بازدید 13938

دلیل غیر واقعی بودن نرخ دلار چیست؟

کد خبر: ۵۷۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 30 March 2016
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی ضمن تشریح مشکلات مهم بزرگ اقتصادی و تاکید بر ریشه‌یابی علل آنها، گفت: تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده عامل قیمت غیر واقعی دلار شده است.

محمد سیادت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خراسان، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اصولی باعث برطرف شدن مشکلات اقتصادی می‌شود، در خصوص مشکلات ریشه‌ای کشور نیز اظهار کرد: نفت، اقتصاد نفتی، تزریق غیرمناسب دلارهای نفتی و غلبه فرهنگ بازاری و تجارتی بر فرهنگ تولیدی و صنعتی مشکلات اقتصادی ایران را تشکیل می‌دهند.

وی اقتصاد ایران را دارای محدودیت‌های بسیار خواند و افزود: اگر ریشه‌یابی مسائل صورت نگیرد و واقعیت‌ها را نپذیریم، هیچ تغییری در اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد.

سیادت اظهار کرد: در سال جدید نیز اگر بخواهیم سطحی و ساده به مسائل بنگریم بیماری مزمن اقتصاد ایران که از آغاز پیدایش نفت شروع شده و در دولت‌های مختلف با تغییر شکل همراه بوده است، درمان نمی‌شود.

وی تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده را عاملی برای قیمت غیر واقعی دلار دانست و افزود: اگر درحال حاضر گفته می‌شود تولید داخل کشور را با بحران روبرو کرده به دلیل وجود اختلال دائمی دلارهای نفتی در اقتصاد ایران بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تمامی عوامل باید در کنار یکدیگر چیده شوند و به صورت سیستمی آن‌ها را بررسی کرد.

وی پرهیز از اختلال مداوم دلارهای نفتی را یکی از موارد برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: دومین مسئله‌ای که مشکلات اقتصادی را رقم زده و باید نسبت به آن تصمیم‌گیری شود، بزرگ‌تر شدن دولت و مجموعه حاکمیت است.

سیادت استخدام افراد در بخش دولتی را ساده‌ترین راه برای اشتغال معرفی کرد و گفت: درآمد دولت به کارمندانی داده می‌شود که اثربخشی کمی داشته و بعضا دارای فساد و مشکلات اداری هستند.

وی تولید علم، کالا و ثروت از طریق ارزش افزوده را نیازمند فعالیت فرهنگی عظیم دانست و افزود: درحال حاضر تولید ثروت در کشور بیشتر از طریق واسطه‌گری و دلالی انحام می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به نامشخص بودن استراتژی تولید در برخی کالاها عنوان کرد: با پرهیز از سطحی‌نگری، برخورد کارشناسی شده با مسائل و ایجاد تغییر در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، صنعت، کشاورزی و ... می‌توانیم در اقتصاد ایران تغییر ایجاد کنیم.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران نیز خاطرنشان کرد: کشوری که نتواند سرمایه‌گذاران داخلی خود را متقاعد به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها کند، نمی‌تواند موفق به جذب سرمایه‌گذاران خارجی شود.

سیادت ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشند ضریب ریسک پروژه‌ها را بسیار بالا تعیین می‌کنند و کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار وارد کشور می‌شوند نیز صرفا در بخش‌های نفتی و محدود فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: ورود چنین سرمایه‌گذارانی برای کشور اشتغال‌زایی و منفعت ندارد و با انتقال تکنولوژی و دانش همراه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سطحی‌نگری در جامعه موجب پرهیز از انجام فعالیت سخت شده است، اظهار کرد: می‌خواهیم مسائل را سطحی، شعاری و فرمانی حل کنیم درحالیکه چنین چیزی امکان ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۰
"درآمد دولت به کارمندانی داده می‌شود که اثربخشی کمی داشته و بعضا دارای فساد و مشکلات اداری هستند."
جالبه، و تجار زحمت كش و بدون فساد هستند، همين تجار محترم هستند كه براي پيش برد كارهاي خود به بخش دولتي رشوه مي دهند. توليد كننده جنس از چين وارد مي كنه در جعبه خود بسته بندي مي كنه به اسم توليد وام هم از بانك مي گيره
اين آقاي محترم بهتره يه نگاه هم به سمت خودش بكنه. از نظر من در ايران چيزي به اسم توليد نداريم و اكثر توليد كننده ها دارن فيلم بازي مي كنند تا بتونند از امكانات دولتي استفاده كنند
هر كي هر چي ميگه تابناك بايد پخش كنه؟!
حرف زدن آسان است. شما اگر جای رئیس جمهور فعلی بودید هم اکنون کشور از لبه پرتگاه پرت شده بود. آیا حاصل سی و اندی سال ضعف مدیریت را می توان طی یکی دو سال حل کرد؟ مملکت ما از عدم شفافیت و اطلاع رسانی رنج می برد که این هم در دست دولت نیست. قطعا بده بستانهای کلانی به صورت غیر مناقصه ای در کشور وجود دارد که اخبار آن درز نمی کند.
استاد شما که مظنه دستتونه بفرمایید چطور هواپیمای جنگی نسل پنجم بسازیم
ممنون
مملکت شده فقط و فقط شعارهای توخالی،هیچ هنر و تکنولوژی نداریم.
تابناک این ها صحبت های خیلی مهمی هستند. امسال هم که سال اقتصاد مقاومتی هست باید این موضوع را جز خبرهای اصلی قرار دهی و هی تاکید کنی روی اون ها.
باز افزایش قیمت دلار و بی ارزش تر شدن پول ملی ودر نتیجه تورم بیشتر باشد به کام سرمایه داران و دلالان .
قیمت واقعی دلار 6000 تومان است
با دلار 3500 تومانی تولید در کشور رونق نمیگیرد فقط واردات و قاچاق رونق میگیرد.
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
مطالعه و فکر و بعد حرف...
ناشناس
| France |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
وقتی چیزی سرت نمیشه مجبوری حرف بزنی؟ اصلا دلار 15000 تومان . حرف مفته دیگه
ضمن تایید موارد مطرح شده ،تا زمانی که سیاست اقتصادی را جایگزین اقصاد سیاسی نکنیم چیزی درست نخواهد شد و این اساسی ترین مشکل ماست که حل شدنش نیاز به ... دارد
"درآمد دولت به کارمندانی داده می‌شود که اثربخشی کمی داشته و بعضا دارای فساد و مشکلات اداری هستند."
نگاه جناب ایشان به کارکنان خدوم دولت قابل پیگیری حقوقی میباشد
همه مطالب درست است . البته اگر فروش نفت و درآمد حاصل از آن حیف و میل نمیشدودر تولید نقش پیدا میکرد وضع اینگونه نبود
به زبان ساده ميگويد قيمت دلار بشود ١٠٠٠٠ تومان تا مشگلات به زعم ايشان حل شود
احسنت ومرحبا !!!
کجاست گوش شنوا؟!!
خدایا عقلانیت را بسرزمین ایران اسلامی بازگردان!!!
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
آمین عزیزم
نرخ دلار واقعی نمی شود چون دولت ، با هوا داری از جیب سرمایه داران که نتیجه ی حتمی آن روی گردانی از وضعیت معیشتی زار قشر مستضعف اکثریت جامعه است ، مایل نیست یا نمی خواهد این نرخ به واقعیت برسد.
کو گوش شنوا
بازهم توهین به کارمندان دولت
معلوم میشه آقا زاده ها روی بالا رفتن قیمت دلار بدجور حساب باز کردند
اینکه دلار را گران کنید تا قیمت محصول تولید شده در مقایسه با محصولات خارجی پایین بیاید عاقلانه است یا اینکه بدنبال راههای علمی و صنعتی برای کاهش قیمت تمام شده محصول با کیفیت بالا باشیم؟ یا بدنبال تولید محصولی باشیم که در کشور ما در مقایسه با سایر مناطق با کیفیت بالاتر و قیمت ارزانتر قابل تولید باشد؟ متاسفانه سالهاست به بهانه حمایت از تولید با بی ارزش کردن پول ملی، منابع و زحمات مردم ما را به تاراج میبرند. پیروی از چین و هند لزوما درست نیست!
من به عنوان يه شخص فارغ التحصيل اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبائي واقعا از اين مطلب لذت بردم و استفاده كردم . مرسي
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
به خاطر همینه کشورای معتبر مدرک فارغ التحصیلان دانشگاهای ایرانو با مدرک دیپلم یکی میگیرن عزیزم...
من به عنوان يه شخص فارغ التحصيل اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبائي واقعا از اين مطلب لذت بردم و استفاده كردم . مرسي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
و بنده هم بعنوان یک فارغ التحصیل مهندسی از دانشگاه امیرکبیر تهران واقعا ناراحتم از اینکه در دبیرستان افراد با آی کیوی پایین را جدا میکردند و به رشته های انسانی میفرستادند اگر این کار را نمیکردند الان وضع ما با وجود اقتصاد دانان باهوش خیلی بهتر از این بود
تابناک لطفا منتشر کن
يعني چي ؟! ارزانه و يا گرانه؟!
خوب ، چرا كسى دلش واسه أين مملكت نميسوزه، چرا اقدام نميكنيد، تا كى بايد الله بختگى زندگى كنيم، واقعا اگر تحصيلات و علمش رو داريد كه با صحبت هاتون به نظر ميرسه داريد، مسؤليت داريد بايد اقدام كنيد
دلار را بکنید 10000 تومان . بعدش بگید قیمت انرژی با فوب خلیج فارس فاصله داره . بنزین را بکنید لیتر 10 هزار تومن . تا مردم بدبخت زیر بار تورم له بشن . تا 4 تا تولید کننده زپرتی شاید یک اشغالی تولید کنه به بورکینافاسو صادر کنه.
مشکل تولید در ایران ،نا اطمینانی است نه قیمت ارز
الان 40 ساله در امارات متحده عربی هر یک دلار مساوی با 1.365 درهم محاسبه میشه . تازه ما فرهنگ داریم .قدمت داریم . سواد داریم . ولی اونها از ما جلوترند .چرا ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار