بازدید 5766
کیوسک بین المللی «تابناک»؛

واکنش‌های گسترده بین‌المللی به انفجارهای دیروز بروکسل

وقایع تروریستی روز گذشته در بروکسل که با توجه به قرار داشتن مقر اتحادیه اروپا، از آن به عنوان قلب اروپا یاد می شود، به محور اصلی توجه بین المللی تبدیل و همین باعث شده مقامات، شخصیت ها و گروه های سیاسی مختلف در کشورهای گوناگون، ضمن موضع گیری در این زمینه، این حوادث را محکوم کنند.
کد خبر: ۵۷۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 23 March 2016
واکنش‌های گسترده بین‌المللی به انفجارهای دیروز بروکسلوقایع تروریستی روز گذشته در بروکسل که با توجه به قرار داشتن مقر اتحادیه اروپا، از آن به عنوان قلب اروپا یاد می شود، به محور اصلی توجه بین المللی تبدیل و همین باعث شده مقامات، شخصیت ها و گروه های سیاسی مختلف در کشورهای گوناگون، ضمن موضع گیری در این زمینه، این حوادث را محکوم کنند.

به گزارش «تابناک»، واکنش ها به وقایع تروریستی روز گذشته بروکسل، مهمترین موضوعی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» اظهارات رئیس جمهور آمریکا را در این زمینه بازتاب داده که هدف تروریست ها را بر هم زدن زندگی عادی مردم دانسته است. باراک اوباما که در ادامه سفر خود به کوبا، در هاواناست، اظهار داشت: «انفجارهای تروریستی بروکسل تأکیدی دوباره بر این موضوع است که تمامی جهان باید با هم علیه این تروریست ها متحد شوند. هر طرز فکر سیاسی که کشتار مردم بیگناه را شبیه آنچه انجام شد، توجیه کند، موضوعی غیرقابل پذیرش است». وی افزود: «ما با حضور بیش از شصت کشور در ائتلاف ضد داعش، به حملات خود علیه این گروه ادامه می دهیم».

*****

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز به حملات دیروز واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، پوتین ضمن محکوم کردن این حوادث، خواستار مبارزه جهانی با تروریسم شده است. در پیام رئیس جمهور روسیه خطاب به پادشاه بلژیک آمده است: «این جنایات وحشیانه که هیچ گونه توجیهی ندارد، یک بار دیگر نشان داد که تروریسم هیچ مرزی نمی شناسد و همه ملت های جهان را تهدید می کند». وی افزود: «مبارزه با این شر جهانی، نیاز به فعال ترین همکاری جهانی دارد و تمام کشورها باید در این عرصه با یکدیگر مشارکت کنند». پوتین همچنین تأکید کرد، در این مبارزه جهانی علیه تروریسم، باید از به کار بردن معیارهای دوگانه خودداری شود.

*****

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که این روزها برای سازمان دادن مذاکرات صلح سوریه در ژنو به سر می برد، از جمله دیگر مقاماتی است که در این زمینه موضع گیری کرده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، دی میستورا گفته، حملات تروریستی بروکسل ضرورت دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه از طریق مذاکرات ژنو را یادآور می شود. وی اظهار داشته: «تراژدی بروکسل بار دیگر بر ضرورت از دست ندادن زمان و تلاش برای خاموش کردن آتش شعله‌ور شده در سوریه تأکید می‌کند». به گفته وی، راه‌حل مطلوب برای مبارزه با تروریسم، از طریق دستیابی به راهکاری برای انتقال سیاسی در سوریه حاصل می شود. دی میستورا در عین حال اشاره کرد که تاکنون پیشرفتی در مذاکرات صلح سوریه حاصل نشده است.

*****

در همین حال، وزارت خارجه سوریه نیز با انتشار بیانیه ای، انفجارهای بروکسل را پیامد سیاست های غلط در زمینه مبارزه با تروریسم دانسته است. بر اساس گزارش «سانا» (خبرگزاری رسمی سوریه)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه، روز سه‌شنبه اعلام کرد، سوریه به‌ شدت حملات تروریستی را ـ که صبح سه‌شنبه بروکسل، پایتخت بلژیک را هدف قرار داد ـ محکوم می‎کند. به گفته این منبع، این انفجارها، که در بروکسل و قبل از آن در پاریس و نقاط دیگر جهان به‌وقوع پیوست، بار دیگر تأکید می‌کند که تروریسم حد و مرزی نمی‌شناسد. این حملات نتیجه قطعی سیاست‌های غلط و سرپوش گذاشتن بر تروریسم با هدف محقق کردن برخی اهداف خاص و به رسمیت شناختن تروریسم با میانه‌رو خواندن آن است، در حالی که این گروه‌ها شاخه‌هایی از تفکر وهابی ــ تکفیری است.

*****

در نهایت، حزب الله لبنان نیز در موضع گیری مشابه، ضمن محکوم کردن وقایع تروریستی بروکسل و ابراز همدردی با دولت و ملت بلژیک، تأکید کرده، آتشی که در بروکسل برافروخته شد، همان آتشی است که حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه و برخی مناطق دیگر خاورمیانه شعله‌ور کرده‌اند. به نوشته پایگاه خبری «العهد»، در بیانیه حزب الله تأکید شده، این انفجارها به معنای گسترش خطر گروه‌های تروریستی تکفیری است که هیچ نقطه‌ای در جهان از شر و جنایات آن در امان نیست که برخاسته از کینه سیاه و افکار خونینی است که هیچ ارزشی برای زندگی یا کرامت انسان‌ها قائل نیست. حزب الله تصریح کرده، مسئولیت این جنایات که در شهرهای مختلف جهان رخ می‌دهد، بر عهده حامیان تکفیری‌ها و برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی است که از آن ها پشتیبانی عقیدتی، معنوی و مادی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار