بازدید 24156

دبیرکل فدراسیون فوتبال بعد از افتضاح میزبانی، کیروش را فراری داد +ویدیو

تنش آفرینی مکرر اسدی با کیروش در حالی رقم می‌خورد که تصور می‌شد با حضور اسدی در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش حداقل برای حمایت از مهره خودش، به فدراسیون پول تزریق می‌کند اما متاسفانه دبیرکل فدراسیون فوتبال نه تنها در این بخش نتوانست از دوستانش در سئول شمالی منابعی را وصول کند، بلکه در سایر اتفاقات از جمله افتضاح سلب میزبانی ایران در بازی با تیم های عربستان نیز کارنامه سیاهی از خود بر جای گذاشت.
کد خبر: ۵۷۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 05 April 2016
بی‌کفایتی دبیرکل فدراسیون فوتبال در تامین نیازهای اولیه تیم‌های ملی فوتبال ایران و فشاری که از این ناحیه به کارلوس کیروش وارد آمده، باعث شد تا سرمربی تیم ملی کشورمان امروز مجدداً بر استعفایش تاکید کند؛ اتفاقی که اگرچه با پیش‌تر با مخالفت وزیر ورزش -به واسطه فشار افکارعمومی- همراه شده بود اما شواهد نشان می‌دهد، محمود گودرزی و همکارانش نیز از این اتفاق رضایت قبلی دارند!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال به درخواست وزارت ورزش برکنار شد (بنابر گفته علی کفاشیات) و پست دبیرکلی فدراسیون -به عنوان کرسی تعیین کننده در انتخابات فدراسیون- به علیرضا اسدی چهره نزدیک به محمود گودرزی وزیر ورزش، سپرده شد، اختلاف کارلوس کیروش با بدنه اجرایی فدراسیون به اوج خود رسید و تنش اسدی و کیروش منجر به خداحافظی کیروش از تیم ملی شد.

وزارت ورزش و جوانان در ابتدا از اسدی به عنوان مهره خود حمایت کرد اما وقتی فشار افکارعمومی برای حفظ کیروش به اوج رسید، کفاشیان و اسدی به تکاپو افتادند که کیروش را حفظ کنند. وزارت ورزش نیز وعده داد که منابع مالی و امکانات لازم برای تمرین دادن و حمایت از تیم را تامین کند؛ اتفاقی که تاکنون نیافتاده و عزم کارلوس کیروش را برای ترک تیم ملی ایران راسخ‌تر از قبل ساخته است.

این شرایط تنش آفرینی مکرر اسدی با کیروش در حالی رقم می‌خورد که تصور می‌شد با حضور اسدی در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش حداقل برای حمایت از مهره خودش، به فدراسیون پول تزریق می‌کند اما متاسفانه دبیرکل فدراسیون فوتبال نه تنها در این بخش نتوانست از دوستانش در سئول شمالی منابعی را وصول کند، بلکه در سایر اتفاقات از جمله افتضاح سلب میزبانی ایران در بازی با تیم های عربستان نیز کارنامه سیاهی از خود بر جای گذاشت.

در این اوضاع، امروز علی کفاشیان در مورد مشکلات مربوط به تیم ملی گفت: «خوشبختانه این بار تیم ملی با قدرت به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رسید چرا که ما قبلاً حتی برای رسیدن به دور نهایی هم دغدغه داشتیم. بر همین اساس امروز برای رفع مشکلات تیم ملی در جلسه‌ای 4.5 ساعته با کی‌روش، او خواسته‌های همیشگی‌اش را مطرح کرد و اعلام کرد که دور دوم دیگر مثل دور اول نیست و در این مرحله کار سختی داریم چون همه تیم‌ها با تدارک کامل برای صعود به جام جهانی می‌آیند و اگر مشکلات فعلی که در حال حاضر وجود دارد ادامه‌دار باشد کار برایم مشکل است و نمی‌توانم آبروی چندین ساله‌ام را بگذارم و بعداً پاسخگو باشم.»

کفاشیان ادامه داد: «در هر صورت کی‌روش معتقد بود که با یک مقدار تسهیلات می‌توان به راحتی به جام جهانی رفت و از من خواست که به شرط برطرف شدن مشکلات بماند و در غیر این صورت از من خواست که اجازه بدهم که او برود که در پاسخ به وی گفتم دیگر این موضوع در اختیار من نیست و چون حالا کاندیدا نیستم بعداً این طور استنباط خواهد شد که چون نمی‌خواستم بمانم کی‌روش را رد کرده‌ام برود.»

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح نمود: «کی‌روش تقاضای زیادی ندارد و فقط امکانات می‌خواهد و درخواست‌هایش نیز قابل اجرا است. او از دولت و وزارت حمایت می‌خواهد تا از رقابت‌های پیش‌رو سربلند بیرون بیاید. واقعاً تأمین یک بودجه 25 میلیاردی برای تیم ملی دشوار نیست و ما به راحتی می‌توانیم با چنین اعتباری به جام جهانی برویم که حضور در این رقابت‌ها خودش 50 میلیارد پول برای ما به همراه خواهد داشت و این یعنی هزینه‌هایی که کرده‌ایم بیشتر از آن هم در خواهد آمد.»

کفاشیان اما در بخشی از اظهاراتِ عجیبِ امروزش علت عدم کمک مالی وزارت ورزش را استمرار ریاستش در فدراسیون فوتبال خوانده و کارلوس کیروش را برای ترک ایران دودل خوانده است. شاید همین گفته‌های کفاشیان باعث شد تا کیروش مجدداً بر رفتنش تاکید بورزد. کیروش در نامه‌ای به زبان انگلیسی در صفحه فیس بوک خود چنین نوشت:

دبیرکل فدراسیون فوتبال بعد از افتضاح میزبانی، کیروش را فراری داد

«دوستان عزیزم، همان طور که همه شما می دانید، نامه استعفای من از تیم ملی ایران روز 14 فوریه به فدراسیون داده شد. این کار اجتناب ناپذیر بود. دلایل استعفا را همه می دانند و تنها به شرایط کار در تیم ملی مربوط است. این شرایط، قول هایی که دائما زیر پا گذاشته می شد، عدم حمایت از بازیکنان ما، نبود امکانات و نبود روحیه جاه طلبی در فدراسیون برای رسیدن به جام جهانی 2018.

چیزی تغییر نکرده است. من تصمیم گرفتم تا این نامه را برای شما بنویسم تا شما از شرایط مطلع شوید. تاکید می کنم: چیزی تغییر نکرده است. اتفاقاتی که در چند ساعت اخیر رخ داد، مانند همیشه، از سوی همان کسانی است که می خواهند این توهم را ایجاد کنند که نگرانی ما بی مورد است. اما واقعیت این است که 150 روز پیش از اینکه ایران بازی های برای رسیدن به روسیه 2018 را آغاز کند، در دیداری خانگی که می تواند مقابل قطر یا عراق باشد، ما همچنان در حال بحث و مجادله در مورد امکانات و شرایط تیم ملی هستیم.

دوستان عزیزم

تنها اطلاعات غلط و اشتباه می تواند از نادیده گرفتن بدتر باشد. اطلاعات غلط و اشتباه افراد را مغرور و مسئولیت ناپذیر می کند. اما در این مورد، تنها اطلاعات غلط و اشتباه داده می شود. ما با افرادی روبرو هستیم که فکر می کنند و معتقدند که بقیه احمق هستند. آنها فکر می کنند که فقط خودشان عقل دارند. اما ما احمق نیستیم. بازیکنان ما احمق نیستند. و هواداران فوتبال ایران هم احمق نیستند.
این چیز جدیدی برای ما نیست. اگر چنین افرادی را در راس کار قرار دهید، خودشان را همه کاره می دانند. آنها سعی می کنند تا بقیه را احمق فرض کنند؛ با دادن قول های دروغ و اطلاعات غلط. البته این مسئله جدیدی برای ما نیست.

شاید آنها نمی توانند تشخیص بدهند که ما چه چیزهایی را می فهمیم. آنها نمی دانند که ما می دانیم آنها افرادی حسود با رفتاری دشمنانه و ناامید کننده هستند. آنها نمی دانند که ما آماده ایم آنها را ببخشیم و در عین حال، آماده ایم تا آنها را فراموش کنیم؛ بنابراین این زمان را دارند تا تصمیم بگیرند.

دوستان عزیزم

در این چند روز آخر در این کشور زیبا، از اینکه در شرایط مساعد قرار نداریم، عمیقا ناراحتم اما دانستن این مسئله چیزی را برای تیم ملی تغییر نمی دهد. کاری برای آینده تیم ملی ایران انجام نمی شود. و به آنهایی که تلاش می کنند تا با دادن اطلاعات غلط، هواداران را گول بزنند، توصیه می کنم، داستان ملا نصرالدین که می خواست سقف خانه اش را دوباره بسازد را بخوانند. گذشته معمار آینده است. اما آنها را نمی توان به طور همزمان زندگی کرد. اکنون زمان آن است که بین ایستایی و خلاقیت، سکون یا ماجراجویی، بهانه یا موفقیت، یکی را انتخاب کنیم.

به امید آینده
کارلوس کی روش
»

ویدیویی از استعفای کی روش تا حمایت های پیروانی از کی روش در برنامه نود را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 48
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۴۰
همیشه امکانات تیم ملی همین بوده و تو دوره کیروش این امکانات چند برابر شده حرفهای آقای کیروش بهانه هست برای زمانی که تیم به جام جهانی نرفت وگرنه برای چی 5 سال قبل این حرفها رو نمیزد؟
اقاي رييس جمهور عاجزانه در خواست ميكنم. كيروش را نگهداريد
ما هم قول ميدهيم از شما حمايت كنيم !
و صميمانه با مشكلات بسازيم
متاسفانه باند و باند بازی جای قانون و عدالت رو گرفته و فقط منافع لحظه ایی شخصی برای بی مسئولین مسئول ارجحیت داره.چون تو این کشور مدیر به دنیا میان نه ساخته بشن
واقعا از دولت تدبیر بعیده ، تاریخ داره تکرار میشه ، مثل زمانیکه علی آبادی رییس بود . لجبازی و لجبازی و .... آیا امیدی به تدبیر هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من نمیدونم چرا همیشه منافع شخصی بر مناقع ملی تاثیر میگذارد.
اگر کیروش برود اوج بی لیاقتی وزیر ورزش مشخص خواهد شد.
نمایندگان باید این وزیر را استیضاح کنند. چون ایشون نه به جوانان اهمیت میدهد نه با ورزش کاری دارد!
مربی خوبی رو داریم با ضعف مدیریتی از دست میدیم. تا سرمایه گذاری های درست در حال حاضر انجام ندیم و با مربیای بزرگ کار نکنیم در آینده موفق نمیتونیم بشیم. نیروهای فعلی داخلی کشورمون باید در کنار بزرگان دنیا قرار بگیرند تا بزرگ بشن. فوتبال با کی روش میتونست همون کاری رو کنه که والیبال با ولاسکو...
این آقای اسدی و تیمش هر کاری که لازمه انجام میدهند تا عده ای را که دوست ندارن بی ابرو و از فوتبال خارج کنند و البته چیزی که توی این مسیر براشون مهم نیست آبروی ایران و یا سربلندی تیم فوتبال.
شخصا به هیچ عنوان از کی روش حمایت نمیکنم ولی این آقای اسدی بدجور تشنه قدرت و با عرق ملی یا ارق ملی بیگانه است .
باید از اینجور گروها که به خاطر قدرت گرفتن همه چیز رو فدا میکنن ترسید.
تازه توی این مدت هم که شاهکار کرده
فقط باید تأسف خورد . رفتار های بچه گانه برخی باعث می شود در میدان های ورزشی سرافکنده باشیم .
موفقیت تیم ملی نیازمند یک سری شرایط و امکانات می باشد و نمی توان بدون در نظر گرفتن امکانات مناسب به پیروزی های خوبی رسید . این را به خوبی مربی با تجربه ای مثل کی روش درک می کند ولیکن مسئولین ورزشی کشور ما این را درک نمی کنند چون همیشه به فکر پست و مقام و منم منم های خودشان می باشند . همانگونه که در دوره های قبلی چندین سال ایران به جام جهانی نرفت و کسی هم پاسخگو نبود که چرا ؟
سلام،کسانیکه در جهت تضعیف آقای کیروشقدم برمی دارند اینهاهمسو با منافع عربستان می باشند.
این وزیر ورزش بدرد نمی خورد خود را ارباب می داند و مربی تیم ملی را نوکر!
کارلوس عزیزمطمعن باش هیچ کدام از مسولین در فدراسیون فوتبال مقصر نیستنند تمام اشتباهات از چسب میز است که انهارا رها نمی کند.........
هر كس كى روش را فرارى ميده بايد پاسخگو باشد او مربى كار بلدى است خيرش به فرهنگ وپوليستكه به ورزش مياورد
اقای اسدی با اومدن کیروش حال و هوای تیم ملی عوض شده تنها کشوری هستیم بدون بازی تدارکاتی این همه افتخار نصیب فوتبال ایران شده از غرور کاذب دست بکش بعدا جوابی به دوستداران پیدا نخواهی کرد
کاش غیر اژ ورزش جاهای دیگه هم کارلوس کیروش داشتیم
یعنی قدرت طلبی و حفظ میز ببین با آدما چکار میکنه،که فردی مثل اسدی.... موفقیتهای تیم ملی هم براش مهم نیست و... البته ما جماعت تو خیلی از موارد اینگونه هستیم.
ازینکه تیم ملی خوب بازی میکند و خوب نتیجه میگیرد و مردم استرس ندارند مسئولین ناراحتن . چون دوست ندارند مردم در آرامش باشند . نمایندگان مجلس نهم بانی این مشکلات هستند چون باعث شدند گودرزی بناچار وزیر شود . و آدمای بهتر رای نیآوردند . بخدایشان میسپارم . درود بر کی روش . پیروانی و بازیکنان
احسنت به این متن قشنگ و روشنگرانه
جمع کنید این فوتبال تونو
يعني فوتبال ايران فداي اسدي بايد كرد!!!!!!!!
آقاي روحاني كليد 25 ميلياردي هم حتي براي فوتبال و كيروش ندارد؟...
سلام. حالا یک نفر از خارج اومده و می خواد یه کار مفیدی انجام بده. هی چوب لای چرخش بذارین.... هی چوب لای چرخش بذارین
بخاطر اینکه ما امکانات تیم ملی خودمون رو تأمین نمی کنیم داره استعفا میده... خیلی واسمون زشته. کاش یک درصد از اختلاص بابک زنجانی رو میدادن به تیم ملی فوتبال تا نتیجه رو ببینن.
چشم بسته میگم حق باکارلوس کی روش است چون وزارت ورزش وشخص آقای شادابیان خیلی راحت دارن رفتن ما به روسیه رو فدای دعوای حیدری نعمتی خودشون میکنن. جناب کی روش فقط کسایی ...ن که ملت رو نادیده میگیرن. ما دوست داریم.
اگر كيروش برود بازي هاي تيم ملي را تحريم مي كنيم.
با سلام خدمت دوستان به شخصه من دیگه خسته شدم از دست وزارت ورزش و آقای اسدی یه آدم درستی مثل کیروش که عملش ثابت میکنه که چه وزنه خوبی برای ایران هست ولی وزارت ورزش و آقای اسدی تلاش میکنن که تیم ملی نتونه به جام جهانی بره و چون میخوان طرفدار عربها باقی بمونن آقای اسدی به عمل حرف برآید به سخندانی نیست د...
چرا نمايندگان مجلس نسبت به خواست مردم بي تفاوت هستند ، بايد با وزير... ورزش و دار و دسته منفعت طلبشان برخورد كرده و استيضاح نمايند و اين خواست مردم است .
اسدی اینکاره نبود .. ...وقتی افراد .... و بی تجربه ذر راس کار باشند نتیجه همینه
دولت روحانی در فوتبال گند نزده بود که این هم گند زد.
آقای روحانی اجازه ندهید این وزیر... ورزش بیش از این به محبوبیت شما ضربه بزند.
آقای دکتر اسدی لطفا برو
از دولت تدبير و اميد در اين زمينه انتظار بيشتري داشتيم .تا از حاشيه سازي افرادي مثل آقاي اسدي جلوگيري كرده و مربي با كلاسي مثل كي روش حفظ شود.
یکی یک کاری بکنه
این چه وضعشه آخه؟!!!!
این که چیز عجیبی نیست مستر کیروش ، این ی چشمه از دریای بی کران بی لیاقتی وزارت ورزش است.
انشاالله می رود و از مربیان با دانش و با تجربه داخلی از جمله قلعه نوعی و مایلی کهن که دارای عناوین قهرمانی جهان هستند استفاده می کنیم
بی کفایتی امروزمدروزه فقط بایدبلدباشی حرفهای قشنگ بزنی وکم وکاستهاروبندازی گردن قبلیا فوتبالمونم که تابه حال فقط به خاطرکیروش نتیجه میگیره روبایدزمین زدتاکلکسیون تکمیل بشه بارک ا...آقای اسدی بارک ا...احسنت به این همه لیاقت شماتاوقتی فوتبال تعلیق نشه دست برنمی داری نه بارک ا...
ننگ جاودانه پذیرش عدم امنیت در ایران بر پیشانی این فدراسیون و کسانی که به هر شکل میتوانستند جلوی این را بگیرند و سستی کردند برای همیشه بافیست.
آقا ول کنین این کیروش رو.... با این اوضاع اقتصادی مملکت چقدر پول می خواهید بابت کیروش هزینه کنید. چه جام جهانی بریم و چه نریم فرقی نداره...اگه هدف معرفی کشورمون به جهانه که بابت مسئله هسته ای همه دنیا مارو میشناسن.
چقدر رفتار و عملکرد وزارت ورزش شبیه دولت قبله
اگه میخواستیم که همینجوری بمونه که دیگه رئیس جمهور جدید انتخاب نمیکردیم . میذاشتیم همون آقای علی آبادی و دار و دستش سر کار باقی بمونن. بابا صد رحمت به علی آبادی.
تا بوده همين بوده....
قحط الرجال هست و کسی نیست جایگزین آقای اسدی بشه آقای گودرزی هم فقط نگاه میکنن فقط نگاه میکنن ،قطر ورزشگاه میزنه برای تعدیل هوا توش باران مصنوعی میاد اینجا تو ایران یه چمن تمرینی مناسب نداریم اسدی با کی روش نمیسازه برادر من مایلی رو بیارین با هم بسازن دیگه، کبوتر با کبوتر باز با باز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست