بازدید 2894

سعودی‌ها ورزش را دستمایه عقده‌گشایی‌ خود قرار داده‌اند

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با مطرود دانستن موضع عربستان در قبال محل برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی، معتقد است ایران نباید در برابر سیاست‌های تنش‌زای سعودی‌ها عقب‌نشینی کرده و لازم است مقابل زیاده‌خواهی آنها تمام قد بایستد.
کد خبر: ۵۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 18 April 2016
محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه ورزش باید محلی برای کاهش تنش‌های سیاسی از سوی ملل مختلف باشد، گفت: متأسفانه سعودی‌ها به جای اینکه از ظرفیت ورزش به نفع بهبود روابط کشورها استفاده کنند این مسأله را دستمایه‌ای برای عقده گشایی‌های خود قرار داده اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مطرود دانستن موضع عربستان در قبال محل برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: عربستان با نپذیرفتن بازی با عراق در ایران، فوتبال را عاملی برای تشدید تشنج‌ها قرار داده است که به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی افزود: بر مسئولان ورزشی کشور است جلوی زیاده خواهی تمامیت خواهان را گرفته و آنها را سر جای خود بنشانند چرا که مسأله بازی‌های مقدماتی جام جهانی مثل بازی‌های آسیایی نبوده و صحبت از امنیت ایران در میان است که با وجود مشکلات منطقه و امنیت بالای کشورمان باید جلوی کارشکنان ایستاد.

تابش در ادامه با ابراز تأسف از عملکرد منفعلانه مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در جریان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: مسئولان ورزشی کشور به راحتی می توانستند از موقعیت خود در AFC برای تثبیت جایگاه ایران عمل کنند اما متأسفانه با نفوذی که عربستان داشت جلوی آنها را گرفت.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه ایران نباید از مواضع خود عقب نشینی کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید تصمیمات خود را عملی کرده و تحت تأثیر شانتاژ عربستان قرار نگیرد و در نهایت اگر وزارت ورزش و مسئولان ورزشی توانایی مقابله نداشتند، اعمال سیاست و قانون باید از طریق وزارت امور خارجه صورت گیرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان اخیرا طی اظهاری مناقشه جویانه اعلام کرده است تیم ملی فوتبال این کشور در هر کشوری از جمله عراق و تایلند به میدان خواهد رفت اما به هیچ وجه در خاک ایران بازی نخواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی