بازدید 3712

95، سال تک‌رقمی شدن تورم است؟

فاصله نرخ تورم با تک رقمی شدن ماه به ماه کمتر می‌شود و آخرین گزارش مرکز آمار نیز این موضوع را تایید می‌کند؛ به طوری که اگر این روند ادامه داشته باشد، به نظر می‌رسد امسال، سال تک‌رقمی شدن تورم باشد.
کد خبر: ۵۷۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 21 March 2016
 فاصله نرخ تورم با تک رقمی شدن ماه به ماه کمتر می‌شود و آخرین گزارش مرکز آمار نیز این موضوع را تایید می‌کند؛ به طوری که اگر این روند ادامه داشته باشد، به نظر می‌رسد امسال، سال تک‌رقمی شدن تورم باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از نرخ تورم، حاکی از آن است که تغییرات شاخص‌کل در 12 ماه منتهی به اسفند 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل 11.3 درصد بوده که نسبت به بهمن‌ماه 1394 کاهش یافته است. نرخ تورم در بهمن‌ماه سال گذشته 11.8 درصد اعلام شده بود. نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در اسفندماه سال گذشته 8.5 درصد بوده است.
 این آمار نشان می‌دهد که فاصله نرخ تورم با تک رقمی شدن ماه به ماه در حال کمتر شدن است و آخرین گزارش مرکز آمار نیز این موضوع را تایید می‌کند؛ به طوری که اگر این روند ادامه داشته باشد، به نظر می‌رسد امسال، سال تک‌رقمی شدن تورم باشد.
 براساس گزارش مرکز آمار، شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در اسفندماه سال 1394 به رقم 258.9 رسید که نسبت به ماه قبل بدون تغییر مانده است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد 256.8 رسید که نسبت به ماه قبل بدون تغییر مانده است.
 شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 7 درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 9.9 درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 7 درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در 12 ماه منتهی به اسفندماه 94 نسبت به دوره مشابه سال قبل 9.7 درصد است که نسبت بهمن ماه 1394 (9.9) کاهش داشته است.
 در همین حال، شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در اسفندماه 1394 به رقم 210.4 رسید که نسبت به ماه قبل 0.2 درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.2 درصد بوده و نرخ تورم 12 ماه منتهی به اسفندماه سال 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 12 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به بهمن‌ماه 1394 (12.6) کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار