بازدید 32925
محمودجواد ظریف؛

برای پاسخ به اتهام زنندگان همان اظهارات سردار سپاه را تکرار می کنم

محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: اگر هنگام حمله صدام موشک داشتیم، شاید این می‌توانست او را از حملات فراگیر (بدون تمایز) علیه شهروندان ما منصرف کرده یا از حجم آن‌ها بکاهد. همچنین وی در سخنانی دیگر درباره عواقب تغییر مرز‌ها در خاورمیانه هشدار داد و گفت، این اقدام «شروعی برای جنگ‌های آخرالزمانی خواهد بود».
کد خبر: ۵۷۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 16 March 2016
وزیر خارجه کشورمان بامداد چهارشنبه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که توافق هسته‌ای و قطعنامه تأیید کننده آن در شورای امنیت، هیچ یک فعالیت‌های موشکی ایران را ممنوع نمی‌کنند.

به گزارش «تابناک» محمد جواد ظریف، بامداد چهارشنبه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر مطالبی را درباره فعالیت‌های موشکی ایران منتشر کرد.

ظریف در این پیام نوشت: «نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت، هیچ یک ایران را از (فعالیت‌) با موشک‌هایی که برای سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند، منع نمی‌کند. این سند را بخوانید: به انگلیسی ساده نوشته شده است، نه به زبان فنی حقوقی».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به حملات شیمیایی صدام، دیکتاتور سابق عراق علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و نوشت: «ایران در ۲۵۰ سال (گذشته) به هیچ کشوری حمله نکرده است. اما وقتی صدام برای هشت سال ما را موشک‌باران و از گاز شیمیایی علیه مردممان استفاده کرد، کسی به داد ما نرسید.»

وزیر خارجه ادامه داد: «اگر هنگام حمله صدام موشک داشتیم، شاید این می‌توانست او را از حملات فراگیر (بدون تمایز) علیه شهروندان ما منصرف کرده یا از حجم آن‌ها بکاهد.»

ظریف در ادامه نوشت: «من کسانی که ایران را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم می‌کنند به چالش می‌طلبم تا‌‌ همان اظهارات سردار سپاه را ابراز کنم: جز برای دفاع از زور استفاده نخواهیم کرد.»

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی نسبت به تلاش برخی کشور‌ها برای تغییر مرز‌ها در خاورمیانه و عواقب این اقدام هشدار داد.

ظریف در سخنرانی در دانشگاه ملی استرالیا با هشدار درباره تلاش برای تغییر مرز‌ها در خاورمیانه گفت که این اقدام «شروعی برای جنگ‌های آخرالزمانی خواهد بود».

محمد جواد ظریف در پاسخ به سؤالی درباره تغییر مرز‌ها در خاورمیانه و تأثیرات آن گفت: «خوب شما چطور مرز‌ها را ترسیم می‌کنید؟ این اقدام، شروع جنگ سی ساله منطقه ما خواهد بود. به خاطر همین حتی به این حوزه وارد هم نشوید».

او افزود: «تغییر باید در نحوه حکومتداری و اداره حکومت ما باشد و نیز نحوه تعامل ما با یکدیگر و این چیزی است که تغییر به آن نیاز دارد. تغییر دادن مرز‌ها تنها وضعیت را بد‌تر خواهد کرد و شروع آرماگدون (جنگ‌های آخرالزمانی) خواهد بود».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی