بازدید 4802
۲

کی روش را برکنار کنید یا ابزار کارش را بدهید

مهدی خبیری*
کد خبر: ۵۷۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴ 07 April 2016
کارلوس کی روش پرتغالی، مربی شناخته شده ای در دنیای فوتبال است و به خوبی قوائد و مسائل حرفه ای این رشته ورزشی را می داند. متاسفانه اظهار نظرهای برخی از مسئولان باعث شده است کی روش مجبور به عکس العمل های غیر متعارف شود. 
رفتار شناسی عکس العمل های کی روش در سال های اخیر نشان می دهد که ریشه بسیاری از اظهارات سرمربی تیم ملی فوتبال به دنبال برخوردهای غیر حرفه ای مدیران داخلی فوتبال بوده است.

ایرانی ها به کمبودها و نبود نیازهای اولیه درحوزه های مختلف عادت کرده اند اما این موضوع برای مربیان خارجی قابل درک نیست، زیرا آنها برای اجرای برنامه های خود نیازمند امکانات و تجهیزات کافی هستند. 
کی روش کارنامه خوبی در مدت حضورش در ایران داشته است، این مربی چهره هایی را به فوتبال ملی معرفی کرده که در حال حاضر سرمایه ملی به شمار می روند. باید به مشکلات فوتبال ایران، واقع بینانه نگریست. نقدها باید از طریق مجاری خاص و مشخص به کادر فنی تیم ملی و دیگر مسوولان منعکس شود و نباید اختلاف نظرها رسانه ای شود، زیرا این امر بازتاب نامطلوبی را در سطح جامعه به وجود آورده است.

تشکیل کمیته فنی برای رصد عملکرد کادر فنی تیم ملی الزامی و ضروری است و اعضای متخصص این کمیته می توانند تمام برنامه ها، رفتار و عملکرد مربیان تیم ملی را زیر نظر بگیرند و باید در جلسات کارشناسی پاسخگوی کمیته فنی باشند.
بطور مثال در برکناری «والدیر ویه را» برزیلی از هدایت تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام جهانی 1998 فرانسه ، این مربی مقبولیت خاصی بین مردم و اهالی فوتبال داشت، اما جمع بندی نظرات کارشناسان کمیته فنی فدراسیون فوتبال این بود که ویه را عملکرد قابل قبولی در تیم ملی نداشته است. در نهایت، ویه را با وجود حمایت افکار عمومی از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال برکنار شد اما هیچگاه شاهد بروز چالش و حواشی خاصی در این زمینه نبودیم .

به همین علت یک کمیته فنی متخصص می تواند بسیاری از مشکلات کنونی تیم ملی را کاهش دهد و اگر قرار بر قطع همکاری با سرمربی معروف پرتغالی است باید به شیوه و در کمال حرفه ای گری انجام شود ، در غیراینصورت باید ابزار کار این مربی بزرگ را فراهم کرد تا او بتواند آبروی خودش و فوتبال ایران را حفظ کند.

*نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
كيروش مربى بزرگى است قددرش را بدانيم
كيروش مربى بزرگى است قددرش را بدانيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار