بازدید 26774

حواشی پیش آمده درباره قتل «ستایش» سیاسی است نه حقوقی! +ویدیو

این موضوع زمانی روشن تر می‌شود که به یاد می‌آوریم چند ماه پیش در حادثه ای در تهران، هفت تن از اتباع کشور افغانستان به خانمی فرانسوی تجاوز کردند، ولی شاهد چنین فضاسازی در رسانه ها نبودیم. البته در آن ماجرا نیز مسئولان انتظامی و قضایی به سرعت دست به کار شدند و رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند.
کد خبر: ۵۸۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 17 April 2016
قربانی شدن دختر شش ساله در ورامین، به دستاویزی خوب برای تفرقه افکنی میان دو ملت تبدیل شده که سال هاست در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

به گزارش «تابناک»، ماجرای شوم رقم خورده در خیرآباد ورامین، در کنار همه تلخی‌های فراموش ناشدنی‌اش، به اتفاقاتی گره خورده که باورناپذیر هستند؛ اتفاقاتی که طبیعی به نظر نمی‌رسند و برای بسیاریمان باور پذیر نیست به این سرعت ساماندهی شده باشند، ولی متاسفانه این گونه است.

درست در شرایطی که از شدت خشونت و تلخی این رویداد مبهوت شده بودیم و نمی‌دانستیم چه عواملی باید دست به دست هم بدهند تا نوجوانی ۱۷ ساله چنین جنایت دهشتناکی انجام دهد، به کودکی خردسال تجاوز کند، او را به قتل برساند و در کمال خونسردی تلاش کند تا پیکر بی‌جان مقتول را به بد‌ترین شکل ممکن معدوم کند، برخی در این اندیشه بودند که قربانی از اتباع کشور دیگری است و لذا...!

نتیجه‌ای که با تکیه بر آن، فاجعه رخ داده سمت و سوی دیگری خواهد یافت و به بیراهه کشیده خواهد شد. بیراهه که نه؛ به راهی خواهد افتاد که در پایانش مقصدی قرار دارد که مطلوب برخی است و به شدت با آنچه تصورش را می‌کنیم، متفاوت است. آن هم در شرایطی که با رویداد بسیار تلخی مواجهیم که باید رسیدگی قاطع به آن حائز اهمیت باشد که این گونه نیز هست.

حجت الاسلام سید سعید یاسینی با تأکید بر اینکه این پرونده با قاطعیت در حال پیگیری است، می‌گوید: در یک نظام مقتدر اسلامی که در آن قوانین اسلامی و مشخص وجود دارد، حتما خطاهای شهروندان و حتی افرادی که تابعیت این نظام را ندارند، با کمال قاطعیت بررسی و پیگیری شده و بنا بر مر قانون با آن برخورد خواهد شد؛ کما اینکه در گذشته نیز در مواردی که تخلفی رخ داده، به این شکل عمل شده است.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های ورامین و قرچک می‌افزاید: دستگاه قضایی توجهی ندارد که افراد ایرانی هستند یا از اتباع دیگر کشور‌ها، صاحب منصب هستند یا نه و... و سوابقی که داریم نشان می‌دهد که در چنین مواردی ـ و حتی در موارد تلخ تری که به وقوع پیوسته ـ نظام قضایی کشورمان، مجرم یا مجرمان را به اشد مجازاتشان رسانده‌اند.

حواشی پیش آمده درباره قتل «ستایش» سیاسی است نه حقوقی!

وی با تأکید بر اینکه خطاهای رخ داده در گوشه و کنار را نباید به عموم تعمیم داد، می‌گوید: طرف‌های ذینفع، به خصوص خانواده‌ها و مهاجران افغانستانی که ساکن ورامین هستند، باید خویشتنداری خود را حفظ کرده و حوصله کنند تا زوایای پنهان این جریان کامل مشخص شده و مراحل رسیدگی به پرونده طی شود؛ آن هم دور از شائبه‌های سیاسی، ملیتی و قومیتی و به دور از تعصبات.

یاسینی می‌افزاید: همه ما مسلمانیم و خطای زشت یک فردی که احتمالا در حالت عادی هم نبوده، نباید به پای ملتی نوشته شود. سال های سال است که ملت افغان به جهت رهایی از جنگی خانمانسوز به ایران پناهنده شده و در کشورمان زندگی می‌کنند، به گونه‌ای که در کشورمان بیشترین پناهنده را از کشور مسلمان افغانستان داریم و ملت بزرگوار ایران نیز در ‌‌نهایت تکریم، حتی به رغم مشکلاتی که خودمان با آن مواجه بوده‌اند، مثل گرانی، بیکاری و...، پذیرای ایشان بوده‌اند و لذا چنین حادثه زشتی، نباید موجب افتراق و کینه توزی میان دو ملت بزرگ اسلامی شود، به ویژه آنکه دو ملت با یکدیگر همسایه هستند و از جهات مختلف، مراوادات گسترده‌ای با یکدیگر دارد؛ از جمله از جهات فرهنگی.

وی در ادامه می‌افزاید: علمای بزرگی از این کشور در کشورمان ساکن هستند و کرسی تدریس دارند و بالعکس، در نوروز با یکدیگر یکسانیم و...؛ این تشابهات، این نزدیکی‌ها و این وحدت بین دو امت بزرگ، همه موجب دوستی و صمیمت میان دو ملت است و نباید به عده‌ای که مترصد ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند، اجازه دهیم به اهداف خود دست پیدا کنند.

یاسینی درباره جهت گیری‌های خاص برخی رسانه‌های معاند درباره این پرونده می‌گوید: در شرایطی که فجایع بزرگ و زیادی در افغانستان رقم می‌خورد، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی حتی مجلس عروسی را در این کشور به عزا تبدیل می‌کنند و مردان، زنان و کودکان این سرزمین را به کمک انواع بمب‌های امروزی و بعضا غیرمجاز می‌کشند، شاهدیم که خبر و تحلیل خاصی در این باره در رسانه‌هایی که تلاش دارند به رویداد تلخ اخیر پر و بال دهند، منتشر نمی‌شود؛ اینجاست که معلوم می‌شود ایشان به دنبال مقاصد خاصی می‌گردند.

وی می‌افزاید: این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که به یاد می‌آوریم چند ماه پیش در حادثه‌ای در تهران، هفت تن از اتباع کشور افغانستان به خانمی فرانسوی تجاوز کردند، ولی شاهد چنین فضاسازی در رسانه‌ها نبودیم. البته در آن ماجرا نیز به مانند حادثه تلخ ورامین، مسئولان انتظامی و قضایی به سرعت دست به کار شدند و رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های ورامین و قرچک در پایان درباره انگیزه آنهایی که قصد دارند از فاجعه رخ داده، به مباحث قومیتی و ملیتی پرداخته و اختلاف افکنی کنند، می‌گوید: بیش از هر چیز، تحرکات رخ داده برای رسیدن به اهداف سیاسی و مقاصد شوم دیگر است، نه پیگیری حقوق شهروندی و اجتماعی یک شهروند تبعه کشوری دیگر و پناهندگان و گذر زمان ثابت خواهد کرد که بهترین مرجع برای پیگیری حقوق خانواده داغدیده در این پرونده، دستگاه قضایی کشورمان است، نه رسانه‌هایی که اهداف خاص خود را دنبال می‌کنند.

پرونده قتل ستایش در راه دادگاه کیفری و بدون نوبت در حال بررسی و پیگیری است. ویدیو مرتبط را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 20
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار