بازدید 17164

وزیر بهداشت عکس‌های مورد نیازش را با هنرمندان گرفته است؟!

اگر واقعاً وزیر بهداشت و درمان پزشکی اراده جدی ـ و نه نمایشی ـ برای تغییر این باورها دارد، می‌تواند اندکی از توسعه عظیم زیرساخت‌های درمانی که در دوره او رخ داده (اگر واقعاً رخ داده) بگوید و بخشی از این توسعه یافتگی مراکز درمانیِ دولتی را به اهالی هنر اختصاص دهد؛ اهالی که 90 درصدشان ارزش تبلیغاتی برای عکاسی و قرار دادن در آلبوم را ندارند!
کد خبر: ۵۸۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 11 April 2016
وزیر بهداشت عکس‌های مورد نیازش را با هنرمندان گرفته است؟!
خبرهایی که بارها درباره وضعیت بد درمانی هنرمندان منتشر می‌شود و آخرین آنها به فرستادن یک منتقد پیشکسوت سینما از آی سی یو به خانه‌اش ـ به دلیل عدم توانمندی پرداخت هزینه‌های بیمارستان ـ بوده، باورهای فانتزی شکل گرفته توسط تیم تبلیغاتی قاضی زاده هاشمی وزیر کنونی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مخدوش می‌سازد؛ باورهایی که مطابق با آنها، هزینه درمان برای بیمار به حداقل رسیده و وزیر بهداشت به شدت هنرمنددوست داست!

به گزارش «تابناک»، کافی است یک چهره مطرح سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بستری شود. وزیر بهداشت به سرعت خودش را بالای سر بیمار می‌رساند و همیشه عکاس همراه وزیر حضور دارد تا از این صحنه مهم و تاریخی تصاویری ثبت کند و بدین ترتیب، آلبوم آقای وزیر مملو از چهره‌هایی باشد که به مجرد بیماری با توجه ویژه مقام عالی وزارت مواجه شده‌اند.

این حرکت تا حدودی قابل پذیرش است؛ اما افراط در این زمینه و همچنین تأکید بر ثبت و انتشار تصویر از هر ویزیت وزیر بهداشت با چهره‌ها، خواسته یا ناخواسته این باور را پررنگ می‌سازد که آنچه رخ می‌دهد، جنبه تبلیغاتی دارد و به همین دلیل، حتی از پخش صوت چند ثانیه‌ای استاد «محمدرضا شجریان» از وزیر بهداشت نیز نمی‌گذرند. با این حال نشانه‌های پررنگ‌تری بر تبلیغاتی بودن این حرکت‌ها صحه می‌گذارد.

مشخص‌ترین علتی که می‌تواند تبلیغاتی بودن این حرکت را تأیید کند، انتخاب فرهیختگانی برای ویزیت آقای وزیر است که از تشاهر و مقبولیت عمومی برخوردار باشند یا اگر چنین نیست در آن سوی ماجرا باشند و آنچنان شرایط غیرمعمولی داشته باشند که وزیر به عنوان مقامی دارای ظرف توجه به موارد خاص و نادر نیز مورد تأکید قرار گیرد.

در همین شرایط که آقای وزیر در حال تکمیل مجموعه آلبوم تصاویرشان با چهره‌ها هستند، «جمشید ارجمند» از منتقدان و سینمایی نویسان پیشکسوت سینمای ایران ـ که چندی پیش به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده بود ـ به تازگی -آن گونه که «هوشنگ گلمکانی» سردبیر ماهنامه فیلم در صفحه مجازی خود نوشته- «به خاطر هزینه‌های بالای درمان در بیمارستان» به خانه منتقلش شد. گلمکانی با نگارش این مطلب اعلام کرده: «لطفاً کسانی، مقام‌ها و نهادهایی که احساس مسئولیت می‌کنند، کاری بکنند».

اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز نتوانسته در این زمینه حرکت جدی انجام دهد، محل نقد است و بدون شک اسباب شرمندگی مدیران دولتی است که اهالی فرهنگ چنین روزگار تلخی دارند و شخصی همچون «بهزاد فراهانی» درباره آنچه بر او گذشته، چنین می‌گوید: «من را در بیمارستان فیروزگر در اتاق زایمان معاینه کردند و این در شرایطی است که مسئولان خودشان را فرهنگی معرفی می‌کنند. بله، مدیرکل هنرهای نمایشی فرد بسیار خوبی است، ولی کاری جز آنچه (مرادخانی) معاون امور هنری می‌خواهد نمی‌تواند انجام دهد».

با این حال پرسش اساسی اینجاست که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مدعی توجه به قشرهای خاص نیز بوده، چه تدبیر اساسی اندیشیده تا فرهیختگان پشت در بیمارستان نمانند؟ آیا اینکه هر چند وقت یک بار با هنرمند سرشناس و برجسته‌ای چون استاد «محمدرضا شجریان» که دستش به دهانش می‌رسد و در یک بیمارستان خصوصی بستری است، عکس یادگاری انداخت، بخشی از روند تولید زیرساخت‌های درمانی برای هنرمندان و سایر قشرهاست؟!

البته تمرکز بر هنرمندان صرفاً به دلیل برخورد دوگانه نیست، بلکه به عنوان یک مصداق برای تعمیم به کل سیستم درمانی است که ادعا می‌کند، عمده هزینه بیمار را پرداخت می‌کند؛ اما در حقیقت چنین نیست. به جز مراکز درمانیِ معدود دولتی که گاهی برای عمل جراحی هفته‌ها بعد وقت می‌دهند یا برای کشیدن یک دندان باید یک روز تمام در صف ایستاد، در سایر مراکز عملاً تحولی در دوره قاضی پور رخ نداده و وضعیت منتقدی چون «جمشید ارجمند» نمود عینی این عدم تغییر است.

آن‌گونه که یکی از لطیفه‌های روز حکایت می‌کند، سیستم خدمات درمانی کنونی پولِ نوشابه همراه با غذا را حساب می‌کند و عنوان می‌کند شما را مهمان کرده است! البته تیم تبلیغاتی کم‌نظیر قاضی زاده هاشمی که دستمزدشان واقعاً حلال است، توانسته به بخشی از افکارعمومی بقبولاند که اصل غذا، همان نوشابه بوده است!

به هر حال اگر واقعاً وزیر بهداشت و درمان پزشکی اراده جدی ـ و نه نمایشی ـ برای تغییر این باورها دارد، می‌تواند اندکی از توسعه عظیم زیرساخت‌های درمانی که در دوره او رخ داده (اگر واقعاً رخ داده) سخن بگوید و بخشی از این توسعه یافتگی مراکز درمانیِ دولتی را به اهالی هنر اختصاص دهد؛ اهالی که 90 درصدشان ارزش تبلیغاتی برای عکاسی و قرار دادن در آلبوم را ندارند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۱۷
آیا ایشان با مرحوم سلحشور هم دیدار کردند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بهتره بگیم وزیر پزشکان تا وزیر بهداشت. در آمدهای پزشکان را چندین برابر افزایش دادند.
تابناك محترم حالا يكي هم كه تو اين مملكت دارد يك كار مفيد انجام ميدهد و بسيار هم فعال و دلسوز هست آيا انصاف است اينگه به سخره گرفته شود جددا كه ملت قدر نشناسي هستيم ما خدا آخر و عاقبتمان را بخير كند جاي خجالت دارد.
ایشان فقط کمک به هرچه پولدار شدن پرستاران و پزشکان کرده است و هیچ
گل گفتی اما دیر گفتی
باز حداقل اگه ایشون مانور میدن یه کاری برای ملت کردند ... فقط برای مدت 3 ماه بستری در آی سی یو مبلغ70میلیون هزینه بیمارستان به 7 میلیون کاهش یافت به مدد طرح تحول سلامت ... لبخند رضایت بر لبانمان نشست و رنج بیماری کمی سبک شد ... شما گردن کسایی رو بگیرید که عکس و شعارشون بیسته اقدام عملیشون صفر..
تحیلی آبکی به این میگن.
واقعا که همه کارهای ایشون نمایشیه، واقعا! ای کاش مردم واقعیت ها رو می دونستن!
سلام بنده مردی 57 ساله در هفته دوم عید دچار حمله قلبی شدم و اورژانس تهران که ظاهرا موظف است بیماران را به نزدیکترین بیمارستان دولتی منتقل نماید من را به بیمارستان مدرس سعادت آباد انتقال داد و در همان ساعت 5 صبح دکتر متخصص حضور یافت و همراه تیمش علاوه بر آنژیو و زدن بالون اقدام به نصب استنت در محل رگ مسدود شده نمودند . سپس در سی سی یو بیمارستان بستری شدم که با برخورد بسیار خوب و محبت آمیز کارکنان وظیفه شناس آنجا مواجه شدم وخلاصه آنقدر همه چیز درست و خوب بود که برای بالون زدن و نصب استنت دوم هم هفته بعد به همان بیمارستان مراجعه نمودم . اگر این تغییر و تحول در خدمات بیمارستانهای دولتی نتیجه اقدامات وزیر محترم بهداشت بوده بنده به سهم خودم از ایشان بسیار سپاسگزارم .
دوست عزیز لطفا بی انصافی نکنید. توسعه عظیمی در جیب پزشکان محترم صورت گرفته است!!!!
با سلام و خسته نباشید به مجموعه تابناک
وزارت بهداشت صرفا در جهت پرپول شدن جیب دکترها قدم برداشته است. بهتر است مبالغ دریافتی یک دکتر ، یک مدیر بیمارستان ، یک رئیس حسابداری و یا حتی یک رئیس امور اداری را در یک بیمارستان مثلا بیمارستان ....کودکان تهران را کنترل نمائید. مطمئنا به این نتیجه میرسید که در بیمارستان مسابقه "کی بیشتر پول برداره " در حال اجراست، آن هم از بیت المال. آیا حتی یک بازرس برون سازمانی اسناد پرداخت بیمارستانها را کنترل کرده است؟ مطمئنا نه!!!
از آنحائیکه دانشگا ههای علوم پزشگی تابع قانون محاسبات عمومی نمی باشند لذا در صورتیکه نظارتی هم باشد کار بجایی نمی برد زیرا با یک مصوبه هیات امنا ء که اعضاء آن افراد غیر فنی می باشند کل موضوع جم جور می شود واقعیت این است که با افزایش تعرفه میزان دریافتی پزشگا ن افزایش ومیزان پرداختی مردم نیز افزایش پیدا کرد زیراکه قبلا 10% مبلغ تعرفه با نرخ کم را مردم پرداخت می کردند و پس از انجام طرح تحول 6% با نرخ بالا را پرداخت می کردند در این بین فقط شمول بعضی از اعمال براساس بیمه موجب رضایت مردم شده است که هزینه آن را هم بیمه های پایه پرداخت می نمایند
هزینه های بخش دولتی واقعا کاهش پیدا کرده البته با پولی که باید صرف تولید و کار عمرانی و پرداخت بدهی های دولتی می شد اما در بخش خصوصی قیمت چندین برابر شده و بیمه های تکمیلی و طلایی هم کارایی کاملی ندارند و برای کسانی که امروز بدون شغل و بیمه هستند بیمار شدن بدتر از مردن هست
من در جامعه پزشکی فعالیت کرده ام و به جرات می توانم بگویم بهترین وزیر بهداشت پس از انقلاب و یکی از بهترین وزرای کنونی ایشان هستند. برنامه ها و اقدامات ایشان واقعا در جهت کمک به احاد مردم بوده است. لطفا از یکی از دوستانتان که در مجموعه علوم پزشکی هستند در مورد برنامه هایی که در بیمارستان ها پیاده کرده اند بپرسید.
به عنوان يك پزشك جوان از روز اول مثل خيلي از همكارانم مخالف رفتاره و برنامه هاي ايشان بودم و بسياري از حرفها و رفتارهاي ايشون رو پوپوليستي و كاملا غير منطقي ميدونستم اما وقتي به مردم ميگفتيم اعتراض ميكردند كه چون جلوي پول دراوردن شما رو گرفته مخالفشين ... خوشحالم كه كم كم مردم هم دارن متوجه ميشن چه خبره ... برنامه ها و طرح هاي ايشون كاملا به ضرر نسل جديد پزشكان و تازه واردها و حتي قشر محروم جامعه هست و كاملا به نفع پزشك هاي قديمي و جاافتاده كه نيازي به اخذ مجوزها و كار با بيمه ندارن ... ولي ايشان متاسفانه هر نقدي از طرف جامعه پزشكان رو به پول پرستي ربط دادن و به اين شكل رابطه پزشك و بيمار رو هم كاملا به سمت بي اعتمادي پيش بردن و درمقابل ميگفتن پزشكان بزرگ و اساتيد دانشگاه از من حمايت ميكنن و هر پزشكي انتقاد ميكنه دنبال منافع شخصيه ... بله استاد عزيز وقتي برنامه هاي شما امكان هرگونه رقابت با پزشكان قديمي و جاافتاده ها رو گرفته و درامدشون رو چند برابر كرده معلومه از شما حمايت ميكنن و يه پزشك جوان كه تازه مدركشو گرفته بايد چند سال بره تو يك روستا سي شبانه روز در ماه كار كنه برا ماهي دو مليون كه همونم بيمه ها با حداق شش ماه تاخير پرداخت ميكنن. متاسفانه در مناطق محروم كه خودم كار كردم به وضوح ناكارامدي برنامه هاي ايشون رو ديدم... افرادي كه واقعا نياز به درمان و حمايت دارن از دريافت خدمات محروم ماندند و از ان سو پرسنل درماني هم به خاطر عدم حمايت ها و بي توجهي وزارت بهداشت دچار مشكلاتي شده اند كه ايشون به هيچ وجه پاسخگو نيستند
با سلام
من از سازمان های نظارتی، همچون سازمان بازرسی کل کشور تقاضا دارم یک تحقیقی درباره نحوه هزینه کرد بودجه طرح تحول سلامت انجام دهند تا مشخص شود تا این طرح واقعا طرح تحول سلامت بود یا طرح تحول پزشکان، و آنگاه متوجه خواهند شد بودجه بیت المال چگونه در جیب پزشکان سرازیر شده است....
درست است . کارهای زیادی صورت گرفته است. ولی وضعیت بیمارستان ها خراب است . و الان خود بیمارستان ها محل مریض شدن است
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی