحی، داعش بخشی از اردوگاه یرموک را در 18 آوریل از جبهه النصره پس بگیرد و مناطقی را در امتداد مرزهای ترکیه- سوریه به دست آورد.

نقشه مناطق تحت تصرف ، مناطق منازعه و مناطق حمایتی داعش - 31 مارس:

مناطق از دست رفته و تصرف شده توسط داعش در یک ماه گذشته

نقشه بالا، نقشه ای است که در 31 مارس توسط موسسه مطالعات جنگ منتشر شد که در مقایسه با نقشه 22 آوریل که در زیر آمده است با تغییر و تحولاتی مواجه شده است.

مناطقی که با دایره زرد رنگ نمایش داده شده، مناطقی است که تغییرات در زمین داعش را نشان می دهد. در این مناطق داعش زمین هایی را از دست داده و زمین های محدودی را نیز به دست آورده است. مهم ترین تغییرات در منطقه هیت در استان انبار و  کوه های مخول در شمال بیجی عراق و پالمیرای سوریه حادث شده است.

نقشه مناطق تحت تصرف ، مناطق منازعه و مناطق حمایتی داعش - 22 آوریل:

مناطق از دست رفته و تصرف شده توسط داعش در یک ماه گذشته

مناطق از دست رفته و تصرف شده توسط داعش در یک ماه گذشته
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی