بازدید 45021
بسته خبری «تابناک»؛

درخواست عجیب احمدی‌نژاد از نمایندگان/تفسیر انقلابی سردار نقدی از دعای تحویل سال/برجام 2و 3 و .... برای نفوذ است/چرا عارف نباید رئیس مجلس شود؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:پیشنهادات مرعشى به دولت روحانى؛جناب‌خان سر از «من‌وتو» درآورد؛بله‌قربان‌گوهای مجالس قبلی، منتقد مجلس دهم شده‌اند و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 21 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهادات مرعشى به دولت روحانى
سیدحسین مرعشی عضو شوراى سیاست‌گذارى عالى اصلاح‌طلبان و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مطلبی که در کانال خبری‌اش منتشر کرده، اعلام می‌کند که هم برجام حاصل شده و هم مجلس همراه دولت دکتر روحانى است و ایشان حالا  باید حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد و باید مدیران جسور و مسئولیت‌پذیر و با نشاط را جایگزین برخی از مدیران کند.مرعشی تصریح می‌کند که بالاخره تیم اقتصادی دولت باید پاسخ‌گو باشند. من آن زمانی که دولت شکل می‌گرفت نامه‌ای به آقای روحانی نوشتم و گفتم که ستاد اقتصادی شما از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه باید پاسخ‌گوی شاخص‌های مورد انتظار شما باشند.

درخواست اردوغان برای محاکمه بشار اسد
رئیس‌جمهوری ترکیه با تروریست خواندن بشار اسد، محاکمه وی را در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه خواستار شد.رجب طیب اردوغان روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ادعا کرد: «500 هزار نفر از مردم سوریه کشته شده‌اند. اسد، بی‌رحم و تروریست است و مرتکب تروریسم دولتی شده است و باید در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه محاکمه شود.»وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «مردی که با پرتاب بمب‌های بشکه‌ای، این همه انسان را کشته است هنوز هم می‌تواند آزادانه سخنرانی کند و در مسکو برای وی فرش قرمز پهن می‌شود. چطور چنین چیزی می‌تواند رخ دهد؟ چگونه می‌توان روسیه را یک عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست؟»این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


تفسیر انقلابی سردار نقدی از دعای تحویل سال
رییس سازمان بسیج کشور خطاب به طلاب خارجی گفت: امروز رسالت شما این است که بیداری اسلامی را گسترش دهید و ما اگر توانستیم ملت های دنیا را نسبت به ظلم و جوری که به آنها می شود، بیدار کنیم آنگاه زمان قیام جهانی فرا می رسد.نقدی در بخش دیگری از سخنانش با تشبیه انقلاب به فصل بهار، تصریح کرد: یک سری از آدم هایی که درک درستی از انقلاب نداشته و در کشور مسئولیت هم دارند، مدعی اند که ما یک بار در سال 1357 انقلاب کردیم و انقلاب دیگر تمام شد.وی افزود: در هر دوره ای از انقلاب همیشه افراد یا گروه هایی بوده اند که مقابل انقلاب بایستند مثل بنی صدر، منافقین و توده‌ای و...؛ وقتی هم که از بین می روند برای دیگران درس عبرت نمی شوند.رییس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به کسانی که انقلاب اسلامی را تمام شده می دانند، گفت: در دعایی سال تحویل یا مقلب القلوب و الابصار، "مقلب" به معنای زیر و رو کردن و "محول" به معنای انقلاب است.نقدی این انقلاب روی خون شهدا بنا شده و راه خودش را می رود، اضافه کرد: تلاش برای بهتر شدن به معنای انقلاب است و این فکر و اندیشه انقلابی را باید گسترش داد تا راه برای قیام جهانی باز شود.این خبر در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است.


جهانگیری به کمپین "نه، به تصادفات جاده‌ای" پیوست
معاون اول رئیس جمهور میثاقنامه کمپین «نه، به تصادفات جاده‌ای» را در کرمان امضا کرد. صبح امروز اسحاق جهانگیری با حضور در کمپ نوروزی جمعیت هلال احمر میثاقنامه کمپین «نه، به تصادفات جاده‌ای» را در کرمان امضا کرد.همچنین معاون اول رئیس جمهور همراه با استاندار کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران استانی از بخش‌های مختلف کمپ نوروزی جمعیت هلال احمر در محل پارک مسافر بازدید به عمل آورد.


چرا عارف نباید رئیس مجلس شود؟
صادق زیباکلام گفت: «یکی از مهم ترین موضوعات سیاسی مطرح در سال آینده مسئله ریاست مجلس دهم است؛ چنانکه از هم اکنون صحبت هایی درباره لزوم ریاست آقای عارف در مجلس دهم مطرح است به خصوص با توجه به نتیجه انتخابات در خیلی ار شهرها از جمله تهران که همه را غافلگیر کرد.»وی ادامه داد: «اما من این نظر را ندارم و موافق ریاست عارف بر مجلس دهم نیستم و ممکن است این دیدگاه من دوباره باعث دلخوری اصلاح طلبان و طرفداران عارف شود.»این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره دلیل مخالفت خود با ریاست عارف در مجلس دهم گفت: «دلیل من کاملا عمل گرایانه است. من به همان دلیل معتقدم علی لاریجانی باید رئیس مجلس دهم شود که در سال 78 معتقد بودم اصلاح طلبان تندرو در انتقاد از هاشمی اشتباه می کنند و شاهد بودیم کاری کردند که هاشمی عطای مجلس ششم را به لقای آن بخشید و حاضر نشد نمایندگی مردم تهران را قبول کند.»وی ادامه داد: «اکنون که به گذشته می نگریم می بینیم متضرر اصلی در اینکه هاشمی رئیس مجلس ششم نشد اصلاح طلبان بودند چون اگر هاشمی رئیس مجلس می شد به دلیل پرستیژ خود هم که شده سعی می کرد مجلس ششم از وزن و اعتبار بیشتری برخوردار باشد و مصوباتی که در جهت توسعه اصلاحات است از شانس بیشتری برخوردار باشد.»وی افزود: «اما ما دیدیم در غیبت هاشمی تمام مصوبات مجلس ششم که از نظر توسعه سیاسی و مسائل اجتماعی می توانست به اصلاح طلبان کمک کند توسط شورای نگهبان رد شد و در مجمع تشیص هم سر و ته آن زده شد و تبدیل به شیر بی یال و اشکم شد.»این استاد دانشگاه اظهار کرد: «این موضوع می تواند در مجلس دهم هم تکرار شود و اگرچه آقای عارف از محبوبیت بیشتری در میان اصلاح طلبان برخوردار است و قطعا خیلی اصلاح طلب تر از لاریجانی است اما در عین حال مجلسی که لاریجانی رئیس آن باشد با مجلسی که عارف رئیس آن باشد از نظر نفوذ، کارکرد و پیشبرد اهداف مجلس با هم قابل قیاس نیستند.»وی ادامه داد: «اگر عارف رئیس مجلس دهم شود از همان ابتدا اصولگرایان و مراکز قدرت وابسته به اصولگرایان در برابر ایشان موضع گیری خواهند کرد. در حالی که اگرچه لاریجانی اخیرا موجب کدورت اصولگرایان شده است اما باز هم اصولگرایان موضع تند و حادی علیه مجلسی که وی رئیس آن باشد نخواهند گرفت.»این خبر در فرارو منتشر شده است.

برجام 2و 3 و .... برای نفوذ است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان نقشه‌های آینده آمریکایی‌ها را افشا کردند از اینکه آنها بعد از این مسائل سراغ اسلامیت نظام ما و قانون اساسی ما می‌آیند.وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام 2 و 3 و ... می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند، سخت در اشتباهند. ما با این مسیر به هیچ جا نمی‌رسیم چرا که آمریکا با کلیت جمهوری اسلامی مخالف است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح برجام 2 و 3 و ... زمینه‌سازی برای نفوذ است، گفت: کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام‌های دیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند سخت در اشتباهند.نقوی‌حسینی با اشاره به رد تفکر اعتماد به آمریکا توسط مقام معظم رهبری گفت:‌ راه درست برای برطرف کردن مشکلات جز اجرا کردن اقتصاد مقاومتی و پرداختن به ظرفیت‌های درونی، نیست.این خبر در فارس منتشر شده است.

احمدی‌نژاد، حدادعادل را از خودش نمی‌دانست
سیدر رضا اکرامی در گفت‌وگویی به تشریح وضعیت تعامل اصولگرایان در ابتدای به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد سخن گفت و از اختلافاتی که در ان زمان وجود داشت سخن گفت. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم:
بدین‌ترتیب آن زمان هم نوع تعامل با دولت نقش جدی در تعیین رییس مجلس داشت؟
بله. من به نظرم می‌رسد که‌ آقای لاریجانی هم به دلیل سابقه عملی و کارآمدی که اصولگرایان به آن اعتقاد داشتند و هم به دلیل اینکه روحانی‌زاده بود و هم اینکه مواضع سیاسی مستقلی داشت، در مجموع مجلس ایشان را پذیرفت تا رییس شود. من 5 دوره نماینده بودم و نخستین دوره نمایندگی برای من شیرین‌ترین دوره بود. چون دیکته نانوشته بودم و کسی نمی‌توانست ایراد زیادی به من بگیرد. آقای لاریجانی برای مجلس این طور بود. ولی آقای حدادعادل دوره قبل رییس بود و دیکته نوشته شده محسوب می‌شد. آقای احمدی‌نژاد در همان مدت کم تا شکل‌گیری مجلس هشتم شرایطی فراهم کرده بود که دوست و غیردوست را مشکل‌دار کرد.

خب این به چه معناست؟
یعنی اینکه با آقای حدادعادل کنار نمی‌آمد و همکاری نمی‌کرد. وقتی کسی مصوبات مجلس را قبول نداشته باشد معلوم است که اطرافیان را از دست می‌دهد. آقای حدادعادل هم روحیه خاصی داشت که یک محافظه‌کاری در او بود که باعث می‌شد کنار بیاید با خیلی از مسائل. خب در آن دوره برای خیلی‌ها مشخص شده بود که مدیریت احمدی‌نژاد مشکل اساسی دارد و باید جلوی او ایستاد. خیلی‌ها می‌خواستند شرایط اصلاح شود اما آقای حدادعادل در همان مقطع که قرار بود رییس مجلس هشتم انتخاب شود هنوز مدافع جدی دولت بود و این را نمایندگان نمی‌پسندیدند. یعنی می‌خواستند اگر حمایتی هم در کار هست، این حمایت منفعلانه نباشد که هر چه دولت می‌گوید، مجلس با بله قربان جواب دهد. آقای لاریجانی این طور نبود. ساکت نمی‌ماند و این را در شورای عالی امنیت ملی هم نشان داده بود. مجلسی‌ها حس کردند که اقای لاریجانی مستقل‌تر از آقای حدادعادل است و نمی‌آید خودش و مجلس را در ادامه دولت تعریف کند. آقای حدادعادل در آن دوره واقعا ضربه اصلی را از دولت نهم خورد که همه جوره آن را حمایت کرده بود و آقای احمدی‌نژاد هم همه جوره یا بی‌اعتنایی خودش را نشان داد یا دست به تقابل زد. سایت انتخاب به نقل از اعتماد /انلاین متن این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

جناب‌خان سر از «من‌وتو» درآورد
شبکه من‌وتو در اقدامی غیراخلاقی به سرقت هنری عروسک جناب خان برنامه خندوانه پرداخت. شبکه من‌وتو در اقدامی غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای به سرقت هنری عروسک جناب خان برنامه خندوانه پرداخت. در این عکس جناب خان در کنار مجری برنامه شبکه من‌وتو دیده می‌شود. گفتنی است جناب خان شخصیت عروسکی برنامه خندوانه شبکه نسیم است که این روزها محبوبیت خاصی در بین ایرانیان دارد. باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را منتشر کرده است.

چرا مطهری می‌تواند انتقاد کند و بهزاد نبوی نمی‌تواند؟
محسن صفایی فراهانی در بخشی از گفت‌وگو با سالنامه روزنامه اعتماد می‌گوید: « دلیل نمی شود که بگوییم مجلس ششم انگشت در چشم حاکمیت می کرد. اتفاقا مجلس ششم بارها درباره عملکرد دادستان عمومی و انقلاب تهران (آقای مرتضوی) نظرش را گفت و شما نتیجهاش را دیدید. اگر به حرف آن روز مجلس ششم توجه می کردند ایشان این همه هزینه به کشور تحمیل نمی کرد. امروز وقتی آقای مطهری حرفی میزند باید بگویند مخالف نظام است؟ چطور گفتن مطهری قابل قبول است اما گفتن بهزاد نبوی غیرقابلقبول میشود؟ اینکه امروز عدهای از غفلت و فراموشی مردم استفاده کنند و بگویند مجلس ششم به فکر اقتصاد نبود معیار تشخیص نیست. آقای علینقی خاموشی که 24 سال رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بود بعد از اتمام کار مجلس ششم در مورد این مجلس می گوید: در بین مجالس بهترین مجلسی که به اصلاح بنیادین ساختارهای اقتصادی پرداخت و تلاش کرد قوانین ریشهای برای بهبود وضعیت اقتصادی تصویب کند مجلس ششم بود. این فرد پایگاه سیاسیاش اصولگرایی است و این حرفها را زمانی زد که هنوز ناسزا گفتن به مجلس ششم باب نشده باشد.» این گفت‌وگو در سالنامه روزنامه اعتماد منتشر شده است.

پیام تسلیت اردوغان به رئیس‌جمهور ایران
رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال پیامی برای رئیس‌جمهور اسلامی ایران، ضمن اعلام آمادگی برای نبرد مشترک با تروریسم، درگذشت یکی از اتباع ایران در حمله انتحاری دیروز استانبول را به وی و ملت ایران تسلیت گفت. یک روز پس از حادثه تروریستی استانبول که به کشته شدن 5 نفر از جمله یک شهروند ایرانی منجر شد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال نامه‌ای برای «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، این حادثه تأسف‌بار را به وی و ملت ایران تسلیت گفت. بر اساس گزارش روزنامه جمهوریت، اردوغان در این نامه، حسن روحانی را «رئیس‌جمهور، برادرم» خطاب کرده و نوشته: «کشته شدن یک ایرانی در حمله تروریستی 19 مارس استانبول، موجبات تأثر عمیق من را فراهم آورد.» خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

روایت کی روش از روز توافق هسته ای
سرمربی تیم ملی می گوید اصلا توقع نداشت وزیر خارجه به اردوی ایران بیاید.  کارلوس کی روش می گوید ایرانی ها خانواده دومش هستند و ایران هم خانه دومش. او در این باره توضیح می دهد: «خوشحالم که اینجا هستم. افتخار می کنم در خانه دوم و در کنار خانه دومم هستم. افتخار می کنم در سال جدید جزوی از خاطرات ایرانی ها باشم. خوشحالم در این لحظات در ایران هستم.» او درباره توافق هسته ای ایران در سال 94 هم می گوید: «تیم ملی در اردو بود که ایران توافق کرد و ما آن لحظه تاریخی را جشن گرفتم. خیلی خوب است که شما هم جزیی از آن لحظاتی تاریخی باشید چون برای همیشه در ذهن تان باقی می ماند.» کروش حتی به حضور ظریف در اردوی تیم ملی اشاره می کند: «اصلا کسی توقع نداشت که ایشان چنین حرکت زیبایی انجام بدهد و زحمت بکشد و به اردوی تیم ملی بیاید. آن روز برای ما بسیار روز خوبی بود. آقای ظریف قبول زخمت کردند و این کار بزرگ را انجام دادند.» خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

درخواست عجیب احمدی‌نژاد از نمایندگان
کاظم جلالی در گفتگو با سالنامه اعتماد روایتی از درخواست عجیب رئیس جمهور سابق از نمایندگان مجلس را مطرح کرد. کاظم جلالی ضمن اشاره به برگزاری جلسات مشترک نمایندگان مجلس و اعضای دولت دهم می گوید: یادم هست یکبار آقای احمدی نژاد در یکی از جلسات گفت که از نمایندگان هرکس کاغذی بردارد و راجع به یارانه ها و شیوه پرداخت آن هر طرحی که دارد بنویسد. این نماینده مجلس نهم ادامه داد: در اصل آن پیشنهاد تلاشی بود برای ایجاد اختلاف بین نمایندگان تا بعدا گفته شود که شما چند نظر مختلف دارید و ما نمی دانیم کدام را اجرا کنیم. جلالی با بیان اینکه جلساتی توسط آقای لاریجانی داخل مجلس تشکیل شد گفت:نهایتا ما با یک صدا و پیشنهاد واحد وارد جلسات با دولت شدیم.

بله‌قربان‌گوهای مجالس قبلی، منتقد مجلس دهم شده‌اند
مسعود پزشکیان در یک گفت‌وگوی نوروزی به تشریح وضعیت مجلس دهم پرداخت و گفت: اینکه می گویند مجلس دهم بله قربان گوی دولت خواهد بود حرفی است که برخی ازاین آقایان می گویند و حرف اشتباهی است. مجلس هفتم و هشتم که احمدی نژاد ریس دولت بود چه مجلسی بود؟ احمدی نژاد قوانین را اجرا نکرد، قانون برنامه را قبول نکرد ولی از بالا تا پایین از وی حمایت کردند و آیا این بله قربان گویی نبود،الان همان افرادی که از احمدی نژاد دفاع می‌کردند و رفتارهای وی را توجیه می کردند و دربرهه ای می‌گفتند صبر کنیم دولت جان بگیرد بعد گفتند بگذاریم سیاست‌های دولت اجرایی شود و وکیل الدوله بودند دم از بله قربان گویی مجلس دهم می زنند این آقایان باید صبر کنند و ببینند چه می شود. همان دولتی که اقایان بله قربان گویش بودند بیکاری و تورم را در کشور دامن زد و این همه مشکلات را برای کشور پدید آورد و همین آقایان الان به دولت یازدهم می گویند تورم را کاهش بده و اشتغال ایجاد کن،چرا نمی‌گویند این همه بیکاری از کجا آمده است؟،چرا باید این دولت تاوان ناتوانایی‌ها و خرابکاری‌های دولت قبلی را بدهد؟ و اگر نتواند تاوان ناتوانایی‌های دولت احمدی نژاد را بدهد یعنی بی عرضه است؟ سایت عصر ایران این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

داعش جشن نوروز را ممنوع کرد
داعش برگزاری هرگونه جشن های باستانی درداخل مناطق وشهرهای تحت اشغال خود را به بهانه عدم تطابق با اعتقادات خود حرام می داند.جبار المعموری از فرماندهان الحشد الشعبی (بسیج مردمی ) عراق گفت:داعش باممنوع اعلام کردن برگزاری جشن های بهار ونوروز در مناطق تحت اشغال خود، افراد به اصطلاح خاطی را به 20 ضربه شلاق تهدید کرد. به گزارش پایگاه خبری السومریة نیوز، المعموری افزود: داعش با ممنوع اعلام کردن برگزاری جشن های نوروز وبهار در مناطق تحت اشغال خود آن را مخالف اعتقادات خود دانست و افراد متخلف را به 20 ضربه شلاق تهدید کرد. المعموری ادامه داد داعش برگزاری هرگونه جشن های باستانی درداخل مناطق وشهرهای تحت اشغال خود را به بهانه عدم تطابق با اعتقادات خود حرام می داند.خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

واکنش پرستویی به خبر سرطان شجریان 
پرویز پرستویی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش در شرح آن نوشت:  سلام هموطنان عزیز، متاسفانه مطلع شدیم، استاد شجریان اسطوره موسیقی و هویت آواز ایران مبتلا به سرطان پیشرفته شده اند. و اکنون در حال گذراندن دوره پرتو درمانی وشیمی درمانی هستند. یادمان باشد نوای ربنای استاد سال ها همدم لحظات ناب وروحانی ملت ایران بوده،وحالا نوبت ماست که همه با هم برای سلامتی ایشان دست به دعا ببریم.

درخواست عجیب احمدی‌نژاد از نمایندگان/چرا مطهری می‌تواند انتقاد کند و بهزاد نبوی نمی‌تواند؟/برجام 2و 3 و .... برای نفوذ است/چرا عارف نباید رئیس مجلس شود؟

داعشی‌ ها در اوقات فراغت چه می‌کنند؟
یک کارشناس مرکز تحقیقات دفاعی نروژ در مطالعه ای به آنچه عناصر تروریستی داعش در اوقات فراغت خود انجام می دهند پرداخت.هگهامر می گوید فعالیت هایی که اعضای داعش در وقت آزاد خود انجام می دهند مرزهای ناشناخته در تحقیقات تروریسم است.او می گوید: من نمی توانم این فعالیت ها را به لحاظ کمی بررسی کنم، اما آن ها عموماً ساعت ها به تیز کردن سلاح های سرد خود، فعالیت در شبکه های اجتماعی، روغن کاری اسلحه خود و عبادت مشغولند.بنابر این گزارش، داعشی ها همچنین به بحث در خصوص موقعیت اراضی تحت اشغال خود و اوضاع و احوال منطقه می پردازند.این کارشناس مرکز تحقیقات دفاعی نروژ گفت: اعضای زن داعش نیز به ازدواج مردان تروریست در می آیند.هاگهامر با اشاره به وعده های بی اساس سرکرده های داعش به مردمان جهان، به برخی از تفریحات عناصر گروه های تروریستی اشاره کرد که عبارتند از : خواندن شعارهای تروریستی، تماشای فیلم.این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی