بازدید 13542
ادامه رقابت های مقدماتی انتخابات آمریکا؛

پیروزی چشمگیر ساندرز بر کلینتون در دو ایالت مهم

روز شنبه 26 مارس، رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات آمريكا در حزب دموكرات، در ايالات آلاسكا، هاوايي و واشنگتن ادامه يافت. نتايج برآمده از رقابت هاي اين ايالات، گوياي آن است كه برني ساندرز با اختلاف قابل توجهي از كلينتون ديگر نامزد دموكرات پيشي گرفته است.
کد خبر: ۵۷۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 27 March 2016
پیروزی چشمگیر ساندرز بر کلینتون در دو ایالت مهمروز شنبه 26 مارس، رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات آمريكا در حزب دموكرات، در ايالات آلاسكا، هاوايي و واشنگتن ادامه يافت. نتايج برآمده از رقابت هاي اين ايالات، گوياي آن است كه برني ساندرز با اختلاف قابل توجهي از كلينتون ديگر نامزد دموكرات پيشي گرفته است.

به گزارش «تابناك» به نقل از پايگاه خبري «يو اس اي تودي» شنبه 26 مارس برابر با هفتم فروردين رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ايالت هاي آلاسكا، هاوايي و واشنگتن براي حزب دموكرات ادامه يافت و نتايج كلي برآمده از اين انتخابات، گوياي آن است كه برني ساندرز در ايالت آلاسكا حدود 80 درصد آرا و در واشنگتن نيز بيش از 70 درصد آرا را به دست آورد.

از رويدادهاي قابل توجه چند روز اخير انتخابات آمريكا، مي توان به درگيري شديد تدكروز و دونالد ترامپ در میان نامزدهاي جمهوري خواه اشاره كرد كه در اين ميان، موضوع حتي به مسائل شخصي و خانوادگي آنها نيز تسري پيدا كرد و به نيش و كنايه هايي در حوزه مسائل شخصي کشیده شد.

در اين ميان، در رقابت هاي انتخاباتي دموكرات ها نيز در حين سخنراني، برني ساندرز در شهر پورتلند ايالت اوريگان، يك پرنده كنار تريبون او نشست كه اين رويداد با حواشي فراوان همراه و به سوژه اي براي خبرنگاران تبديل شد. ساندرز بلافاصله پس از اين اتفاق گفت: «شايد اين پرنده براي دنيا پيام آور صلح باشد».

يكي ديگر از موضوعات قابل اشاره رقابت هاي انتخاباتي آمريكا، توئيت جديد تد كروز نامزد جمهوري خواه است كه با انتشار تصويري از هيلاري كلينتون نوشته است: دونالد ترامپ واقعي جمهوري خواه نيست.

هيلاري كلينتون، نامزد پيشتاز دموكرات ها نيز با انتقاد از جمهوري خواهان در رابطه با نمايش تصوير بد از مسلمانان آمريكا در صفحه توئيتر خود نوشت: «اينكه جمهوري خواهان از مسلمانان آمريكا تصوير بد ارائه مي دهند، اشتباه است و نتايج معكوس خواهد داد».

كلينتون همچنين در جمع هواداران و خبرنگاران گفت: «من براي شور و شوق همه هواداران حتي هواداران مخالف احترام قائلم، ولي چيزي كه مي خواهم همه بدانند اين است كه من تا اينجاي رقابت ها نسبت به ديگران آراي بيشتري كسب كرده ام و حتي آمارها نشان از آن دارد كه شرايط اين بازه زماني من نسبت به آراي كسب شده باراك اوباما در سال 2008 نيز بهتر است».

برني ساندرز نيز در جريان رقابت هاي روز شنبه با اظهار رضايت نسبي و اميدواري از اقبال مردمي نسبت به خودش تأكيد كرد: «ما در حال اوج گرفتن هستيم و مي رويم كه آراي ايالات را يكي پس از ديگري كسب كنيم». او كه از پيروزي در واشنگنتن بسيار خوشحال بود، اين اتفاق را پلي براي پيروزي در ادامه رقابت هاي انتخاباتي خود دانست.

جزئيات نتايج انتخابات روز سه شنبه نشان از آن دارد كه در ايالت آلاسكا، برني ساندر 80.8 درصد آرا و در ناحيه واشنگتن نيز برني ساندرز 71.7 درصد و كلينتون 28.1درصد آرا را به دست آوردند.

گفتنی است، برای نامزدی حزب دموکرات، یکی از این دو داوطلب باید حمایت ۲,۳۸۳ هیأت انتخاباتی را از ایالات‌  مختلف جذب کند. تا پیش از رقابت‌های روز شنبه، هیلاری کلینتون ۱,۲۲۳ امتیاز از این هیأت‌ها را جلب کرده بود و برنی سندرز هم ۹۲۰ امتیاز داشت.

همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین حمایت عمده هیأت‌های ویژه حزب دموکرات را هم با خود دارد.

این امتیازهای ویژه اغلب برای افرادی است که پیشتر به سمت‌های انتخابی رسیده‌اند. آنها فارغ از نتایج رقابت‌های درون‌حزبی در ایالت‌ها، از نامزد مطلوب خود حمایت می‌کنند و البته می‌توانند رأی خود را تا زمان تعیین نامزد نهایی تغییر دهند.

با این حال، کارزار برنی سندرز و هوادارانش امیدوارند با حمایتی که او تا کنون جلب کرده، حتی اگر به نامزدی نهایی حزب دموکرات نرسد، دست‌کم با حضور تا پایان رقابت‌های درون‌حزبی بر سیاست‌ها و جهت‌گیری نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تأثیر بگذارد.

هیلاری کلینتون تا اینجا حمایت مالی و سیاسی عده بیشتری از افراد متنفذ حزب دموکرات را جلب کرده است.

در ادامه و در قالب جدول به نتايج كلي ايالت هايي كه شنبه براي دموكرات ها و پيشتر براي جمهوري خواهان در آنها انتخابات برگزار شد، اشاره مي شود. البته ذكر اين نكته ضروري است كه در ايالت واشنگتن، هنوز انتخابات براي جمهوري خواهان برگزار نشده است.

پیروزی چشمگیر ساندرز بر کلینتون در دو ایالت مهم

در ادامه و در قالب جدول، نتايج كلي رقابت هاي درون حزبي و ايالتي انتخابات رياست جمهوري آمريكا نمايش داده مي شود؛

پیروزی چشمگیر ساندرز بر کلینتون در دو ایالت مهم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست