بازدید 10715

هماهنگی برای افزایش قیمت خودرو

یک کارشناس از امکان تبانی خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای افزایش قیمت خودرو خبر داده است.
کد خبر: ۵۸۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰ 17 April 2016
یک کارشناس از امکان تبانی خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای افزایش قیمت خودرو خبر داده است. برخی دیگر از کارشناسان نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی هستند.

به گزارش ایسنا، با پایان یافتن تعطیلات نوروزی ابتدا خودروسازان از ارسال درخواست افزایش قیمت محصولاتشان به شورای رقابت خبر دادند. پس از آن نیز واردکنندگان خودرو در اظهارات مشابهی گفتند قیمت محصولاتشان را افزایش خواهند داد.

اما در واکنش به کوک شدن ساز گرانی خودروهای داخلی و وارداتی، یک کارشناس از تبانی خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای افزایش قیمت‌ها خبر داد. وی معتقد است واردکنندگان قیمت محصولاتشان را افزایش می‌دهند تا زمینه برای افزایش قیمت خودروهای داخلی فراهم شود.

دیگر کارشناسان نیز تاکید می‌کنند که قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نه افزایش، بلکه باید کاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه می‌گوید: متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای حفظ منافعشان به طور هماهنگ تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند و این منافع مردم است که قربانی چنین تصمیماتی می‌شود.

علی خاکساری خاطرنشان می‌کند: موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی اگرچه از سوی واردکنندگان این محصول مطرح شده اما یک تصمیم هماهنگ شده با خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو و سایپا است.

وی خاطرنشان می‌کند: برای توجیه افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خواهند قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دهند.واردکنندگان خودرو هم‌اکنون از فروش هر دستگاه خودرو بیش از صد درصد سود می‌کنند بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که قیمت خودرو‌ها نه تنها افزایش بلکه باید کاهش یابد. امرالله امینی اظهار می‌کند: با توجه به اجرایی‌شدن برجام و لغو تحریم‌ها قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

وی ادامه می‌دهد: پیش از اجرایی شدن برجام وارد‌کنندگان خودرو تحریم را بهانه افزایش قیمت قرار می‌دادند، حال که برجام اجرایی و تحریم‌ها لغو شده باید از آنها پرسید بهانه شما برای گرانی قیمت‌ها چیست.

امینی خاطرنشان می‌کند: با لغو تحریم‌ها شرکت‌های وارد‌کننده خودرو می‌توانند محصولات‌شان را به‌طور مستقیم از خودروسازان خارجی دریافت کنند، بنابراین با حذف واسطه‌ها هزینه‌های آنها کاهش یافته است.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز می‌گوید: با توجه به اجرایی شدن برجام بخشی از هزینه‌های تولید خودرو در کشور کاهش یافته است.

محمد جعفری خاطرنشان می‌کند: شورای رقابت باید با در نظر گرفتن تناسب بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۰
وقتی مدیر عامل سایپا برای یک معاون 26 میلیون حقوق در نظر بگیره باید هم قیمت خودرو افزایش یابد اوج خلاقیت مدیر عامل سایپا در پراید های جدید ضبط وجود ندارد هفته پیش پراید تحویل گرفتیم گفت ضبط ندارد
به جای افزایش قیمت خودرو قیمت بنزین و عوارض استفاده از خودرو را افزایش دهید تا مردم درست مصرف کردن رو یاد بگیرند و از خودروهای بهتری استفاده کنند
دولت اگر ندبیر داشته باشد مثل یارانه ها ؟؟ به هر ایرانی برای واردات خود رو در طی دوسال اجازه میدهد تا خودرو وارد کنند و یا بفروشند و زیر پایشان بگذارند !! البته اخرین مدل !! ببین جطوری خود روئی ها به تکاپو میفتند !!
الان که تحریم هم نیست.....دیگه حرف حسابتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوب اینم به قیمت جهانی برسونید دیگه
افزايش قيمت خودرو در شرايط كنوني كه خودروسازان با ركود شديد مواجه گشته اند و همچنين اشباع كامل بازار فقط موجب تضرر بيشتر آنان خواهد گرديد و نقشي در بازار ندارد
همه چي تو اين كشور تباني هستش
آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب .
با مردم هر بازی می خواهند می کنند چون این مردم بی کس هستند.
رییس انجمن واردکنندگان از افزایش 10-15 درصدی نرخ دلار به عنوان علت افزایش قیمت خودروهای وارداتی خبر داده است
خجالت آوره تحریم شیم گرونی تحریما برداشته شن گرونی مردمم با نخریدن جوابتونو خواهند داد
در دیزی بازه حیای اینا کجا رفته؟
البته مقصر خود ما هستیم که تا میشنویم هر چی قرار گرون بشه یا گرون میشه میدویم میریم میخریم. حتی اگه سطل زباله هم باشه.
امیدوارم یک روزی برسد که دو خودروساز و دیگر مونتاژ کاران لگن های چینی هر چه زودتر ورشکست بشوند!
برای مقابله با واردکنندگان هم کاش می شد عوارض گمرکی واردات خودرو را صفر کرد و به هر فرد حقیقی یا حقوقی هم اجازه داده شود که ماشین دلخواه خود را از کشورهای خارج تهیه کند و بدون عوارض گمرکی وارد کشور شود. حالا دولت می تواند موقع پلاک گذاری برای آنها هزینه پلاک گذاری بالاتری بگیرد.
کاش می شد
ولی می دانم که نمی شود، چون اولویتها رفاه و جان مردم کشور نیست!
تا بوده همین بوده
آقا بی خیال اینجا ایران است بهشت گران فروشی بگذار گران کنند تا حالا که کرده اند و صدا ی مردم در نیامده در عوض جیب دولت پر شده ایکاش امروز آقای روحانی به جای شعار دوران انقلاب (ارتش برای ملت - ملت برای ارتش ) این شعار را برای مردم یاد می داد دولت برای دولت - مردم برای دولت
کاهش قیمت فولاد را فراموش کردید
حتما وامش رو هم وزير محترم صنعت جور ميكنه .
ظاهرا اینها دشمن این مردم هستند و غیر از منافع خود هیچ چیزی برایشان مهم نیست.
اگر مردم با همین خودروهای کارکرده ای که الان دستشان هست بسازند و برای دوسال هیچ خودرویی نخرند، مطمئنا خودروسازها تسلیم خواستهای منطقی و بحق مردم میشوند.
راه حل داره
نخریدن خودرو های داخل با خرید خودروهای خارجی که تعرفه گمرکی آن کاهش یافته و از مناطق آزاد وارد میشود نه توسط نمایندگان

اما افسوس که دولت نیز از این خان گسترده آلوده به اجحاف به مصرف کنندگان سود می برد
قيمت خـودرو بايد براساس دعـــوت از كارشـناسـان خـارجي وبراساس وجــدان وشــرافت انجام شـود نه براساس زدن جـيـب مردم
و بیچاره ما مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی