بازدید 14527

تکذیب شایعه سرریز شدن سد دز

پیش‌بینی می‌شود طی ۲ روز آینده شاهد سیلابی‌شدن و آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید و در برخی مناطق شمال خوزستان بارش تگرگ باشیم.
کد خبر: ۵۸۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 14 April 2016
رئیس اداره هواشناسی دزفول گفت: پیش‌بینی می‌شود طی ۲ روز آینده شاهد سیلابی‌شدن و آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید و در برخی مناطق شمال خوزستان بارش تگرگ باشیم.

به گزارش تسنیم از دزفول، هم‌زمان با ورود سامانه جدید بارش به خوزستان شهرهای شمالی استان نیز با موج گسترده بارندگی و هجوم ریزگردها به آسمان خود مواجه شده‌اند.

علی کرمی گفت: سامانه بارشی جدیدی که به‌تازگی وارد منطقه شده از اواخر شب سه‌شنبه فعالیت خود را در شمال استان آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به قدرت این سامانه بارشی در 2 روز آینده شاهد سیلابی شدن و آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید و در برخی مناطق بارش تگرگ باشیم.

رئیس اداره هواشناسی دزفول عنوان کرد: دمای شهرهای شمالی استان در این روزها با کاهش و میزان رطوبت هوا با افزایش مواجه خواهد شد و این سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه از منطقه خارج می‌شود.

وی افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات را رعایت کنند.

محمد جعفر آفرین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه جدید بارش به آسمان شهرهای شمالی خوزستان کشاورزان این منطقه به رعایت نکات مورد نیاز کشت و نگهداری محصول توجه داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه کشاورزان از آبیاری اراضی کشاورزی خود با توجه به بارش باران خودداری کنند.

فرماندار اندیمشک نیز در نشست شورای بحران اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی و احتمال وقوع حوادث ناشی از این امر کلیه ادارات شهرستان امکانات خود را برای کنترل شرایط آماده کرده‌اند.

حمیدرضا گودرزی گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه و نیاز شهروندان تمام بخش‌های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن به ارائه خدمات مورد نیاز خواهند پرداخت.

همچنین برابر اعلام استانداری خوزستان دانشگاه‌ها و مدارس برخی شهرستان‌های خوزستان 25 فروردین‌ماه 95 به‌دلیل وقوع پدیده گردوغبار در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده بود.

سازمان آب و برق استان خوزستان نیز با بیان اینکه تمرکز بارش در روز چهارشنبه و پنجشنبه در حوزه کرخه و دز است هرگونه احتمال تکمیل ظرفیت سد دز و خبر منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب گسترده را  تکذیب کرد.

این سازمان اعلام کرد با توجه به احتمال بارندگی گسترده تمامی خروجی سدها را در استان کنترل خواهیم کرد و اگر در حوزه میانی اتفاقی رخ دهد به‌تناسب آن خروجی از مخازن سدها را کاهش می‌دهیم و آن را در مخازن دیگر سدها نگه‌داری می‌کنیم که هم از هدررفت آب جلوگیری شود و هم اینکه ایجاد خسارت نکند.

همچنین با وجود بارندگی‌های استان در حال حاضر جاده‌های استان خوزستان به‌سمت لرستان به‌شدت لغزنده عنوان شده است که صبح روز گذشته بر اثر لغزندگی جاده و رعایت نکردن سرعت مطمئنه در محور پل‌دختر به اندیمشک کامیون باری واژگون شد و راننده در رودخانه افتاده فوت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان شرایط ناپایدار جوی در آسمان خوزستان تا پایان هفته حاکم خواهد بود.

غلظت گردوغبار در برخی مناطق خوزستان به 3000 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 20 برابر حد مجاز پیش‌بینی‌شده رسیده که با در نظر گرفتن شرایط محیطی استان و احتمال برخاستن غبارهای محلی بالا رفتن غلظت آن نیز دور از انتظار نیست.

تاکنون  روستاهای لیوس، گوشه و سزار بخش شَهیوَن دزفول شاهد بارندگی شدید بوده و خسارت زیادی به مزارع گندم و جوی منطقه وارد کرده است و کوه در مناطقی از بخش کوهستانی شهیون ریزش کرده و موجب کاهش تردد و قطع مسیر برخی روستاهای دهستان احمدفداله شده است.

همچنین مسیر پل شناور دزفول نیز به‌دلیل احتمال آب‌گرفتگی و خطرات احتمالی از عصر امروز و فردا به‌روی خودروها بسته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم