بازدید 18547

چرا راهی به جز انصراف از لیگ قهرمانان آسیا نداریم؟

بعید است، نمایندگان ایران حتی جزو چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار گیرند و اگر قرار باشد بر سوابق و پیش‌بینی‌ها تکیه کرد، نمایندگان ایران شانس بالایی برای به دست آوردن قهرمان آسیا ندارند. در واقع ایران در شرایطی هزینه سنگین پذیرش ناامنی‌اش را برای بازی با تیم‌های سعودی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد پرداخت که در مقابل هیچ افتخار و قهرمانی ورزشی در دسترس نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران نیست.
کد خبر: ۵۷۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ 31 March 2016
فدراسیون فوتبال ایران با پیش انداختن سه تیم باشگاهی کشور، تلاش کرده مسئولیت پذیرش ننگ میزبانی بازیهای ایران در کشوری ثالث را به گردن باشگاه بیاندازد اما آیا باشگاه‌ها تن به چنین ننگی خواهند داد یا از حضور در مسابقاتی که احتمال قهرمانی‌شان در آن بسیار اندک است، تا بازگشت میزبانی به ایران خودداری خواهند نمود؟

به گزارش «تابناک»؛ پس از حوادث سفارت عربستان در ایران، مسئولان فوتبال عربستان در اقدامی سیاسی و تبلیغاتی، ایران را کشوری ناامن جلوه دادند و از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خواستند تا میزبانی بازی های مشترکشان با ایران در جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا (جام باشگاه‌های آسیا) و همچنین سایر رویدادهای بین‌المللی در کشوری ثالث به وقوع بپیوندد.

عربستان کشورهای امارات و قطر را پیشنهاد داده بود و در مقابل علی کفاشیان به جای آنکه واکنشی شبیه به ایرانی وطن‌پرست داشته باشد، همصدا با عربستان گفت: «برای ما برگزاری بازی‌ها در امارات بهتر است، چون در این کشور هم ایرانی‌های زیادی حضور دارند و هم راه نزدیک است. همچنین پروازهای زیادی هم از ایران به امارات صورت می‌گیرد و به همین دلیل می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم»

در روزهای بعد مشخص شد، با فدراسیون فوتبال ایران و عربستان درباره انتخاب میزبان مذاکره و بر «عمان» به عنوان گزینه نزدیک به ایران توافق شده است. بر این اساس بازیهای که تیم‌های عربستان در مقابل ایران خواهند داشت، در امارات و قطر برگزار می‌شود و بازیهایی که قرار بوده به میزبان ایران برگزار شود، در عمان برگزار خواهد شد.

پس از آنکه نقدها درباره عملکرد مسئولان فدراسیون فوتبال بالا گرفت، خط خبری تازه‌ای توسط فدراسیون فوتبال در پیش گرفته شد که مطابق با این خط خبری توپ این ننگ که دقیقاً متوجه کفاشیان و دبیرکلش اسدی بود، بر گرده باشگاه‌ها گذاشته شد و متاسفانه برخی باشگاه‌ها نیز خواسته یا ناخواسته در بازی کفاشیان افتادند.

مطابق با این بازی، عنوان می‎‌شود که باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی میزبانی در کشور ثالث را پذیرفته‌اند و این گونه تبعات چنین فاجعه‌ای از گردن فدراسیون برداشته می‌شود؛ رویکردی که البته اشتباه است، چراکه افکارعمومی همچنان فدراسیون فوتبال را مسئول بی‌کفایتی در دفاع از حداقل حقوق ایران در حفظ میزبانی و رد ادعای ناامنی ایران می‌داند.

در این میان به نظر می‌رسد اگر قرار بر رفتن زیر این بار میزبانی کشور ثالث می‌رفتیم، گزینه‌هایی به مراتب بهتر از عمان وجود داشت و در مقابل نباید با گزینه‌های نظیر قطر و امارات همراه می‌شد. عراق، تاجیکستان و حتی ترکیه کشورهایی بودند که می‌توانستند جوی به مراتب بهتر از عمان در مسابقات بین المللی برای ایران داشته باشند، چرا که بازی ایران در یک جزیره متروکه، تفاوتی با بازی در عمان ندارد اما در مقابل میزبانی عربستان در امارات و قطر، میزبانی در یک کشور عربی متحد با فاصله اندک از ایشان است.

در مقابل بعید است، نمایندگان ایران حتی جزو چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار گیرند و اگر قرار باشد بر سوابق و پیش‌بینی‌ها تکیه کرد، نمایندگان ایران شانس بالایی برای به دست آوردن قهرمان آسیا ندارند. در واقع ایران در شرایطی هزینه سنگین پذیرش ناامنی‌اش را برای بازی با تیم‌های سعودی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد پرداخت که در مقابل هیچ افتخار و قهرمانی ورزشی در دسترس نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران نیست.

با این اوصاف در واقع فدراسیون فوتبال ایران و این تیم‌های باشگاهی، امنیت و اعتبار کشور را برای «هیچ» معامله می‌کنند و در این بازی، برنده اصلی، کنفدراسیون فوتبال آسیا است که از حضور نمایشی ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اسپانسرهای بیشتری به دست می‌آورد و درآمد بیشتری به جیب می‌زند. آیا فدراسیون فوتبال ایران به همین سادگی منافع باشگاهی و منافع کنفدراسیون فوتبال آسیا را به منافع ملی ترجیح می‌دهد؟ امیدواریم چنین نباشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۳۶
انصراف از بازی ها بهترین راه است
کفاشیان هم فوتبال را بباد داد هم ابروی ورزشی کشور را و هم حیثیت ملی را،من بعنوان یک مدعی العموم از وی شکایت خواهم کرد
به نظرم چنین اتفاقی که افتاده مناسب تر باشد تازمینه رفع تنش فراهم شود
اسدی همونی نیست که کی روش از دستش داره از ایران میره ؟!!!
واقعا برای کشور متاسفم که مسيولان ورزشی بی لیاقتی مثل آفای کفاشیان داره و باید تن به چنین خفتی بدهند
كفاشيان همواره سازش كار و ننگ پذير بوده ؛ عملا يك مدير خنثي با خنده هاي بي جهت !!!
خود کرده را تدبیر نیست
چرا ؟وتاکی باید ایران در مقابل جنایات عربستان کوتاه بیاید؟
آیا جنایات عربستان از اسراییل کمتر است ؟
عربستان در سال 65-66ایرانیها در عربستان قتل عام کرد وزنان ایرانی به اسارت بردندوبعد از آن هم در مکه حرم امن الهی به نوجوانان ایرانی تجاوز کردند وبالای هزار نفر ایرانی را قتل عام کردند. ولی دریغا از مجلس ایران که حتی یک بیانیه در محکومیت آل نجس سعودی منتشر نکردند آن انتظار دارند دوباره رای بیاورند.
جنایات عربستان در حق ملت ایران از جنایت اسراییل هم بیشتربود حال چطور عربستان را تحریم نمی کنیم؟
جای بسیار تاسف وتعجب است .کم مانده از ناراحتی قلبم منفجر بشه خدایاااااااقدرتی به عطا کن تا یک شبه عربستان را باخاک یکسان کنم واز صفحه روزگار نابود،نابود کنم.
تعلیق بشیم،منحل بشیم،نابود بشیم ولی زیر این خفت نریم.
جالبه که الان دو یا سه هفته است که تابناک به این موضوع اشاره میکنه ولی رگ وطن دوستی و ایرانی بودن هیچکس تا به الان باد نکرده ! من نمیدونم این قبول خفت و حقارت تا کی باید گریبانگیر ما باشه ؟ این ایران ما شان و مقامش خیلی بالاتر از اینه که همینطور آهسته آهسته به دلیل ندانم کاریها لگد مال یه مشت کشور بی وجود حاشیه خلیج فارس میشه
واقعا جای تاسف داره ای کاش ایران یکبار اقتدار خودش رو نشون میداد ودر این مسابقات شرکت نمی کرد
هر کدام از این باشگاه ها دراین ننگ شریک شوند طزفداران خود را از دست خواهند داد
مسؤول أين ننگ افرادي هستند كه به سفارت حمله كردن.
به نظر من تیمها نباید زیر بار این ننگ بروند و اگر رفتند باید هیچ تماشاگری به دیدن این بازیها نرود و آن را تحریم کنند.
چرا ایران قبول کرده که در قطر یا امارات بازی کند. واقعا خفت بار است. مگر کشورهای پیشنهادی نباید مورد توافق هر دو کشور باشند؟
ایران بهتره کلا از ورزش استعفا بده با این اوصاف!!!
درووودبه شرفت،بسیار موشکافانه و عالی...دروود به غیرتت وطن پرست
حداقل کشور میزبان رو ترکمستان یا یکی از کشورهای شمالی معرفی میکردید یکم عربها به زحمت میافتادند نه عمان که بیخ گوششونه!
بهتر کمی فرهنگ پیدا می کنیم.خوب شد ازمون گرفتن.
بهتر بود تیمها رو خراب نمیکردید
اما انصراف از بازیها با ننگ میزبانی در کشور دیگه تبدیل به پیروزی خواهد شد
کاملا صحیحه،و بازی در هرکجا بجز ایران خیانت به وطنه
خیلی شرم اور است که میگید چون ما در لیگ قهرمانان هیچی نمیشیم پس انصراف بدیم پس این همه ادعا که لیگ ما فلان و فوتبال ما فلان همه اش ........ است. خوب میدانیم که اگه کل فوتبالمان را تعطیل کنیم کسی نخواهد گفت که اغا یکی نیامده.
اگه تیم فولاد خوزستان هم توی این تیمها بود، بازهم همین حرفها را میزدی؟
چرا وقتی فدراسیون جهانی به سه کشور اجازه برگذاری مسابقات شان را در ایران میدهد بعد خودمان عملا تائید مکنیم در کشورمان امنیت نیست
سلام درود برسایت تابناک اگر تیم های باشگاهی م قدری عرق وطن دوستی داشته باشند مسلما بازی درگشور ثا لث راجز خاک پاک جمهوری اسلامی ایران راکه امن ترین کشور خاور میانه حتا در دنیا است قبول خواهند کرد عربستا ن صعودی نوکر دست بسته امریکااست من امسال واجد شرایط اعزام به حج هستم ولی تازمانی که عربستان از ایران عذر خواهی نکند بحج نخواهم رفت حیف که خانه خدا دست این ادمهای بی لیاقت است
چرا عراق انتخاب نشد؟
اونجا که خیلی راحت تر بودیم!
با سلام
بهتر است عطایش را به لقایش به بخشیم و باشگاهها از ادامه مسابقات انصراف دهند . هوادار تیم های باشگاهی ایران
فوتبال ما از سر تا پاش ضرر واسه کشور و زالو هستش برای بیت المال
من یه پرسپولیسی هستم نظر شخصی من این که زورمون بزنیم از طریق شکایت به فیفادادگاه حکمیت ورزش به حقمون برسیم اگه نشه بهتر انصراف بدیم درست که دوسال هم محروم میشیم اما حساب این که اگه سال دیگه ما هم (پرسپولیس )جزتیمهایی باشیم که سهمیه میگیریم اما اگه قرار باشه وقتی سهمیه گرفتیم بازیهامون تو یه کشور دیگه باشه به چه درد میخوره پس بهتر انصراف بدیم زیر بار همچین چیزی نریم من فکر میکنم نظر استقلالی ها هم همین باشه
هزینه های این اقدام را باید کسانی که از دیوار سفارت ها بالا می روند بپر دارند
چرا فرا فکنی می کنید.
تشکر از تابناک عزیز که حرف دل مردم را می زند...
اکثرا مردم خواهان کناره گیری از مسابقات هستند. عربستان حتی میزبانی لبنان را هم قبول نکرد و این اوج توهین هست.
به نظرم عدم حضور ایران‏ باعث افت شدید کیفیت بازی ها خواهد شد و همانطور که اشاره کردید چیز خاصی هم از دست نخواهیم داد.
شرکت نکنیم تیم ملی از جام جهانی محروم میشه..؟
ننگ و نفرین بر کسانی که مایه آبروریزی ایران عزیز می شوند و یرای بدست آوردن پست تن به هر خواری می دهند
چرا برا حج عمره اينقد شلوغ بازي در نياوردي
حتی اگر بخت اول قهرمانی هم بودیم نباید قبول می کردیم. چنان که خیلی از مدالهای طلای مسابقات دیگر را به خاطر عدم پذیرش رسمیت اسرائیل صرف نظر کرده ایم و به این عمل خود افتخار میکنیم.
هنوز هم میشود کاری کرد گرچه هزینه اش الان بالاتر رفته است اما باز هم ارزشش را دارد که این هزینه ها را بپردازیم و البته برای جلوگیری از وقوع این چنین حوادثی فدراسیونی محکمتر داشته باشیم.

این میان سکوت سنگین دولتمردان که مسئولیت اصلی صیانت از عزت و حاکمیت کشور را دارند هم خیلی عجیب است.
تشکر از پیگیری تابناک در این موضوع
موافقم
له نظرم باید متاسف باشیم که چندی پیش در عربستان هزاران نفر کشته شدند و لین عربها با پر رویی تمام کشور ما را نا امن جلوه میدهند. هر جند دیر شده اما با توجه به شواهد و قرائن موجود فدراسیون فوتبال ایران باید عربستان را کشوری نا امن اعلام می نمود و متایفانه آهنها با پر رویی تمام میش دستی کردند. آیا به نظر شما اینقدر بی توجهی و بی سیاستی و غافل بودن از معادلات سیاست بین الملل در یک فدراسیون مهم ورزشی قابل پذیرش هست؟ البته عربستانی ها به دنبال بازی دو سر بردند. اگر بازی کنیم ننگ را پذیرفته ایم واگر بازی نکنیم، به راحتی رقبای ایرانی خکد را حذف کرده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار