بازدید 6360
۹

تعیین جرایم جایگزین برای تخلفات رانندگی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارایه پیشنهادی مبنی بر تعیین جرایم جایگزین در کنار جرایم مالی برای تخلفات رانندگی، گفت: با جریمه مالی صرف قادر به کنترل عدم تکرار جرم نیستیم.
کد خبر: ۵۷۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 16 March 2016
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارایه پیشنهادی مبنی بر تعیین جرایم جایگزین در کنار جرایم مالی برای تخلفات رانندگی، گفت: با جریمه مالی صرف قادر به کنترل عدم تکرار جرم نیستیم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با ایسنا، در مورد افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه تخلف و جرم یک عمل قبیح است که اگر در جامعه‌ای عادی شود؛ شیرازه جامعه از هم گسسته خواهد شد؛ گفت: ترافیک امروز مهم ترین شاخص انضباط، قاعده پذیری، رشد و بالندگی جامعه است.

وی با بیان اینکه امروزه مردم نسبت به موضوعات ترافیکی عکس‌العمل مثبت دارند اما درصدی از رانندگان به تخلف و بی انضباطی اصرار دارند گفت: این در حالیست که در هرمسئله ا جتماعی اگر تنبیه براساس میزان تخلف نباشد منافع شخصی افراد به سمتی می رود که باز هم مایل به تکرار آن تخلف هستند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید ارتباط منطقی بین جرم و جریمه باشد؛ گفت: با این که جریمه می تواند نقش بازداندگی دارد اما این مسئله که جریمه تخلفات صرفا مادی بوده و با جریمه مالی سعی در کنترل تخلفات داشته باشیم کفایت نمی‌کند و باید به سمت مجازات‌های جایگزین پیش رویم.

وی با بیان اینکه با جریمه مالی صرف، قادر به کنترل عدم تکرار جرم نیستیم گفت: در کشورهای خاریجی علاوه بر جرایم مالی، مجازات های جایگزین نیز در دستورکار قرار دارد بگونه‌ای که بعضا افراد متخلف متعهد به نگهداری از سالمندان، تمیزکردن معابر و... می‌شوند و به نظر می‌رسد در کشورما نیز بید به سمت اینگونه جرایم پیش رویم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه چندی پیش یک دستگاه BMW در بزرگراه آبشناسان دچار سانحه شد و متاسفانه سه سرنشین آن جان باختند، گفت: در بررسی سابقه ترافیکی این خودور مشخص شد که پیش از این سانحه مرگبار، به کرات این خودرو سابقه تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تخلفات حادثه ساز و... را داشته است و حتی در مواردی سرعت198 کیلومتر در اتوبان کردستان را نیز تجربه کرده و این نشان می‌دهد راننده‌ای که خودرو 500میلیون تومانی دارد در پرداخت جرایم 200هزار تومانی نه تنها هیچ مشکلی ندارد بلکه برایش مهم نیست و این در حالی است که شاید اگر مجازات های جایگزین داشتیم میتوانست عامل بازدانده‌ای برای چنین رانندگانی باشد.

معاون شهردار تهران افزود: لزوم اتخاذ جرایم جایگزین در کنار جرایم مالی احساس می‌شود و باید برای عدم تکرار تخلفات این مهم محقق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
قياس مع الفارق تناسب جرم و جريمه و مجرم !
بايد تخفيف هاي بيمه بجاي خودرو محوري ( تخفيف هاي ساليانه يك خودرو ) بر اساس تخلف راننده محاسبه گردد و با توجه به اينكه پلاك ها ملي مي باشد مدت زمان باقي مانده از بيمه خودرو در زمان فروش خودرو با توجه برداشتن پلاك توسط مركز تعويض پلاك در سيستم مدت بيمه باقي مانده در سيستم بيمه محفوظ مانده و در زمان نصب پلاك بر روي خودرو جديد ادامه مدت زمان مذكور در بيمه نامه و بر اساس خودرو جديد فعال گردد و در صورتي كه فردي چندين خودرو دارد با توجه به نام مالك و تخلف رانندگي ان محاسبه تخفيف بيمه در نظر گرفته شود و در صورت افزايش جرايم كه باعث افزايش تصادف و ريسك بيمه ها افزايش يابد حق بيمه افزايش يابد در صورتي كه فردي اصلا تصادف ندارد و 10 سال تخفيف بيمه دارد با خريد خودرو نو حق بيمه مانند فردي مي باشد كه تازه تصادف نموده در صورتي كه عدم تصادف راننده بوده نه خودرو كه بايدمحاسبات حق بيمه اصلاح تا شاهد كاهش تصادفات گردد مانند خودرو BMW كه اعلام شده قبلا تخلف رانندگي داشته است
بررسی کنید بیشتر جرایم برای چه قشری از مردم است. پولدارها با ماشین های انچنانی یا قشر عامه مردم. اگر پولدارها بودند، جرایم را متناسب با نوع ماشین تعریف کنید.
اول افزایش جریمه بعد جریمه های جایگزین ؟
چطور فکر نکردین این جریمه های که جندین برابر کردین ، یکیش میشه پول یارانه کل خانواده ؟
تا حالا کدوم یکی از شماها به خاطر شرایط بد و پستی بلندی هایی که در اتوبان ها وجود داره محبور نشدین از خط ممتد عبور کنید ؟ در این حالت راننده مقصره ؟ البته خوب میشه با خیالت راحت با ارابه مرگ ( پراید ) هم رفت توی اون دست انداز و تخلف نکرد و فوثش از جاده منحرف میشیم دیگه
با افزایش جریمه فرهنگ رانندگی اصلاح نمی شود.
باید هنگام آزمون و اعطاء گواهینامه شرایط سختی را در نظر گرفت.
بنظر اینجانب ، بهترین جایگزین ها که البته طرح ملی آنرا به پلیس هم پیشنهاد داده ام عبارتند از :

1.ضبط گواهینامه رانندگانی که در امر خطیر رانندگی دارای رفتار خطرناک سهوی ناشی از کم تجربگی شده اند همچنین اعزام به جلسات بازآموزی راهنمایی و رانندگی و عودت گواهینامه در صورت تایید مراکز معتمد پلیس راهور ناجا

2.ضبط گواهینامه رانندگانی که دارای رفتارهای پر خطر عمدی هستند و توقیف خودرو به مدت حداقل یک ماه و اعزام نزد روانپزشک معتمد پلیس ، همچنین اعزام به چندین جلسه بازآموزی راهنمایی و رانندگی و عودت گواهینامه در صورت تایید پزشک معتمد و مراکز معتمد بازآموزی پلیس راهور ناجا

3.ضبط گواهینامه رانندگی افرادی که در عین مستی رانندگی می نمایند ، توقیف خودرو به مدت حداقل سه ماه، و اعزام نزد روانپزشک معتمد پلیس ، همچنین اعزام به جلسات بازآموزی راهنمایی و رانندگی و عودت گواهینامه در صورت تایید پزشک معتمد و مراکز معتمد پلیس راهور ناجا
آفرین.یه حرف حساب
جناب هاشمی فرمایش شما کاملا درست است . اگر حتی کنار جریمه مالی ، جریمه دیگری مثل شرکت در کلاس ، حضور در خیابان و کمک به راهنمایی و رانندگی ، و....به مراتب کارسازتر خواهد بود. البته راننده ای ذکر فرمودید جریمه بسیار سنگینی پرداخت کرد.ناگفته نماند کوتاهی سیستم های اداره کننده ترافیک و به موقع عمل نکردن آنها خود نقش تعیین کننده ای در وقوع این حوادث دارد
اگربه مرحله اجرا درآید ایده بسیار خوبی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی